🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Volkswagen се отказва от плановете си да строи завод в Турция

Решението е заради спада на търсенето на автомобили в резултат на коронакризата

Германската компания залага на електрическите модели в следващите години.
Германската компания залага на електрическите модели в следващите години.
Германската компания залага на електрическите модели в следващите години.    ©  Reuters
Германската компания залага на електрическите модели в следващите години.    ©  Reuters

Германският автомобилен производител Volkswagen се отказва от плановете си за изграждане на нов завод Турция заради спада в търсенето на нови автомобили в резултат на пандемията от коронавирус, съобщава AP. Кандидат за предприятието беше и България, като стигна до финала на процедурата.

Германската информационна агенция DPA в сряда цитира изявление на компанията, но от VW не са отговорили веднага на искането за коментар. Засега няма съобщение на сайта на компанията за това решение.

Най-големият автомобилен производител в света планираше да открие предприятие в Маниса, близо до Измир, като твърденията бяха, че има подписан предварителен договор за проекта.

Автомобилният сектор беше един от най-тежко ударените от корона кризата. Всички големи производители затвориха заводите си заради карантината за овладяване разпространението на вируса. Продажбите на автомобили се сринаха през пролетта, като очакванията са пазарът в Европа да се свие с около 25% през тази година.

България стигна до финала

В края на 2018 г. Volkswagen Group обяви, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да започне работа през 2022 г. Директната капиталова инвестиция трябваше да бъде над 1.4 млрд. евро и включваше откриването на около 5000 директно заети работни места плюс стотици инженерни, а впоследствие и още хиляди допълнителни като доставчици и обслужващи индустрии.

Капацитетът се предвиждаше да бъде 1000 коли на ден, тоест над 360 хил. на година. Заводът трябваше да бъде от т.нар. multi-brand тип - да произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.

България беше един от сериозните кандидати за завода, като стигна до финала на процедурата. Сред другите желаещи бяха Сърбия, Румъния, Северна Македония и др. В крайна сметка германската компания избра Турция, а България натрупа сериозен опит и при следващи подобни възможности шансовете за избор на страната ще са по-големи.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    sfasaf avatar :-P
    sfasaf

    Добре съм ги прокълнал.

    Нередност?
Нов коментар