Анализ очаква 20% по-висока цена за акциите на "Градус" след година

Изследването на Wood & Company по проект на ЕБВР е първият, който излиза за българско дружество

Компанията държи 35% от пазара на пилешко месо в България.
Компанията държи 35% от пазара на пилешко месо в България.
Компанията държи 35% от пазара на пилешко месо в България.    ©  Анелия Николова
Компанията държи 35% от пазара на пилешко месо в България.    ©  Анелия Николова
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Доклад на инвестиционния консултант Wood & Company прогнозира 20% по-висока цена за акциите на производителя на пилешко месо "Градус" след година. Документът е изготвен по проект на Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) за подобряване на достъпа до анализи на акции в няколко страни и е първият, който излиза за българско дружество. Консултантът смята, че книжата имат потенциал за ръст на цената до 1.76 лв. и препоръчва покупката им. Към датата на приключване на анализа (29 юни) акциите на "Градус" се търгуваха на 1.47 лв.

Аргументи

В изследването се посочва, че "Градус" е най-големият производител на пилешко месо в България, като по данни на компанията пазарният й дял е 35%, а разпознаваемостта на бранда е много висока. Освен това бизнесът е вертикално интегриран, като включва всичко от производство на фуражи през месо и месни продукти до разплодни яйца, което оставя маржовете по цялата верига в компанията. По данни на ОИСР и Организацията на ООН за прехрана и земеделие пазарът на птиче месо е един от най-бързо растящите сегменти на пазара на месо. В същото време "Градус" планира да разшири капацитета си за производство както на месо, така и на яйца, като предвидените за 2020 г. капиталови разходи са 17 млн. лв. Това се очаква да увеличи продажбите и съответно печалбата на компанията.

Около 39% от приходите на "Градус" се дължат на пилешкото месо, а 28% - на разплодните яйца. От Wood & Company обаче посочват, че яйцата имат доста по-голям принос към печалбата преди лихви, данъци и обезценки (EBITDA) - 48%. Именно производството на яйца се очаква да бъде основният двигател на растежа на оперативната печалба тази година, като прогнозата е маржът да се увеличи от 16-17% през 2018-2019 г. до 22% от 2020 г. нататък. Това е съчетано и с ниско и намаляващо ниво на дълга спрямо печалбата, което според консултанта би трябвало да доведе до увеличаване на дивидентите до 0.04 лв. на акция през тази и следващата година (виж таблицата).

Компанията

"Градус" е създадена през 1992 г. от братята Иван и Лука Ангелови, които в момента държат 61% от акциите. Синът на единия от основателите - Ангел Иванов, притежава 21%. Останалите акции са разпределени между институционални (16%) и индивидуални инвеститори. Компанията стана публична през 2018 г., като направи най-голямото първично публично предлагане за последните десет години, набирайки 81 млн. лв.

Предприятието има собствен фуражен завод, люпилня, ферми за родителски стада, ферми за бройлери и месопреработваща фабрика. По данни за 2019 г. около 56% от продажбите са на вътрешния пазар, а останалото е от износ.

Проектът на ЕБВР

Консултантът Wood & Company ще изготви серия от доклади като част от проект на ЕБВР за увеличаване на публичния достъп до инвестиционни анализи на акции на компании в България, Хърватия, Северна Македония, Румъния, Сърбия и Словения. Програмата ще покрие общо 17 публични дружества в шестте страни, като българските представители освен "Градус" включват също "Монбат", "Сирма груп холдинг" и "Софарма". Те са избрани на базата на специфични критерии, разработени от Wood & Company. За период от две години консултантът ще направи по най-малко пет доклада на компания. Програмата се финансира от Фонда за техническо сътрудничество на ЕБВР TaiwanBusiness.
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    avalanche avatar :-|
    avalanche

    градус сега дават пари за футбола и съответно получават съпорт (а и пари от пенсии), но схемата може и да се разъхне..

    Нередност?
Нов коментар