KiK откри първите си два магазина в България

Плановете на дискаунт веригата за 2020 предвиждат отваряне на 10-12 търговски обекта в страната

Във всеки магазин се разкриват между 10 и 15 нови работни места," казва Анастасия Пеева, управител на KiK за България.
Във всеки магазин се разкриват между 10 и 15 нови работни места," казва Анастасия Пеева, управител на KiK за България.
Във всеки магазин се разкриват между 10 и 15 нови работни места," казва Анастасия Пеева, управител на KiK за България.    ©  Цветелина Белутова
Във всеки магазин се разкриват между 10 и 15 нови работни места," казва Анастасия Пеева, управител на KiK за България.    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Германският дискаунтър за облекло и предмети за дома KiK откри своите първи два магазина в страната - в столичнитe The Mall и в Mega Mall.

"За 2020 г. компанията предвижда да отвори 10-12 магазина в България. Ще откриваме между 10 и 15 обекта годишно, като целта е до пет години броят им да достигне 80. Във всеки магазин се разкриват между 10 и 15 нови работни места", коментира за "Капитал" Анастасия Пеева, управител на KiK за България.

Отложен старт

Германската верига беше планирала да стъпи на българския пазар през есента на 2019 г., но намеренията й се реализират сега. "Предпочитаме да планираме по-бавно, но по-добре, отколкото да поправяме грешки. Плановете за навлизане се отнасяха за няколко пазара и това доведе до сложно стиковане, но експанзията ни е бърза", обясни Анастасия Пеева. И даде за пример съседна Румъния, където веригата навлезе през 2018 г. и вече има 40 магазина.

Намеренията са KiK да присъства и в големи, и в по-малки градове. Местоположението на търговските обекти все още не е уточнено, но по принцип компанията се цели във всички възможни локации като ритейл паркове, молове, търговски центрове и улици. Изборът на място за разполагане на магазин KiK зависи от няколко фактора. Всеки обект преминава през анализ на различни параметри като достъпност, търговска среда, покупателна способност, брой на домакинствата в съответния регион, честота на покупките, приблизителни оценки за приходите, коментираха миналата година за "Капитал" от пресцентъра на компанията майка.

"Клиентът е крал"

KiK е акроним на "Kunde ist König" ("Клиентът е крал"). Продуктовата гама на веригата съдържа 70% мъжки, дамски и детски облекла и се допълва от други нехранителни артикули като подаръци, аксесоари, декорации, играчки, канцеларски материали.

Компанията е основана през 1994 г. от Стефан Хайниг в Бьонен, Германия. Основен акционер днес е холдинговата Tengelmann Group. KiK управлява повече от 3900 обекта в 12 европейски държави, от които 2600 са в Германия, където е сред десетте най-големите търговеца на дребно. Дългосрочната й цел е да достигне 5000 магазина в Европа. Заетите са над 24 хил., от които 19 хил. са в Германия.

Бизнесмоделът: големи количества, ниски цени

Бизнес моделът на дружеството залага на ниските цени, при които "всеки клиент може да се облече от чорапите до шапката за по-малко от 30 евро". За постигането на тези цени фирмата залага на големи покупки "на едро" - например като поръчва целогодишен текстилен асортимент от основни артикули, които се произвеждат лесно и се предлагат във всички размери, форми и разфасовки.

KiK не прави "бърза мода" - основните продукти на веригата са произведени с дълъг срок на доставка, а поръчките са в големи количества. Компанията не използва посредници. Стоките се транспортират с кораб от Азия до Европа, което отнема повече време, но е много по-евтино и по-екологосъобразно от въздушния превоз.

След като стоките са пристигнали в централния склад в Бьонен, Северен Рейн-Вестфалия, те веднага се пренасочват към обектите, т.е. спестява се междинно съхранение. По правило веригата наема eвтини локации - магазините на KiK не са на скъпи търговски улици, а на оживени странични места. Те често са в близост до други вериги за търговия на дребно, които осигуряват голям приток на клиенти. Освен това веригата залага на умерен маркетинг, не влага големи рекламни бюджети и избягва скъпи спонсорства.

"KiK е много силен дисканутър с много добро съотношение качество и цена. За успеха на нашия бизнес модел допринася фактът, че това е германска компания с германско качество и организация на работа", обобщи Анастасия Пеева.

Рерсо - с 49 магазина

През март миналата година полската дискаунт верига за дрехи Pepco ("Пепко") отвори първите си два магазина в страната. Компанията, която също залага на много ниски цени и чиято продуктова гама е аналогична с тази на KiK, вече има 49 търговски обекта в България.

Общото между KiK и Pepco е, че предлагат евтини дрехи и нехранителни стоки за дома. И двете компании се насочват към съпоставими като размер магазини под наем - 500 кв. м при Pepco и 600 кв. м при KiK. И двете предлагат основен асортимент и сезонни предложения от дрехи, включително и на разпродажба. Различното е, че на фокус при Pepco са бебетата, децата и техните майки, докато при KiK гамата е за всички възрастови групи (включително и много големи размери).

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kiro1234 avatar :-(
    Kiril Kirilov
    • - 1
    • + 1

    Още един магазин за гастербайтери.

    Нередност?
Нов коментар