Пандемията дава тласък на електрическите велосипеди
Две гуми са добре, но две гуми плюс мотор са още по-добре
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Холандският производител на велосипеди VanMoof е известен с елегантен дизайн и умно рекламиране. В телевизионна реклама за най-новия му модел са изобразени проблемите на автомобилната култура - инциденти, задръствания и замърсяване, изобразени върху бронята на луксозен автомобил, който се разтапя и се превръща в едно от елегантните електрически колела на компанията.
Електрическите велосипеди няма да заменят автомобилите. Но те процъфтяват, особено в Европа, където продажбите се увеличиха с 29% през 2019 г. и достигнаха 3 млн. броя. Електрическите подпомогнати велосипеди отключват дори и наситени пазари като Нидерландия, където средностатистическият гражданин вече притежава 1.3 велосипеда. Миналата година консултантската компания Deloitte изчисли броя на е-велосипедите в света на 200 млн. и очаква те достигнат 300 млн. до 2023 г.
Нов хоризонт
Тази прогноза може да се окаже подценена сега, когато притеснените от коронавирус и пътуващи с градски транспорт го избягват, а велоалеите в градовете се разрастват. Продажбите, които спряха през март и април заради колебания във веригите на доставка и затворените магазини, преминаха на висока предавка след отпадане на карантината. Приходите през юни на най-големия производител на велосипеди в Европа Accell са били с 53% по-високи спрямо година по-рано благодарение на електрическите велосипеди.
Големите компании като Accell и тайландската Giant се конкурират със спортни марки като американската Cannondale и достъпните градски возила на qwic. Британският производител на сгъваеми колела Brompton прави 10% от годишните си приходи на стойност 42.5 млн. паунда от електрическите си модели и се надява в крайна сметка да повиши този дял до 40%. VanMoof, който набра 13.5 млн. долара от инвеститори през май, нарича себе си Tesla на електрическите велосипеди. Подобно на производителя на електромобили компанията проектира свои собствени части, двигатели и софтуер, вместо да разчита на готови. Резултатът е по-безпроблемен продукт, хвали се холандският инженер Тако Карлиер, който създава VanMoof заедно с брат си през 2009 г.
Производителите не смогват да задоволят търсенето
Търсенето расте по-бързо, отколкото производителите могат да смогнат, което води до дълги срокове на доставки и премиум цени, започващи от около хиляда долара. От Giant казват, че брутният й марж за е-велосипеди е около 25% - над средния й от 21%. Машините на VanMoof се продават за 2 хил. долара за брой. На Карлиер обаче може да се наложи да преосмисли маркетинговата стратегия на своята фирма. Въпреки че полемиката му срещу задръстванията предизвиква реклами в стил френска нова вълна, тя е забранена през юни от френските власти заради опити "да дискредитира автомобилния сектор".
2020, The Economist Newspaper Limited. All rights reserved
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.