Полетите с бизнес джетове растат заради пандемията

Все повече заможни хора предпочитат да летят с частни самолети, което увеличава поръчките

Reuters    ©  Reuters

Заможните пътници, които избягват да пътуват с пътническите самолети по време на пандемията, спомагат за по-бързото възстановяване на сектора с продажби на бизнес джетове втора ръка. Наблюдава се увеличение и в поръчките на нови частни самолети дори и след като авиационната индустрия се подготвя за спад в сделките през 2020 г., съобщава Reuters.

Корпоративните самолети, които обикновено побират до около 19 души, са по-безопасни в условията на пандемията от коронавирус, тъй като пасажерите им избягват струпванията на много хора по летищата и като цяло могат да избират кой да пътува с тях на борда.

По-успешно възстановяване

Браншът на частните полети се възстановява по-успешно от този на комерсиалните. Компании за търговия с частни самолети като NetJets са отбелязали увеличение в търсенето на летателни апарати през това лято.

Производителите на корпоративни самолети като канадската Bombardier очакват да разберат дали нарастването на полетите ще доведе до повече поръчки за нови машини.

Покупките на самолети втора употреба почти са възвърнали нивата си от 2019 г., което предизвиква предпазлив оптимизъм в производителите на бизнес джетове.

"Активността е много по-висока, отколкото очаквахме преди 4-5 месеца", казва Дон Дуайър, управляващ партньор в Guardian Jet - компания за брокерски услуги, оценки и консултации в сектора. През април за толкова поръчки не са и мечтали.

Секторът за нови бизнес джетове, който продаде 809 нови бизнес самолета през 2019 г., все още не се е възстановил и е далеч от пика си през 2008 г., когато са били произведени 1317 нови машини, казва анализаторът Брайън Фолей.

Но броят на покупките на самолети втора ръка за първите 9 месеца на годината варира от непроменен до спад от 8% на годишна база в зависимост от източника. Тези данни изненадват експертите в областта Фолей и Ролънд Винсент. През третото тримесечие транзакциите са се увеличили с 9% до 643, според данните на Ролънд Винсент.

Подобрението при пазара на частни самолети втора ръка се дължи на комбинация от фактори, свързани с данъците и таксите в САЩ, и търсенето от нови и редовни пътници на частни полети, ремонти и заявки от чартърни компании.

Малките самолети с до 10 места са особено търсени за вътрешни полети с цел почивка или удоволствие, казват изпълнителните директори в бранша. През септември бизнес полетите в САЩ, Карибите и Канада са се повишили с 1.2% спрямо тези през август, но все още са с почти 17% по-малко на годишна база според данни на Argus TRAQPak.

Аманда Апългейт, партньор в Aerlex Law Group, казва, че повечето нови купувачи на частни самолети и тези, които са пътували и с пътнически, и с частни полети, сега изцяло предпочитат частните заради пандемията или заради намалелия брой полети и дестинации на редовните авиокомпании.

Стюарт Лапайоукър, адвокат от Флорида, твърди, че производителите на самолети правят отстъпки от цените, за да печелят сделки. "Производителите започват да слагат реалистични цени на самолетите си", казва той.

При канадския самолетен оператор AirSpirit броят на нови съсобственици на самолети се е увеличил с 36% между април и октомври спрямо същия период миналата година, казва Джеймс Елиан - главен оперативен директор в компанията. Частичната собственост позволява на пътниците да инвестират в частен самолет, за да получат достъп до него.

FlexJet, които очакват доставка на повече от 10 самолета до края на годината, не са усетили голям спад в търсенето на частни полети в сравнение с предишни кризи, казва главният операивен директор Меган Улф.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар