eMAG отчете продажби за 47.6 млн. лв. по време на "Черен петък"
Делът на Marketplace партньорите в платформата е 26% от поръчаните стоки и 9% от общия отчетен оборот
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Най-голямата компания за онлайн търговия в България eMAG е отчела рекордни приходи в тазгодишната си кампания за тъй наречения Черен петък. Платформата и други български сайтове правят разпродажби в петък една седмица преди традиционния Black Friday в САЩ, който е ден след Деня на благодарността - тази година на 27 ноември. Все пак много български търговци имат и продължават промоционалния си период и през тази седмица. Кампанията на друг голям играч на пазара - Ozone.bg, например беше от 20 до 23 ноември.
eMAG, която е собственост на базираната в Южна Африка Naspers, е отбелязала поръчки на обща стойност 47.6 млн. лв. в деня, със 17% повече от 2019 г., когато магазинът отчете 40.8 млн. лв. в рамките на един ден, и 37.2 млн. лв. през 2018 г. Трафикът към платформата се е вдигнал с 9% до общо 2.43 млн. посещения. От тях над 72.65% са направени през мобилни устройства. Общите поръчани стоки онлайн, както от eMAG, така и от 1744 Marketplace партньори на платформата, са 339 812 артикула. От общия им брой делът на Marketplace партньорите е 26% от поръчаните стоки, тоест към 88 000 продукта, както и 9% от общия отчетен оборот или към 4.3 млн. лв., обявиха от eMAG за "Капитал".
Според eMAG кампанията е успяла да привлече и 20 758 изцяло нови клиента, които са направили първите си покупки от платформата. Категориите с най-много поръчки са били "Продукти за дома", "Красота и лична грижа", "Телевизори и аудиосистеми", "ИТ продукти" и "Малки електроуреди". Най-разнообразната поръчка включвала 34 различни продукта, казват от eMAG. Средната стойност на количката при пазаруване пък се е увеличила спрямо 2019 г. с 9% - до 267 лв.
Кампанията е важна за бизнеса на eMAG в България, чиито приходи през българското дружество "Емаг интернешънъл" за миналата година достигнаха 106 млн. лв. През септември компанията отвори и първия си физически магазин тук - в "Сердика център", като целта й е по този начин да разшири още повече присъствието и покритието си в България.
На домашния си пазар в Румъния eMAG проведе Black Friday седмица по-рано от България, за да може да се обслужат поръчките от огромния склад на групата край Букурещ и да не се застъпват двата промоционални периода. Там дружеството отчете приходи за деня от 586 млн. леи (120 млн. евро), със 17% повече от предишната година. Общият брой на поръчаните артикули е надхвърлил 1.7 млн.
1 коментар
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.