"Лидер - 96" ще прави само електрически велосипеди от 2022 г.

Пловдивската компания обособява производството на е-колелета и пуска нови линии с инвестиция за 4 млн. лв.

През следващата година компанията планира да произведе 200 -250 хил. колелета, основно електрически
През следващата година компанията планира да произведе 200 -250 хил. колелета, основно електрически
През следващата година компанията планира да произведе 200 -250 хил. колелета, основно електрически    ©  Цветелина Белутова
През следващата година компанията планира да произведе 200 -250 хил. колелета, основно електрически    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Пловдивският производител на велосипеди "Лидер - 96" ще обособи производството на електрически велосипеди с инвестиция за 4 млн. лв. В момента компанията оборудва съществуващо помещение във фабриката си в село Рогош, като новите линии ще заработят от началото на следващата година. Заради растящото търсене в Европа обаче предприятието планира да преустанови производството на класически колелета и да се пренасочи изцяло към електрически версии от началото на 2022 г.

Пазарна тенденция

Инвестицията в обособяване на производството на електрически велосипеди се прави със собствени средства и включва няколко части. Компанията вече е направила нов цех за прахово боядисване, където процесите са полуавтоматизирани. "Целта е да повишим ефективността, да оптимизираме процесите си и да постигнем по-високо качество на боядисване", казаха от "Лидер - 96" за "Капитал". Проектът включва също така нов склад за готова продукция, закупуване на нови производствени линии и земя, която е част от последващ план за разширение.

За следващата година компанията планира да произведе общо 200 - 250 хил. велосипеда, основната част от които ще бъдат електрически. От 2022 г. обаче дружеството ще започне да прави само електрически варианти. "Такава е тенденцията на всички водещи пазари в Европа. Това се вижда в Холандия, която е референтен пазар, в Германия също всяка година се повишава делът на електрическите колелета", каза търговският директор Йорданка Георгиева. За "Лидер - 96" това са и ключовите пазари, заедно с Белгия. "Те ще останат основен фокус за нас и за следващите няколко сезона", добави Георгиева.

Пандемия и растеж

През 2019 г. предприятието увеличи приходите си с една трета до близо 93 млн. лв., което беше резултат от пренасочването към производството на електрически велосипеди и колелета в по-висок ценови клас, без да има ръст на бройката. Тенденцията се запазва и тази година.

Независимо от кризата покрай пандемията от компанията очакват силни резултати за 2020 г. Първите месеци обаче бяха трудни. "Във велосипедния бизнес първоначално ефектът от коронавируса се усети чрез забавените доставки от Азия, в някои случаи до 4-5 месеца. След това вирусът повлия и на доставките от Европа, както и на цялостното търсене на европейския пазар. Най-големи негативи по това време понесоха партньорите ни от специализираните велосипедни магазини. В същото време онлайн търговците и традиционната ритейл мрежа отбелязаха огромен бум в продажбите на велосипеди", обясни Георгиева. "Нашето клиентско портфолио е широко диверсифицирано, което ни позволи да реагираме бързо, да реорганизираме производствения си план, така че да се адаптираме към промените в търсенето", добави тя.

Вече в края на годината от "Лидер -96" очакват да постигнат 20% ръст на приходите спрямо миналата година. Прогнозите на компанията са и за много силна 2021 г., в която да се запази нарастващият тренд.

Компанията е създадена през 1996 г. от трима българи - Петър Куршумов, Георги Златанов и сина му Димитър Златанов. Преди няколко години чрез свежа инвестиция като съдружник влезе финландският фонд KJK Capital, който в момента държи 60% от капитала. Останалите 40% се поделят поравно между създателите чрез дружеството "Лидер порпъртис".

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    gmalinov avatar :-?
    gmalinov
    • + 2

    Пожелавам им успех, в електровелосипедите е бъдещето!

    Нередност?
Нов коментар