🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Twitter се разраства с нови услуги

Джак Дорси обяви плановете на компанията за близкото бъдеще на годишна среща с инвеститорите

Twitter подготвя набор от нови услуги, с които цели да върне диалога обратно в платформата
Twitter подготвя набор от нови услуги, с които цели да върне диалога обратно в платформата
Twitter подготвя набор от нови услуги, с които цели да върне диалога обратно в платформата    ©  Joshua Hoehne
Twitter подготвя набор от нови услуги, с които цели да върне диалога обратно в платформата    ©  Joshua Hoehne
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Twitter ще се разраства, а плановете за това представи Джак Дорси на годишната среща с инвеститорите. Изпълнителния директор посочи в края на февруари като основни конкуренти Reddit и Facebook и обяви нови функции, които ще помогнат на Twitter да задържат потребителите в сайта за по-дълго време. Социалната медия ще започне да предлага нови услуги, чрез които се надява да възроди растежа на платформата. Целта е компанията да достигне над 300 млн. активни потребители на ден до 2023 г. от 190 млн. към днешна дата.

Revue ще позволи на потребителите в Twitter да създават съдържание под формата на статии и блог постове. Социалната медия ще позволи на потребителите да създават ексклузивно съдържание, за което ще може да се абонира или плаща. Очаква се Revue да увеличи качеството на съдържанието в платформата, след като част от него стане платено. С този ход Twitter се изправя директно срещу стартъпи като Substack, OnlyFans и Patreon, където се плаща допълнително за ексклузивно съдържание.

Друг проект е Spaces, чрез който потребителите ще могат да се включват на живо в платформата (предимно аудио). Twitter разчита, че сайтът ще се превърне във вид "социална медия-радио", през която потребителите могат да се включват по всяко време и да коментират новини, събития, спортни срещи и други. Основният конкурент на Spaces е eднорогът Clubhouse, приложение за аудиочат (за сега само за iPhone) и стартъп, оценен на 1 млрд. долара (спрямо данните на Clubhouse).

Twitter ще пусне в действие и TweetDeck, проект за анализиране, насочен към създателите на съдържание и инфлуенсърите. Веднъж след като Twitter започне да плаща за съдържание, инфлуенсърите ще имат нужда от инструмент за анализ до колко души достигат постовете им, колко кликове има даден пост и други важни метрики. Очаква се цената да бъде абонамент, нещо като 9.99 долара за месец.

На пазар за стартъпи

През миналата година хедж фондът Elliott Management, който има около 4% от акциите на Twitter, опита да отстрани Джак Дорси от лидерската позиция в компанията. Според Elliot Джак Дорси не е достатъчно фокусиран в развитието и иновациите на продуктите на Twitter, тъй като е твърде зает с другата си компания - Square. Хедж фондът не успя да извади Джак Дорси от управлението, но последва ефектът на пеперудата. Twitter започна да изкупува компании ударно, сред които такива за реклами, за споделяне на видеа, за подкасти, за дизайн и компания за разпространение на новини. Според Нед Сегал, финансов директор на Twitter, компанията е похарчила над 100 млн. долара за закупуването на над 20 компании през последните години.

Туитовете все още са в основата на бизнес модела на Twitter, като единственото подобрение е увеличението на символите от 120 на 240 преди няколко години. Затова плановете на Джак Дорси учудиха инвеститорите преди няколко седмици. Създателят на социалната медия планира да обнови драстично платформата с куп нови продукти и услуги в най-кратък период.

Друга компания на Джак Дорси - Square, фирма за финансови услуги, обяви, че ще купи стартъпа Tidal, платформа за стрийминг на музика, за 300 млн. долара. Цената на сделката ще бъде платена в акции и брой, като досегашният изпълнителен директор на Tidal, Джей Зи, ще получи място в борда на директорите на Square.

9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар