Продажбите на "Смарт органик" са се повишили с над 36% през последното тримесечие

Българската компания за производство и търговия с биохрани е реализирала 13.6 млн. лв. приходи за периода, а за 2001 г. - 47.7 млн. лв.

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Приходите на "Смарт органик" само за последното тримесечие на миналата година са нараснали с над 36% до 13.6 млн. лв., а принос за това има и Amazon. Продажбите на дистрибутора и производител на биохрани нарастват и през собствените онлайн канали, но с по-бавен темп, показва официално съобщение на компанията. През ноември компанията излезе на борсата, където набра близо 6 млн. лв., а по капитализация стана една от най-големите на пазара.

Продажбите на компанията се увеличават както в България, така и чужбина. В портфолиото й са брандове като Roobar, биокурабийки Kookie Cat, Rookies, "Смарт органик" е вносител и на продуктите на американската Beyond Meat. Най-голям ръст за тримесечието компанията отчита при продажбите през платформата amazon.de - 1019% в сравнение с 2020 г., макар да не се дават точни числа. Твърде вероятно е високият ръст да се дължи и на по-ниска база от предходната година. Продажбите от собствените онлайн магазини на компанията - zelen.bg за България и smartorganic.com за ЕС, също се покачват с около 38% в сравнение с предходната година.

За първите девет месеца от 2021 г. постъпленията от продажби на "Смарт органик" са 34.1 млн. лева, което означава, че за годината приходите са около 47.7 млн., което представлява ръст около 27% за 2021 г. в сравнение с 2020 г.

Изпълнителният директор на "Смарт органик" Яни Драгов обяви през ноември, преди компанията да излезе на BEAM, прогнозa за 57 млн. лв. приходи за 2021 г. и 68 млн. лв. през 2022 г. "Прогнозата, която бяхме направили за органичен ръст, без придобиването на немска компания, беше за 47 млн. лв. и всъщност ние сме я достигнали, даже малко сме я минали", коментира пред "Капитал" Яни Драгов. "За 57 млн. прогнозата ни беше с придобиването на немската компания." През ноември "Смарт органик" обяви, че планира да използва част от набраните средства на борсата за придобиването на конкурентно дружество в Германия, чието име все още не е обявено.

"Очаквахме придобиването да приключи малко по-скоро, затова бяхме с прогнозата са 57 млн.", добавя Драгов, но тъй като сделката отнема повече време, компанията е отразила само собствения си ръст. Относно придобиването изпълнителния директор добави пред "Капитал", че сделката е в "доста, доста напреднал етап", но още не е завършила.

Прогнозата за нетната годишна печалба на дружеството през ноември бе около 9.7 млн. лв. В съобщението за приходите не е посочена каква е печалбата за 2021 г. Според последните данни само до септември тя е около 4.9 млн. лв. в сравнение с 5 млн. за цялата 2020 г.

На борсата е друга история

През ноември миналата година "Смарт органик" успя да набере 5.8 млн. лв. при борсовия си дебют, като дебютира на цена 18.9 лв. за акция. Вследствие на успешното IPO биопроизводителят влезе в топ 20 по капитализация на БФБ с оценка за почти 200 млн. лв. Два месеца по-късно обаче малко се е променило - акциите на компанията дори са загубили около 1% от тогава насам.

Все още няма коментари
Нов коментар