🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Как "ЕП Комерс" съчетава онлайн бизнес и логистика

15 години под мотото "Винаги по-добри" правят компанията една от водещите търговски фирми на пазара на бързооборотни хранителни и нехранителни стоки

Как "ЕП Комерс" съчетава онлайн бизнес и логистика
Как "ЕП Комерс" съчетава онлайн бизнес и логистика
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Компанията

"ЕП Комерс" ООД е създадена през 2007 г. и през март същата година отваря първия си търговски офис - във Варна. Три години по-късно компанията успешно разширява обхвата на своята дейност, като към дивизия "Консумативи" е прибавена втора дивизия - "Храни и напитки".

Един от най-значимите й съвместни бизнеси е с "Екстрапак" и с "Фикосота" - най-големия български производител на перилни и почистващи препарати. Великотърновската компания става негов основен представител за цяла Южна България, както и за София.

Един от най-големите производители на захарни изделия в България - "Престиж 96" АД, предлага продуктите си на пазара чрез "ЕП Комерс" от миналата година.

Един от пазарните й пробиви е през 2013 г., когато става официален вносител на HELL Energy Drink за регионите в страната, в които тя оперира.

От 2019 г. "ЕП Комерс" е официален представител на "Тибет Груп Турция" за България и екслузивен вносител на марките ERNET и SALOON.

От първия търговски офис - до над 7000 доставки на месец. Това разстояние в бизнеса "ЕП Комерс" ООД във Велико Търново е изминала за 15 години пазарно присъствие, всяка от които доказва с нови постижения фирмения девиз - "Винаги по-добри!".

Годишен ръст от 10 - 15%, транспортен парк от над 150 автомобили, камиони и микробуси, 5 търговски бази с над 14 000 кв. метра складова площ и 11 000 палетоместа са само част от статистиката зад визитката на компанията.

Извън числата името й се свързва с други показатели. В силно конкурентната среда на пазара на бързооборотни хранителни и нехранителни стоки тя е известна с

новаторство, широко продуктово портфолио и стабилно партньорство

с много водещи български и чуждестранни производители - и трите са сред важните компоненти на бизнес успеха.

Признание за качеството в търговията, което великотърновската фирма предлага, е, че много водещи марки са избрали нея да ги представлява на пазара, предлагайки продуктите им. Нейни най-ключови партньори са "Фикосота", "Екстрапак, "Итал Фууд", "Флорина", "Юлкер", "Мексон", Hell Energy Drink, Lavazza и други.

Нехранителните стоки заемат по-големия обем от продажбите й. "Ние сме може би

най-големият търговец на консумативи за ритейл бизнеса

- работейки с над 7000 обекта средномесечно. Вносители сме на консумативи за ритейл бизнеса като тоалетни хартии и всякакви продукти от хартия, множество пластмасови продукти за ежедневна употреба, дървени и биоразградими прибори и консумативи", очертават приоритетното си направление от компанията.

С новаторския си подход в осигуряването на продуктово разнообразие компанията открива и ново стратегическо търговско поле, с което се включва в перспективната "зелена" икономика. От миналата година дистрибуторската фирма е на пазара със своя

собствена марка екопродукти

- PickMe. Тя включва над 35 различни екоизделия и консумативи за дома - дървени прибори за хранене, картонени чаши, хартиени сламки, контейнери за храна и други, които вече се продават в над 4000 обекта в цялата страна.

"С нашия опит и знания решихме да развиваме собствената марка PickMe, за да отговорим на промените в пазара на бързооборотните стоки и нагласите на потребителите. Традиционната и модерната търговия вече се "размиват" в дистрибуцията", обясняват от компанията.

Дигитализацията и онлайн търговията са другите

нови тенденции в дългосрочен план

за съвременния бизнес, пред които "ЕП Комерс" също е изправена, посочват от ръководството й.

"В последните две години на пандемията онлайн поръчките в бързооборотните стоки растат с двуцифрени темпове. Но големите разходи по обслужването - гориво, заплати, липса на адекватни складови площи, са сериозно предизвикателство пред онлайн бизнеса в този сектор", коментират от великотърновската фирма.

Според мениджърския й екип компанията следва тенденциите в сектора и разполага с много модерна онлайн система за поръчки ERP и онлайн синхронизация, чрез която работи с няколко големи вериги, но поради спецификата на този бизнес това е дългосрочна стратегия за фирмено развитие.

Два важни проекта

са предвидени в плановете на "ЕП Комерс" за тази година. Предстои й пускането на втора марка на пазара, която ще бъде в групата на специфични продукти за почистването. Голяма инвестиция се подготвя за София, където компанията има логистична база от 5 години. "Проектът ще съчетава онлайн бизнеса с логистиката, в която ние смятаме, че сме специалисти, и ще бъде нещо ново за пазара. Той е свързан с отварянето на множество точки за логистика, като системата е изцяло дигитализирана и чрез специално приложение клиентите ще имат ясна и точна информация за доставка и логистика", разкриват идеята от компанията.

В плановете на "ЕП Комерс" извън логистиката е изграждането на хотел във високия ценови клас в центъра на Велико Търново. Строителството му е започнало и се предвижда той да посрещне първите си гости в края на следващата година.