Zoom загуби 90% от стойността си спрямо пика по време на пандемията

Попътните ветрове за компанията приключиха с отпадането на ковид ограниченията

След главозамайващия ръст на приходите от 326% през 2020 г., сега Zoom преживява драстично забавяне.
След главозамайващия ръст на приходите от 326% през 2020 г., сега Zoom преживява драстично забавяне.
След главозамайващия ръст на приходите от 326% през 2020 г., сега Zoom преживява драстично забавяне.    ©  Unsplash.com
След главозамайващия ръст на приходите от 326% през 2020 г., сега Zoom преживява драстично забавяне.    ©  Unsplash.com

Акциите на Zoom са се сринали с около 90% от октомври 2020 г., когато достигнаха пик по време на пандемията. Компанията преживя истински бум, докато траеха локдауните, благодарение на своите инструменти за видеоконферентна връзка, които бяха използвани от много частни компании, държавни институции и учебни заведения. Но докато ковид ограниченията отшумяват, икономическите предизвикателства се трупат, а конкуренцията между големите технологични компании става по-ожесточена, Zoom вече се бори да се задържи на повърхността.

Във вторник акциите на компанията паднаха с близо 10%, след като Zoom понижи прогнозата си за годишните продажби и отчете най-бавния си тримесечен растеж. Сега тя очаква годишни приходи между 4.37 - 4.38 млрд. долара вместо по-рано предвижданите 4.39 - 4.40 млрд., съобщи Reuters. Докато компанията се опитва да се приспособи към постковид реалността, тя разширява фокуса си към услугата за облачни обаждания Zoom Phone и хостването на конференции чрез Zoom Rooms.

След главозамайващия ръст на приходите от 326% през 2020 г., сега Zoom преживява драстично забавяне. Освен по-малкото време, което хората прекарват онлайн след вдигането на ковид ограниченията, за натиска допринасят още високата инфлация и очакванията за икономически спад. Акциите на Zoom са 56% надолу от началото на годината на фона на 36% спад на технологичния индекс NASDAQ 100 Technology Sector Index.

Анализаторите не очакват скоро тенденцията да се обърне, тъй като растежът на основното онлайн звено се забавя, а конкуренцията от страна на Microsoft Teams, Cisco Webex и Salesforce Slack се засилва. Zoom има фундаментална слабост - трябва да харчи много, за да задържи пазарния си дял, а големите инвестиции само за да остане на същото място не са добра позиция и предвещават проблеми, смята пазарният анализатор Софи Лунд-Йейтс от британската компания за финансови услуги Hargreaves Lansdown. Оперативните разходи са нараснали с 56% през третото тримесечие основно за разработване на продукти и маркетинг.

Според експерти Zoom би могъл да съживи растежа чрез придобивания. Но главният изпълнителен директор Ерик Юан каза, че продължава да вижда засилен контрол върху сделките, а според финансовия директор Кели Стекълбърг те отнемат повече време. "Играта за тях не е приключила", казва анализаторът от Needham&Co Райън Кунц, но без придобивания връщането към растеж може да отнеме години.

Все още няма коментари
Нов коментар