Вярваме, че електронната търговия може да функционира и като защита срещу инфлацията

Силвиу Гугуи - управител на "eMAG България"

Силвиу Гугуи - управител на "eMAG България"
Силвиу Гугуи - управител на "eMAG България"
Силвиу Гугуи - управител на "eMAG България"
Силвиу Гугуи - управител на "eMAG България"
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Силвиу Гугуи е управител на "eMAG България". eMAG е водеща платформа за онлайн търговия на дребно, основана през 2001 г. в Румъния, като днес има дъщерни дружества в България и Унгария. В продължение на над 20 години компанията постоянно инвестира в услуги, базирани на технологии, които помагат на клиентите да спестят време и пари.

Той се присъединява към "eMAG Румъния" през 2016 г. с професионален опит както в телекомуникационната, така и в електроника и ИТ индустриите. Амбициозен и целенасочен, той вярва, че бизнесът се нуждае от постоянни инвестиции, за да постигне устойчив растеж и лидерска позиция. Неговите знания и умения за коучинг, лидерство и управление на екипи също му помагат да развие страхотен екип от професионалисти. Завършил е ускорена програма по мениджмънт в Yale School of Management.

Силвиу Гугуи ще бъде лектор на Ecommerce and Retail Summit, организирана от "Капитал", която ще се проведе на 8 юни т.г. Повече информация за конференцията можете да намерите тук

Г-н Гугуи, има ли нови промени в поведението на потребителите за покупки според данните и опита на eMAG?

Потребителите продължават да имат навика да пазаруват онлайн и това вече е част от тяхното ежедневие - те избират този канал за широка гама от категории - от електроника и домакински уреди до продукти за лична хигиена, мода, спорт, хоби, детски артикули и др. Няма съмнение, че високотехнологичните иновативни платформи за търговия на дребно са в центъра на вниманието, като клиентите изискват от нас да бъдем гъвкави, ефективни, удобни за използване и персонализирани, докато същевременно отговаряме на новите възникващи предизвикателства, сред които са инфлационните процеси, геополитическата нестабилност, предизвикателствата при веригите за доставки.

Адресирайки тези казуси, ние вярваме, че електронната търговия може да функционира и като защита срещу инфлацията, тъй като клиентите намират добри цени и услуги онлайн, които им помагат да управляват бюджета си по-ефективно. Въвеждането на опции като eCREDIT - възможност за разсрочено плащане с кампании за безлихвени вноски, доставки до easybox, организиране и провеждане на различни търговски кампании са част от възможностите, които облекчават финансовия натиск върху домакинствата.

Как виждате връзката между търговци, доставчици и потребители в контекста на възникващите постпандемични тенденции и предизвикателства?

- Подкрепата за местното предприемачество е важна цел за нас - вече над 6000 търговци са част от Marketplace екосистемата на "eMAG България", което им предоставя достъп до над 1 милион потенциални местни клиенти и още много други в региона. Ние ги подкрепяме и напътстваме с широк набор от инструменти: опции за участие в големи търговски кампании на платформата, за структуриране и промотиране на техните оферти, за разширяване на бизнеса им в международен план и за предоставяне на услуги според най-високите стандарти в сектор, в който eMAG ги задава и поддържа.

За тази цел непрекъснато добавяме нови решения, които са от полза за крайните клиенти и позволяват на търговците да отговорят най-добре на техните нужди, включително по отношение на опциите за плащане, разходите и времето за доставка, складовата наличност и инвентара. Всъщност съвсем скоро предстои да обявим инициатива за eMAG Marketplace, с която целим да унифицираме изживяването на платформата, намалявайки различията, които потребителите срещат, купувайки от различни търговци на платформата ни. Ще имам удоволствието да разкажа по-подробно за това и за цялата добавена стойност, която ще донесе, по време на тазгодишното издание на Ecommerce and Retail Summit.

Наблюдавате ли нарастваща роля на промоциите, отстъпките и разпродажбите?

- Клиентите търсят оптимално съотношение цена - качество - разнообразие и това предпоставя популярността на търговските кампании и специалните оферти в платформата. Разпознаваемостта на кампанията Black Friday например достига почти цялото градско население в България (96.1%), а преди последното й издание през ноември миналата година седем от всеки десет българи от градското население бяха заявили намерението си да закупят поне един артикул по време на търговското събитие.* Резултатите от тази и други кампании на платформата показват, че потребителите ценят и търсят добри оферти за своите покупки - но това трябва да се комбинира с холистичен бизнес модел, предлагащ различни предимства, отлични услуги и удобни функционалности по цялата верига, от поръчка до доставка.

* Според проучване по поръчка на eMAG, проведено по телефона между 20 и 31 октомври 2022 г. сред национално представителна градска извадка от 1008 респонденти на възраст между 18 и 55 години.