🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Мария Грашнова, dentsu: Рекламодателите трябва да култивират трайни емоционални връзки с потребителите

Изпълнителният директор на групата за Югоизточна Европа пред "Капитал"

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На какво се дължи промяната в приходите ви?

Трансформацията на dentsu цели да превърне мрежата ни в бизнес, който предоставя интегрирани решения от край до край, с комбинация от идеи, управлявани от данни и активирани от технологиите. Това се отразява на общите ни резултати, но изгражда и една стабилна и дългосрочна стратегия, в която основната ни цел е да извадим на преден план емоционалната интелигентност на брандовете, да помогнем на клиентите да ангажират своите потребители по нови по-смислени и ценни и за двете страни начини.

Какви тенденции наблюдавате на комуникационния пазар?

Дигиталните инвестиции доминират и през 2022 г., но телевизията показа признаци на пълно възстановяване. Това се дължи на атрактивните политики за продажби, наложени от медийните групи у нас, увеличението на медийна инфлация, съчетана с покачването на икономическата инфлация и липсата на медиен инвентар. Основните двигатели за растеж на дигиталната реклама са платено търсене, видеосъдържанието и рекламата в социалните мрежи.

Данните вече позволяват на брандовете да бъдат също толкова селективни, колкото потребителите и маркетинговите им стратегии да се насочват към тези, които те избират да ангажират, като се фокусират върху тези сегменти, които след време ще бъдат най-доходоносни за техния бизнес.

Какви са прогнозите ви за комуникационния пазар следващата година?

Очаквам липсата на инвентар да продължи да бъде проблем, който леко ще забави възходящата тенденция в телевизия, дигитални медии и външна реклама.

Ако високата цена на газа възпрепятства производството на въглероден диоксид, бирата и безалкохолните напитки може да се окажат луксозен продукт. Това ще се отрази на рекламата. Брандовете ясно осъзнават, че в дългосрочен план инвестицията в марката е най-правилният подход за справяне с икономическите несгоди. Рекламодателите трябва да култивират трайни емоционални връзки със своите потребители, да разказват истории, които искаш да видиш, да прочетеш, да пипнеш и да преживееш.

Все още няма коментари
Нов коментар