Ангелос Прасхакис, DDB Group: Съдържанието е новото черно

Изпълнителният директор на групата пред "Капитал"

Ангелос Прасхакис, DDB Group
Ангелос Прасхакис, DDB Group
Ангелос Прасхакис, DDB Group    ©  Надежда Чипева
Ангелос Прасхакис, DDB Group    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На какво се дължи промяната в приходите ви?

80% от ръста е органичен, който се дължи най-вече на възстановяването на бизнеса след ковид, а 20% са от стратегията ни за растеж или чрез създаване на нови компании като "Готово" и FinalNew, или придобиване на съществуващи като Nitram. Пазарът расте около 20%, така сме в съответствие с естествения ръст.

Какви тенденции наблюдавате на комуникационния пазар?

"Eфектът на пандемията" имаше роля за три основни промени на комуникационния пазар. Първо, преминаваме към пълно сливане на офлайн и онлайн дейности. Второ, съдържанието е новото черно, колкото по-кратко е, толкова по-изчерпателно е, толкова по-чуваемо и по-добро е. И трето, засилване на потребителското изживяване във всеки възможен момент, BTL вече е ETL (преживяване през линиите), където имаме фантастични примери с нашия клиент IQOS или най-новите ни кампании на Heineken и Birra Moretti.

Напоследък получаваме много отворени брифове от нашите клиенти, в които предизвикателството е да предизвикаме текущото състояние, като предложим творчество във всички форми от различен ъгъл.

Какви са прогнозите ви за комуникационния пазар следващата година?

Очаквам ръст от 4 до 5%, но ако имаме зима, при която инфлацията скочи до небето със същото темпо, което видяхме тази година (още 20%), тогава трябва да се вземат предвид много шокиращи сценарии.

Много е трудно да се подготвим за рецесия с инфлация. Това е кошмарът на всеки мениджър, защото, от една страна, бизнесът намалява, а от друга, разходите растат. Единственото решение би било да разгледаме много внимателно ценовите ни предложения и да се уверим, че не обещаваме нещо, което не можем да доставим с качеството, което нашите клиенти са получавали. При шокове и двете страни, агенции и клиенти, ще оценят партньорствата и ще направят много трудни избори.

Все още няма коментари
Нов коментар