Весела Апостолова, "Publicis Groupe България": Брандовете ще търсят начини да са близо до хората

Главният изпълнителен директор на групата пред "Капитал"

Весела Апостолова, "Publicis Groupe България"
Весела Апостолова, "Publicis Groupe България"
Весела Апостолова, "Publicis Groupe България"    ©  Надежда Чипева
Весела Апостолова, "Publicis Groupe България"    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На какво се дължи промяната в приходите ви?

В нашия бизнес атестат за успех е колко бързо можеш да се възстановиш след края на отношенията с голям клиент. Значителната празнина от загубата на медийните инвестиции на Moslon Coors и STADA и телевизионното обслужване на Kaufland през 2021 г., сами по себе си бизнес за цяла агенция, бързо се запълни от нови клиенти. Сред тях са Lindt, Unicoms, Devin, emag, Roshen, Glovo, Rehau. Отчетохме съществен ръст от настоящи клиенти и бурно развитие на нови услуги.

Какви тенденции наблюдавате на комуникационния пазар?

Клиентите ни продължават да залагат приоритетно на телевизия в търсене на бързи бизнес резултати. Дори и компаниите в сферата на електронната търговия включват задължително тв в комуникационния си микс. Несигурността продължава и това определя краткосрочност при планирането. За да адресираме тази несигурност, използваме решението Social Intelligence при глобалните клиенти, за да уловим големите тенденции в зародиш, както и бранд и бизнес консултирането.

Какви са прогнозите ви за комуникационния пазар следващата година?

Брандовете по време на ковид имаха възможност да осъзнаят, че намаляването на инвестициите в комуникация не им помага, а допълнително им нанася щети по Brand health показателите (базовите показатели за познаваемостта на марката - бел. ред.) и пазарните дялове. В контекста на растящa инфлация (производствена, суровинна, медийна) брандовете ще търсят начини да са близо до хората и ще се фокусират върху ефективните и измерими канали. Ще инвестират в каналите, които им носят бизнес резултати през конкретен ROI. Tворческите послания ще е важно да са адекватно пресъздадени на езика на локалния пазар (ако говорим за глобални марки), а даже и на езика на конкретни сегменти. Което означава дълбоко познаване на потребителите, техните потребности, какво ги вълнува и би било атрактивно като послание.

Все още няма коментари
Нов коментар