"Гудмилс България" ще инвестира около 3 млн. евро до 2025 г.

Средствата са предназначени за продължаваща модернизация на компанията, произвеждаща брашно с марката "София мел"

Гудмилс България    ©  Гудмилс България
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

"Гудмилс България" ще инвестира още около 3 млн. евро до 2025 г., съобщиха от компанията. Дружеството е собственик на една от най-големите мелници в страната, произвеждаща брашно с марката "София мел".

Модернизирането продължава

Средствата са предназначени за продължаваща модернизация на съоръженията. Част от инвестицията е за изграждане на голям демонстрационен пекарски център към мелницата.

"Това ще бъде мултифункционален център, в който ще можем да тестваме рецепти, да представяме наши продукти пред бизнес партньори, да обучаваме потребители", коментира за "Капитал" управителят Стефан Христосков. Любители пекари ще имат възможност да преминат професионален курс на обучение и да получат майсторско свидетелство след успешно полагане на изпит. Компанията ще позволи и на външни фирми да наемат центъра, ако искат да организират обучения и срещи на екипа.

Обявените инвестиции са доказателство, че ситуацията около коронавируса не е оказала влияние върху плановете на дружеството за развитие. Финансовите резултати на компанията за миналата година също не са пострадали заради пандемията.

"За 2020 г. ще отчетем около 10% ръст на приходите спрямо предходната година. Печалбата преди данъци е 2.2 млн. лв.", съобщи за "Капитал" Стефан Христосков. За сравнение - през 2019 г. "Гудмилс България" отчете 74.23 млн. лв. оборот и 3.89 млн. лв. печалба. "Първоначалното паническо презапасяване със стоки при обявяване на извънредното положение донесе увеличение на продажбите на брашно в потребителски опаковки. В същото време обаче слабият туристически сезон намали продажбите на В2В продукти. Свиването на печалбата е резултат от твърде високата цена на пшеницата, която е борсова стока, през миналата година", коментира Христосков.

Инвестиции и в годините назад

От 2016 г. досега "Гудмилс България" е инвестирала над 4.2 млн. евро. Част от тях са за основна модернизация на фирмените производствени мощности, за реконструкция на сградата на мелницата (540 хил. евро), за въвеждане на системата за автоматизация, мониторинг и контрол, доставена от швейцарската фирма Bühler (730 хил. евро), за внедряване на ERP система (480 хил. евро), за модернизация на лабораторно оборудване (120 хил. евро).

Мелницата работи с почти нулево прахово замърсяване на въздуха както при смилането, така и при разтоварването на пшеницата, тъй като разтоварването се извършва в напълно изолирано помещение с добра вентилационна система. За обновяването му досега са вложени почти 481 хиляди евро, съобщават от фирмата.

Преди 35 години

Историята на фирмата води началото си от 1986 г., когато е създаден държавен мелничен комбинат "Н. Й. Вапцаров" в София. След промените през 1989 той е преобразуван в ЕАД и през 1996 г. е предложен за приватизация. През 2000 г. мажоритарен собственик на дружеството става гръцкият мелничарски холдинг Loulis Group, който преименува предприятието на "София мел" и налага едноименната търговска марка.

През май 2009 г. следва нова промяна в собствеността - компанията е купена от австрийската LLIEuromills. Три години по-късно едноличният собственик на капитала се преименува на GoodMills Group, а българското дружество - на "Гудмилс България".

Мелницата е разположена на 50 000 кв.м площ, на 2 км от центъра на София. Разполага със силоз за зърно с 40 хил. тона вместимост, силоз за млевни продукти с 11 хил. тона капацитет и три независими млевни линии с производителност 750 тона на денонощие. Окачествената пшеница се приема от две линии, всяка с капацитет по 150 т/час. Пряка железопътна връзка свързва предприятието с основни градове в страната и в чужбина. В модерна фирмена лаборатория се окачествяват приеманото зърно, произвежданите продукти, готовите брашна.

От няколко години мелничният комбинат предлага на фермери от Северен централен и Северозападен регион на страната Програма за съвместно отглеждане на високопротеинови сортове пшеница. Фирмата препоръчва семена от премиум сортове, предоставя ноу-хау за тяхното отглеждане и гарантира последващо изкупуване на реколтата. Целта е изграждане на дългосрочни партньорски връзки със земеделските производители, уточняват от компанията.

Дружеството произвежда около 50 вида продукти с марката "София мел", които са предназначени за индустриални клиенти и за продажби на дребно. В търговската мрежа се предлагат близо 20 вида продукти, сред които от пълнозърнесто брашно, цяла биогама - пшенично брашно, от лимец и от ръж, както и за пица в домашни условия. По данни на компанията брашното с марката "София мел" е лидер с над 50% пазарен дял в стойност при потребителските опаковки.

Около една трета от продукцията на "Гудмилс България" се продава зад граница. Основните пазари са Гърция, Кипър, Турция.