Alibaba с по-слаби резултати от очакванията

Компанията обвинява конкуренти в подбиване на цени

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Китайският гигант в електронната търговия Alibaba постигна по-ниски приходи от очакваното през второто тримесечие на годината. Лошите резултати идват в период на бум на онлайн търговията, но Alibaba губи позиции спрямо Pinduoduo и JD.com. Американският лидер в сектора Amazon също постигна по-слаби резултати от очакваното. Според Amazon премахването на мерките за справяне с коронавирус са подтикнали хората отново да започнат да пазаруват физически, което трябва да е оказало някакво влияние и върху резултатите на китайската компания.

Това е пореден удар по Alibaba, след като китайското правителство започна кампания срещу индустрията, а компанията, основана от Джак Ма, е една от основните мишени, отбелязва Financial Times. Листването на дъщерната компания Ant Group на борсата в Шанхай, което беше оценено на 37 млрд. долара беше забавено, а правителството поиска преструктуриране на компанията. През април пък Alibaba беше глобена с 2.75 млрд. долара заради участие в антиконкуренти дейности. Правителството въведе нови изисквания към сектора, сред които преструктуриране на начина, по който работят интернет компаниите в страната, наричан "ограден двор", нов режим за сигурност на данните и забраняване на използването на субсидии за налагане на пазара.

Новите държавни изисквания

В конферентен разговор с инвеститори в компанията изпълнителният директор Даниел Джан заяви, че Alibaba е в процес на разбиране на новите изисквания. "Намираме се в процес на разбиране на новите регулации. Също така проучваме ефекта, който те биха имали върху бизнесите ни и ще отговорим с позитивни действия, когато този процес приключи", заявява Джан.

Наследникът на Джак Ма също така смята, че други компании се опитват да подбият цените на пазара. "Ние мислим, че други компании продължават да се опитват да печелят субсидии, докато работят по начин, по който са обречени на загуби. Редно е да покажат на пазара реалните си резултати", казва Джан, като визира Pinduoduo, най-голямата селскостопанска технологична платформа в Китай. Стотици милиони клиенти са избрали продукти на компанията заради ниските им цени, но въпреки това компанията не е излязла на печалба, след като стана публична през 2018 г. "Китайският онлайн пазар расте с проценти малко под двайсетте, но Alibaba губи позиции спрямо Pinduoduo и JD.com, което е и причината за забавянето на темпа на растеж. Компанията е изправена пред по - сериозна конкуренция и все още не сме видели новите стратегии на компанията да се превръщат във финансов резултат", смята Робин Жу, който работи в Bernstein.

Приходите от търговските операции на Alibаba са били 28 млрд. долара през второто тримесечие, което е с 500 млн. под очакванията на експертите. Общите постъпления са се увеличили с 34% на годишна база до 31.8 млрд. долара, което отново е под очакванията.