🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Лидл" купи терен за складова база в Божурище за над 25 млн. лв.

Продавач на парцела от почти 200 декара е държавната компания "Индустриални зони", а сделката е от юли

Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"    ©  Цветелина Белутова
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

"Лидл България" ще има нова складова база, като за целта на 6 юли е купила от държавната компания "Индустриални зони" терен от 195 декара в Божурище. Цената на сделката е 25.5 млн. лв.

"Закупеният терен на територията на индустриалния парк e планиран за изграждане на следваща логистична база. Предвижда се изграждане на халета за готова продукция и пакетирани стоки с различен температурен режим, а също и на офиси, административни и технически помещения. Крайната цел е осигуряване на по-добра гаранция за свежест при ежедневните доставки за клиентите", коментираха за "Капитал" от "Лидл България".

Германската верига още е в етап на разширение на мрежата и отваря нови обекти. За първи път тя влезе в десетката на най-големите компании по приходи в България за 2021 г.

Разширеният склад в Равно поле

Това е поредно действие на търговската верига с цел увеличаване на складовите й площи. Компанията обяви, че сега е разширила логистичната си база в Равно поле с нови 16 хил. кв. метра, с което общата застроена площ достига 53 хил. кв. метра.

До Елин Пелин реално е първият логистичен център на веригата, който бе построен през 2009 г. и който отговаря за доставките в западната част на страната, което включва и най-големия пазар - софийския. Сега към действащите в него 116 рампи са изградени нови 47. Това означава, че при пълен капацитет през складовата база ще минават 225 камиона дневно, а в склада ще могат да се обработват 5500 палета, съобщиха от "Лидл България".

Инвестицията в складовата база наложи разширяване и обновление и на административната сграда в Равно поле, която е разположена точно до логистичния център и обслужва част от склада. Офис сградата е с 12 хил. кв. метра разгъната застроена площ, а проектирането й бе възложено на "Ателие Серафимов архитекти".

Още нови магазини

Обновлението на логистичния център е резултат от експанзията на "Лидл България" и нарастващия брой магазини, които вече са 111 в 50 града. Наскоро веригата обяви, че през следващите месеци предстои да открие нови обекти в Шумен, Хасково, Пловдив, София и за първи път - в Ботевград.

"През 2022 г. ще достигнем до 115-ия си обект в страната, като три от новите обекти ще бъдат в София", заяви в началото на годината в анкета на "Капитал" Милена Драгийска - главен изпълнителен директор.

Другата логистична база

"Лидл България" има още един логистичен център - в Кабиле, който бе открит през юли 2017 г. и в който бяха инвестирани 80 млн. лв. Той пое зареждането на магазините на германската верига в Източна България. Разположен е върху 138 хил. кв.м, от които 38 хил. разгъната застроена площ. Рампите в него са 116, а палетоместата - 25 хил.

През есента на 2020 г. стана ясно, че "Лидл България" ще строи трета логистична база в страната - този път в землищата на селата Чепинци и Локорско край София. Тогава в уведомление до РИОСВ - София, компанията обяви по-детайлни параметри за новия обект, но явно засега инвестициите в трета логистична база са свързани с новопридобития терен в Божурище. Вероятно стратегическите планове на веригата включват строителство и на терена в Чепинци и Локорско, още повече че площите за складове около София са силно ограничени.

Вицешампионът при веригите

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Тя е част e от германската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави.

В България компанията започна дейност през 2010 г. За 2021 г. "Лидл България" отчете 1.57 млрд. лв. приходи и 74 млн. лв. печалба. Това я прави втора по големина търговска верига в България след "Кауфланд" (с приходи 1.9 млрд. лв.), която е също собственост на германската Schwarz.
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    leo_k avatar :-|
    Лео

    1.57 млрд. лв. приходи и 74 млн. лв. печалба?
    Те са по-големи счетоводни фокусници и от Лукойл!

    Нередност?
  • 2
    pastir13 avatar :-|
    Pastir
    • + 2

    До коментар [#1] от "Лео":

    В същност това е висока печаба - около 5% от продажбите. В ритейл бизнеса обикновено около 2-3% се смята за добър резултат. В Бг и особено в Румъния цифрите са по - високи , както се вижда.

    Нередност?
Нов коментар