"Кауфланд" инвестира над 35 млн. лева в нов магазин в "Горубляне"

Така обектите на веригата в София вече са 13 и общо 63 в страната

''Кауфланд България''
''Кауфланд България''
''Кауфланд България''    ©  ''Кауфланд България''
''Кауфланд България''    ©  ''Кауфланд България''
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Най-голямата търговска верига в страната - "Кауфланд България", инвестира над 35 млн. лева в нов магазин в столичния квартал "Горубляне". По думите на главния изпълнителен директор Иван Чернев това е "най-зеленият хипермаркет на компанията". Обектът е 13-и в София и 63-и в страната.

Над 15 хил. квадратни метра

Имотът, върху който е построен хипермаркетът, е над 15 000 кв. метра, от които 2500 кв. метра са търговска площ. Разгънатата застроена площ на сградата е над 10 300 кв.м.

Според Имотния регистър в две сделки за терена са платени почти 9 млн. лв. В първата продавач на 12 декара е "Пи Ес Ком", а във втората - на 3 декара, е "Иша Аша".

Магазинът предлага над 17 600 продукта и ще наеме на работа 100 служители. Това е вторият столичен обект на "Кауфланд", разположен на два етажа. За клиентите са предвидени 214 места за паркиране. Над 6000 кв. метра от площта са превърнати в парк, в който са засадени 300 дървета и 1000 храсти.

Новооткритият хипермаркет надгражда One Stop Shopping концепцията на веригата, която превръща обектите на "Кауфланд" в търговски центрове. В зоната с наематели присъстват Mr. Almond, Inmedio, Repeat, SOpharmacy.

По-зелено

Това е първият обект на веригата, изграден изцяло по най-новите стандарти за екологично и енергийно ефективно строителство. В него са събрани всички екоиновации, въведени в последните години от "Кауфланд", подчертават от компанията.

Хипермаркетът е оборудван с редица щадящи околната среда системи и се захранва със 100% "зелена" енергия. Климатичната система използва остатъчната топлина от хладилните витрини и помещения. Ефективни хладилни инсталации намаляват въглеродните емисии със 180 тона годишно. Цялото осветление на хипермаркета е LED, с което се постигат около 30% икономия на енергия и допълнително се намаляват вредните емисии. Собствена фотоволтаична инсталация, разположена на покрива, ще покрива приблизително 20% от годишните нужди на хипермаркета.

Във всички магазини на веригата се използват 100% рециклируеми каси за плодове и зеленчуци. Те са сгъваеми и заемат 86% по-малко обем при обратно транспортиране, което означава по-малко превозни курсове и съответно по-малко въглеродни емисии. Компанията използва зелена логистика - доставките се извършват с камиони, задвижвани от природен газ, а сгъваеми палети със стабилни странични стени спестяват над 250 тона фолио годишно.

Какво предстои

По информация на "Капитал" веригата ще открие нови три обекта през следващата година. Единият от тях ще е в "Манастирски ливади - изток". Освен това мениджмънтът оценява възможности и води разговори за отваряне на магазини в търговски център, както и за участие в съществуващи или предстоящи ритейл паркове. Проучва и възможността за откриване на обекти и в т.нар. Mixed use сгради - такива със смесено предназначение, под наем или като съсобственик.

"Кауфланд" е лидер в сектора на търговията в страната с годишен оборот близо 1.7 млрд. лв. Веригата е един от най-големите работодатели с близо 6500 служители. По данни на компанията от 2006 г., когато е отворен първият магазин в България, досега тя е инвестирала 1.6 млрд. лв. тук.