JYSK ще открие шест нови магазина в страната до края на годината

Новост за българското дружество е създаването на специален B2B отдел за корпоративни продажби

Новата колекция градински мебели на JYSK (ЮСК)
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

До края на годината "Юск бул" - българското дружество на датската верига JYSK (ЮСК), ще открие шест нови магазина в страната и ще обнови пет от вече съществуващите, съобщи пред журналисти Ясен Панайотов, дистрикт мениджър за JYSK в България. От компанията не уточниха градовете, в които ще има нови обекти, но посочиха, че в три от тях JYSK ще влезе за първи път. "Със сигурност единият от магазините ще е в Карлово, където проектът е в напреднал стадий", заяви за "Капитал" Кристина Станкова, b2b мениджър за JYSK в България. Неотдавна веригата реновира първия си магазин в страната, който се намира в Пловдив и беше отворен преди 18 години.

Специално за корпоративни клиенти

Новост за българското дружество е създаването на специален B2B отдел (Business to Business), насочен към юридически лица. Той има за цел да улесни закупуването на артикули от JYSK от различни организации, които търсят големи обеми или се нуждаят от специализирана консултация.

"Във всички наши магазини в страната ще предложим на корпоративните ни клиенти възможности да изберат най-доброто за техния бизнес. Отделът ще се насочи първо към клиентите в сферата на ХоРеКа сектора, а на следващ етап ще започнем още по-активна работа с различни институции като центрове за възрастни хора, домове за деца, общини, детски градини, училища и болници", обяви Кристина Станкова.

Идеята е бизнес клиентите да получават специални оферти като асортимент, цени, доставки според индивидуалните нужди на компанията - например завивки, офис столове и др. "Началото на този модел на работа е поставено преди 20 години в Дания, България е 16-та от 31 държави, в които се прилага", уточни за "Капитал" Кристина Станкова.

В Турция и от България

В началото на май JYSK стъпи и на турския пазар, след като откри първите си обекти в два търговски центъра в Истанбул. Служители на датската верига от България и Румъния помогнаха за подготовката на откриването на първите магазини в Турция. Дейностите на JYSK в Турция се координират от мениджърския екип в Румъния и България, а заявките се изпълняват от дистрибуционния център на JYSK в Божурище.

Ритейл мениджър за "JYSK Турция" е Любен Мишев, който досега заемаше тази позиция в българското дружество, а от май 2023 г. местната организация се нарича "JYSK Румъния, България и Турция".

Поредна инвестиция в Божурище

Дистрибуционният център на JYSK в България, който се намира в Божурище, е осмият по рода си обект на датската верига в света. Той обслужва над 302 магазина в страните от Балканския регион и отговаря за доставките до всички JYSK магазини в България, Гърция, Сърбия, Босна и Херцеговина, Румъния, а вече и Турция. От септември 2021 г. от базата в Божурище се извършват и онлайн доставките до тези държави. Дистрибуционният център доставя и до франчайз магазините на JYSK в Азербайджан, Албания, Грузия, Косово, Молдова и Северна Македония.

В началото на миналата година компанията направи първата копка на новата Логистична зона 4 в Божурище. Инвестицията е 12 млн. евро. Седем месеца по-късно строителството приключи и новата зона заработи, което увеличи капацитета на базата с 30%.

"Най-новата инвестиция в центъра е за 650 хил. евро. Тя бе направена преди месец и е предназначена за машина за автоматично фолиране на палети, която гарантира производителност от един палет на минута", съобщи за "Капитал" Венцислав Чавдаров, логистичен директор "Балкани" на JYSK ДЦБ.

За 2021 г. "Юск бул" отчете 431 млн. лв. приходи от продажби, но в тях голяма тежест имат и доставките за съседни пазари. "За 2022 г. компанията ще отбележи 25% ръст на оборота. За тази година очакваме 10% скок на продажбите", коментира за "Капитал" Кристина Станкова.

JYSK е сред най-големите търговци на мебели и декорации за дома в Европа. Първият магазин е отворен в Дания на 2 април 1979 г. JYSK открива средно по минимум два нови магазина в света всяка седмица, като днес веригата има над 3222 обекта в 48 държави.

В България JYSK стъпи през 2005 г., като отвори първия си обект в Пловдив. До днес веригата има 51 магазина, в които се включва и онлайн платформата, с общо над 700 служители заедно с тези от дистрибуционния център в Божурище.