🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Ведраре": Удвоихме приходите си до 20 млн. лв., почти половината през "Лидл"

Карловската мандра инвестира 6.6 млн. лева в производство на сирене "Дунавия" заради договор с веригата да купува

Наско Тачев (вляво), директор "Бизнес развитие" на "Ненко Трифонов фуудс", Теодор Александров, ръководител "Стоково снабдяване" в "Лидл България"
Наско Тачев (вляво), директор "Бизнес развитие" на "Ненко Трифонов фуудс", Теодор Александров, ръководител "Стоково снабдяване" в "Лидл България"
Наско Тачев (вляво), директор "Бизнес развитие" на "Ненко Трифонов фуудс", Теодор Александров, ръководител "Стоково снабдяване" в "Лидл България"    ©  Лидл България
Наско Тачев (вляво), директор "Бизнес развитие" на "Ненко Трифонов фуудс", Теодор Александров, ръководител "Стоково снабдяване" в "Лидл България"    ©  Лидл България
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Млекопреработвателната компания "Ненко Трифонов фуудс" - собственик на мандра "Ведраре", расте и инвестира, като основен двигател на продажбите е веригата "Лидл".

"През 2018 отчетохме 70% ръст на оборота, който достигна 10 млн. лева, а през 2022 имаме 20 млн. лева приходи. 45% от този оборот е с "Лидл", компанията е най-големият ни клиент", обобщи Наско Тачев, директор "Бизнес развитие" на "Ненко Трифонов фуудс".

Мандрата инвестира 6.6 млн. лева в линия за производство на сирене "Дунавия". Проектът е започнал благодарение на партньорството на компанията с "Лидл България", стана ясно по време на посещение на журналисти във "Ведраре".

"Решението за инвестицията в производството на сирене "Дунавия" взехме благодарение на твърдия ангажимент на "Лидл" към новия продукт", обяви Наско Тачев. От май тази година "Дунавия" се предлага в магазините на веригата под марката "Родна стряха".

Като в операционна

Технологичната линия за сирене "Дунавия" е разположена в нова сграда на площ 750 кв. метра. В помещението за опаковане има 13-кратен въздухообмен на час, целогодишно се подържа 50% влажност и 25 градуса температура. Въздухът се пречиства през различни групи филтри и е толкова пречистен, колкото в най-модерните операционни, обясняват от компанията.

Капацитетът на линията е 2800 килограма сирене "Дунавия" на ден. Проектирането е от "Стебо дизайн", "Костанева" и "Ардис инженеринг". Технологичното оборудване е закупено от датската компания Primodan, инсталирала над 90 такива линии в света. Всички технологични тръбопроводи са по техен проект. В нито един момент от производството няма досег на продукт и човек, а хигиенният стандарт е от най-висок клас в индустрията. Цялата автоматизация на линията също е от Primodan, уточниха за "Капитал" от "Ненко Трифонов фуудс".

Линията е с висока производителност и много ефективна. За производството на бяло саламурено сирене по традиционна технология до крайния опакован продукт са необходими 55 души, като за същото количество сирене "Дунавия" са нужни 5 души, дават пример от дружеството.

За да се разграничи от имитиращите продукти на пазара, компанията е решила да произвежда сиренето "Дунавия" само в кутии от 200, 400 и 600 грама.

Проектът се финансира със собствени средства и 10-годишен кредит от ОББ. От 2016 "Ненко Трифонов фуудс" притежава търговската марката "Дунавия", регистрирана в ЕС.

От края на 70-те години

Производството на сирене "Дунавия" започва в края на 70-те и се развива активно през 80-те години на миналия век, а след 1989 постепенно замира. Продуктът се произвеждал в четири фабрики в страната с капацитет за преработка на по 400 тона мляко дневно. Продажбите са стигали до 80 тона "Дунавия" на ден, а цената за килограм е била на цената на традиционното бяло саламурено краве сирене, съобщи Наско Тачев.

"Ненко Трифонов фуудс" произвежда "Дунавия" изцяло по оригиналната технология - само от свежо мляко чрез традиционния метод "ултрафилтрация". "Това беше рискова инвестиция, тъй като вкусът е позабравен. Но сиренето "Дунавия" е по-здравословно от традиционното бяло саламурено сирене, тъй като е по-малко солено, а в състава му влизат и всички полезни суроватъчни белтъци, които не участват в традиционното бяло саламурено сирене", посочва още Наско Тачев.

Доставчици на "Лидл" от 2017 г.

Млекопреработвателната фирма "Ненко Трифонов фуудс" работи с "Лидл България" от 2017 г. "Започнаха с два артикула под собствени марки на "Лидл", сега произвеждат постоянно 15 артикула и над 20 други по време на промоционални акции - краве, овче и козе кисело мляко, козе и овче сирене, както и продукти по БДС - бяло саламурено сирене и кашкавал от краве мляко", обобщи Теодор Александров, ръководител "Стоково снабдяване" в "Лидл България". За да започне партньорство с "Лидл", млекопреработвателната компания е трябвало първо да покрие международния BRC Food Standard, като одитите и изпитванията на продукцията са регулярни.

"Има твърдения, че търговските вериги са некоректни и издевателстват над производителите. Нашето партньорство с "Лидл" е прозрачно, договорът ни е от три реда - цена и срок. Няма такси, няма бонуси, няма вземания. Работата с "Лидл" е изключително честна", допълни Тачев.

"Лидл" и производителите

"Работим с над 250 български доставчици. Голяма част от тях са с нас от първия ден, в който веригата стъпи в страната. Заедно с тях развиваме дългосрочни и устойчиви партньорства, помагаме им да разширяват производството, да инвестират в модернизация и да се развиват", заяви Теодор Александров.

За 2021 г. плащанията на "Лидл" към български производители са за 620 млн. лв., от които близо 65 млн. лв. износ, направен от български компании в търговската мрежа на Lidl в Европа. Делът на стоките от български фирми в асортимента на веригата расте - през 2020 и 2021 г. например с 11%. Това показа втората оценка на икономическото въздействие от дейността на веригата, изготвена от Института за пазарна икономика (ИПИ), наречена "Ефектът Lidl".

Компанията

Съдружници в "Ненко Трифонов фуудс" са Кирил Петров Тодоров, Данаил Михайлов Тачев, Ненко Ангелов Трифонов. Компанията е основана през 2016 г.

Ненко Трифонов е регистриран земеделски производител от 2004 г., когато е още студент и става част от фамилния бизнес в областта на селското стопанство. Създава кравеферма в гр. Баня, а по-късно затваря цикъла с преработката на мляко и месо и производството на млечни и месни продукти в предприятия в село Ведраре, община Карлово. Носител е на отличието "Млад фермер на 2018 г." на фондация "Еврика".

Семейство Тачеви имат опит в млекопреработката като собственици на някогашната мандра "Дядо Либен" в Копривщица, продадена впоследствие от кредитиращата банка на фирма "Лодис инвест", която се свързва с депутата Делян Пеевски.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    stq011168455 avatar :-P
    Ionian
    • - 1

    Имаше две разследвания на потребителски организации за млечните продукти. Едното е за водното съдържание, др за примеси в овче и козе сирене.
    Ведраре бяха ок преди, но този ръст на приходите не може да се обясни само с инфлация и лидълския договор. Те също разреждат с вода и и слагат примеси в козето сирене.
    Скоро шоуто приключва. За справка статията за намаляващото население и липсата на деца в БГ.

    Нередност?
Нов коментар