🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Спам регистърът получи дарение

Фирмите за директен маркетинг ще могат да проверяват своите бази данни чрез софтуер

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Фирмите за директен маркетинг могат да сверяват чрез софтуер дали техните бази данни съдържат електронни адреси, чиито собственици са заявили, че не искат да получават спам. Според закона Комисията за защита на потребителите поддържа спам регистър на юридическите лица, които не искат да получават непоискани търговски съобщения.

Досега фирмите, които работят с email маркетинг, трябваше да сверяват адрес по адрес за компания, която е зявила, че не иска да получава спам. Проверката на групи адреси се осъществяваше на място в регулатора, което затрудняваше фирми с бази данни от хиляди електронни пощенски кутии.

Глобите за субекти, които изпращат непоискани съобщения до фирми, вписани в регистъра, са от 500 до 4000 лв. Към 11 ноември Комисията за защита на потребителите е издала 126 наказателни постановления, от които 38 са били обжалвани. 94 от актовете са влезли в сила, от които са събрани 20 600 лв. глоби.

Сега проверката се облекчава, тъй като фирмите могат да изтеглят софтуер, чрез който да проверяват наведнъж групи адреси. В края на всеки понеделник КЗП ще качва на своя сайт криптиран файл с обновените електронни адреси в регистъра. Програмата работи с Windows XP или по-нова версия на операционната система и е разработена безплатно от "Апис България".

Припомняме, че през юни КЗП обяви обществена поръчка за нова информационна система на ведомството, която да включва и обновен спам регистър. Стойността на проекта е 285 хил. лв. Кандидатът "Браво инвестмънтс" обжалва пред Комисията за защита на конкуренцията критериите за избор на победител на КЗП. Въпреки че антимонополният регулатор отхвърли аргументите на "Браво инвестмънтс", фирмата обжалва решението на КЗК във Върховен административен съд. По тази начин обществената поръчка е блокирана.

По темата работи Росен Босев. "Капитал" ще продължи да следи развитието около новата информационна система на КЗП.

9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    minavasht avatar :-|
    Минаващ
    • + 6

    Заповядайте в новооткрития ни магазин в София, бул. "Ххххххххххх" 268

    хххххххххх.BG

    Вашият адрес е взет от публичното пространство.
    Съгласно Закона за електронна търговия Ви съобщаваме, че съдържанието на този и-мейл е непоискано съобщение!





    ko ne chetete na kirili, molia poglednete po-dolu.

    Позволете да представим на Вашето Внимание семинарите на Център за бизнес образование и маркетингови комуникации:
    Семинар
    Технология и инструменти за ефективни продажби
    (Новите предизвикателства пред търговските умения)
    София, 16-17.12..2010 г./четвъртък и петък/ учебна зала на Център за бизнес образование, бул. Цар Борис ІІІ № 93, 9.00 -17.00 ч

    Акцентите:

    · Кризата променя
    § потребностите на нашите клиенти
    § изискванията към търговските умения
    § лоялността на клиентите по отношение на своевременното разплащане
    · Полезно е да знаем:
    § как да „остойностим” нашето търговско предложение – да покажем да клиентите как печелят или спестяват от бизнеса си с нас
    § да се научим да задаваме правилно правилните въпроси
    § как да не „продаваме” желанието на клиента да не ни плаща навреме

    Семинар
    Събиране на просрочени вземания

    Пловдив, 20-21.12.2010 г./понеделник и вторник/ хотел Новиз, 9.00 -17.00 ч
    Русе, 22-23.12.2010 г./сряда и четвъртък/ хотел Ана Палас, 9.00 -17.00 ч

    Акцентите:

    · Причини за възникване на просрочените вземания
    · Профилактика на просрочените вземания
    · Система за управление на вземанията
    · Алгоритъм за работа с просрочени вземания
    · Ключови умения за преговори с длъжниците


    √ Телефонни продажби и умения за комуникация по телефона
    София, 27-28.12.2010 г./понеделник и вторник/ учебна зала на Център за бизнес образование, бул. Цар Борис ІІІ № 93, 9.00 -17.00 ч

    Основни цели на семинара:
    ð Да се повиши ефективността на телефонните продажби;
    ð Как да си уредим първа среща по телефона - да се научим да продаваме “идеята за среща” по телефона;
    ð Да се овладеят техниките за телефонни преговори;
    ð Да се придобие умението за съставяне на предложения за продажба в зависимост от спецификата на продукта;
    ðДа се изработи личен стил за ефективна работа с клиенти.
    ðДа се придобият умения за контролиране на трудните преговори.



    Съгласно Закона за електронна търговия Ви съобщаваме, че е възможно това търговско съобщение да не е поискано от Вас.
    Ако информацията Ви интересува вижте приложението
    Вашият e-mail е взет от публичното пространство. Ако не желаете да получавате информация, моля напишете ни. Ако сме Ви притеснили, моля предварително да ни извините.

    Pozvolete da predstavim na Vascheto vnimanie seminarite na Centar za biznes obrazovanie:




    Seminar

    Seminar
    √ Tehnoligia i instrumenti za efektivni prodajbi
    (Novite predizvikatelstva pred targovskite umenia)
    Sofia, 16-17.12.2010 g./chetvartak i petuk/, uchebna zala Centur za evropeisko obrazovani,bul. Car Boris III N 93, 9.00 -17.00 h
    Akcentite:
    Krizata promenia
    · potrbnostite na nashite klienti
    · iziskvania kum targovskite umenia
    · loialnostta na klientite po otnoshenie na svoevremennoto razplastane

    Polezno e da znaem
    · kak da “ostoinostim” nasheto targovsko predlojenie – da pokajem na klientite kak da pecheliat ili spestiavat ot biznesa si s nas
    · da se nauchim da zadavame pravilno pravilnite vaprosi
    · kak da ne “prodavame” jelanieto na klientite da ne ni plastat navreme

    Seminar
    √ Sabirana na prosrocheni vzemania
    Plovdiv, 20-21.12.2010 g./ponedelnik i vtornik/, hotel Noviz, 9.00 -17.00 h
    Plovdiv, 22-23.12.2010 g./sriada I chetvartak/, hotel Anna Palace, 9.00 -17.00 h



    Akcentite:
    · Prichni za vaznikvane na prosrochenite vzemania
    · Profilaktika na prosrochenite vzemania
    · Sistema za upravlenia na vzemaniata
    · Algoritam za rabota s prosrochenite vzemania
    · kluchovi umenia za pregovori s dlagnicite

    Seminar
    Ö Telefonni prodagbi i umenia za komunikacia po telefona
    Sofia, 27-28.12.2010 g., /ponedelnik I vtornik/, uchebna zala Centur za evropeisko obrazovani,bul. Car Boris III N 93, 9.00-17.00 h.
    Osnovni celi na seminara:
    ð Da se povishi efektivnostta na telefonnite prodagbi;
    ð Kak da si uredim parva sresta po telefona – da se nauchim da prodavame “ideate za sresta” po telefona;
    ð Da se ovladeiat tehnikite za telefonni pregovori;
    ð Da se pridobie umenieto za sastaviane na predlogenia za prodagba v zavisimost ot specifikata na produkta;
    ð Da se ovladeiat tehnikite za telefonni pregovori;
    ð Da se pridobie umenieto za sastaviane na predlogenia za prodagba v zavisimost ot specifikata na produkta;
    ð Da se izraboti lichen stil za efektivna rabota s klienti;
    ð Da se pridobiat umenia za kontrolirane na trudnite pregovori


    Saglasno Zakona za elektronnata targovia Vi saobstavame, che e vazmojno tova targovsko saobstenie da ne e poiskano ot Vas.
    Ako informaciata Vi interesuva, molia vigte prilogenieto
    Vashiat e-mail e vzet ot publichnoto prostranstvo. Ako ne gelaete da poluchavate informacia, molia napishete ni. Ako sme Vi pritesnili, molia predvaritelno da ni izvinite.
    Priaten den
    R. Rusinov
    Center za biznes obrazovanie i marketingovi komunikacii
    tel. 02/483 36 57
    gsm. 0886 34 18 72
    email: [email protected]

    Нередност?
  • 2
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.
    • + 7

    Тоя спам от Коментар 1 , и аз го получавам редовно. Но на никой не му пука да го спре. Вместо това - някаквъ безумен регистър, в който за да си запишеш емаила, трябва да попълниш 10 страници документация.

    Нередност?
  • 3
    artu73 avatar :-@
    justAfriend - дисидент за Икономедиа
    • - 1
    • + 4

    За какво бизнес образование и маркетинг може да ми говорят хора, които ми пълнят пощата с отреченият отдавна като ефективно средство спам?! А КЗП дали най-накрая няма да вземе мерки и срещу тези спамери? В крайна сметка съгласно ЗЕТ всяко непоискано търговско съобщение трябва да има определени реквизити, и да бъде разпознаваемо като такова. Кой от горните спамове ги притежава?! И що за абсурд има в названието "непоискано търговско съобщение"?! Като не е поискано просто не искам да го получавам. Ясно и кратко!

    Нередност?
  • 4
    tehnolog avatar :-|
    Технолог
    • - 1
    • + 7

    Чисто технологично това решение е поне 10 години остаряло. За каквъв Windows XP, става дума, какво ще инсталирате в ерата на Web 2.0?

    Ето ви правилния начин:

    1. Регистъра съхранява само MD5 хешовете на електронните адреси, които не желаят да получават писма;

    2. Пускат един Апач и малко PHP приложение, което като получи завявка от типа: http://kzp.bg/check?md5=c25a9788b14008cc3bcfa1cd49e2abcf връща едио от двата отговора: "OK" - ако хеша не присъства в базата или "NO" ако хеша присъства в базата

    Тези които пращат непоискани писма, могат да си интегрират това WebAPI в техния софтуер и проверката да се прави в момента, преди изпращане на писмото.

    Предимстрата на този начин са:
    - независимост от софтуерната платформа, нищо не се инсталира при ползвателите на тази система
    - проверката се прави с най-актуалното съдържание
    - дори и да се хакне сървъра на комисията, не могат да се вземат адресите

    В допълнение, може да се направи и web-интерфейс, през който да се правят проверки на един или повече адреси.

    Не е лошо, да се добави и веб-възможност да си отпишеш адреса от получаване на непоискани съобщения. Аз не съм съгласен с хипотезите на глупавите (или алчните) юристи, които са правили нормативната база, че трябва с писмено волеизлияние да се отказваш от спам. Според мен, е достатъчно потвържение, че е-мейл адреса, който искаш да отпишеш е твой. Тогава, системата може да стане по следния начин:

    1. Да се задължат всички, които изпращат непоискани съобщения, да добавят информация и връзка към сайта на комисията, от където може да си отпишеш адреса.

    2. Когато през веб-сайта на комисията се получи заявка, даден е-майл да се отпише, към него да се изпраща линк за потвържение. Като се кликне на този линк, автоматично хеша на адреса влиза в базата.

    Нещата могат да са много по-прости, и много по-ефективни.

    Нередност?
  • 5
    artu73 avatar :-|
    justAfriend - дисидент за Икономедиа
    • + 2

    Ако има предвидена възможност да се откажеш от получаване на спам директно от сайта на КЗП, то тези, които го изпращат нямат никаква далавера. Най-вероятно заради това е цялото блъскане и преливане от пусто в празно.

    Нередност?
  • 6
    ops5 avatar :-?
    Пламен
    • - 6

    Аз за толкова години лично за себе си така и не успях да дефинирам що е то спам?!? Не виждам нищо лошо някой да ти пусне някакво рекламно съобщение, например за някаква промоция. Като не те инетересува го изтриваш и това е (както сменяш рекламите по ТВ). Проблема е в случаите, когато някои фирми те затрупват през ден или седмица с едно и също. Може би това е спам. Другото си е просто реклама. Поне аз така мисля. Аз ли

    Нередност?
  • 7
    epoc avatar :-|
    epoc
    • + 6

    До коментар [#6] от "Пламен":

    Нямаш проблем бе пич! Спамлисти в интернет с лопата да ги ринеш! Като се абонираш за 2-3, които ти препродават имейла на още 10-20, а те на още 100-200 (само да ти кажа, че в щатите тази практика е УЗАКОНЕНА още в началото на 20-ти век с хартиените рекламни съобщения) тогава ще разбереш какво е това спам.

    Като започнеш да триеш по 50 виагри и удължаване на пишки за всяко валидно съобщение, тогава ще разбереш защо токолва хора мразят спама. Това орез ден или през седмица нищо не е ....

    Нередност?
  • 8
    artu73 avatar :-|
    justAfriend - дисидент за Икономедиа
    • + 3

    Сложил съм филтри "непоискано търговско съобщение" и "непоискано съобщение", които са задължителни по ЗЕТ, но проблема е, че нашенските спамери не включват тези задължителни реквизити в писмата си, и по тази причина някои от писмата ги получавам. При всеки такъв случай правя следното:
    1. Копирам цялото писмо с хейдъра и го конвертирам в PDF, който изпращам на [email protected]
    2. Издирвам всички валидни мейл адреси на въпросната фирма, в това число и от домейн регистъра, и ги публикувам в т.нар. "публично пространство"
    И не на последно място - що за несериозна фирма ще е да изпраща спам към хора, които едва ли се интересуват от нея? Та нали ако се интересувам за нещо, ще го потърся със съответната търсачка?!

    Нередност?
  • 9
    dreamboxer avatar :-|
    hypercube
    • + 3

    До коментар [#8] от "justAfriend":

    И аз като теб съм заложил една "бомбичка" с мейла си. Пуснах документите че не искам да ме спамят по добрият стар начин - пощенския и в момента в който получа потвърждение за регистрация в регистъра почвам да пращам жалките спамерчета на КЗП. Имаше един колега Иво дето се беше окичил с 3-4 ловни трофея вече (писма с обратна връзка от КЗП), надявам се скоро и аз да направя първата си копка и да издействам глобичка я на Маркет Мейл я на някой друг хитрец. Естествено, грижа се като теб надлежно да регистирам всеки адрес на такива красавци в "публичното пространство".

    Нередност?
Нов коментар