Microsoft планира собствен магазин за мобилни игри, с който да се конкурира с Apple и Google

Съгласно Закона за цифровите пазари през следващия март се очаква да влязат в сила нови правила, според които Apple и Google ще са длъжни да отворят мобилните си платформи за магазини за приложения на трети страни

Регулаторните органи в САЩ, ЕС и Обединеното кралство изразиха опасения относно потенциалното въздействие върху конкуренцията, ако производителят на Xbox закупи разработчика на Call of Duty.
Регулаторните органи в САЩ, ЕС и Обединеното кралство изразиха опасения относно потенциалното въздействие върху конкуренцията, ако производителят на Xbox закупи разработчика на Call of Duty.
Регулаторните органи в САЩ, ЕС и Обединеното кралство изразиха опасения относно потенциалното въздействие върху конкуренцията, ако производителят на Xbox закупи разработчика на Call of Duty.    ©  Reuters
Регулаторните органи в САЩ, ЕС и Обединеното кралство изразиха опасения относно потенциалното въздействие върху конкуренцията, ако производителят на Xbox закупи разработчика на Call of Duty.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Microsoft се подготвя да пусне собствен магазин за игри за iPhone и устройства с Android още през следващата година, ако регулаторните органи одобрят обявеното в началото на миналата година придобиване на Activision Blizzard, заяви ръководителят на Microsoft Gaming Фил Спенсър, цитиран от Financial Times.

Макар да признава, че е трудно да се предвиди кога точно компанията ще може да стартира своя магазин, Спенсър обяснява, че за Microsoft ще бъде "доста лесно" да адаптира своите приложения Xbox и Game Pass, за да продава игри и абонаменти на мобилни устройства. Настоящата липса на мобилни игри на Microsoft е "очевидна дупка в нашите възможности", която трябва да бъде запълнена от Activision Blizzard. Според него заглавия като Call of Duty Mobile, Diablo Immortal и Candy Crush Saga, както и други, които са в процес на разработка, ще бъдат "изключително важни" за привличането на играчи от пазарите на Apple и Google към мобилния магазин на Xbox.

"Искаме да сме в състояние да предлагаме Xbox и съдържание както от нас, така и от нашите партньори на всеки екран, на който някой би искал да играе", казва Фил Спенсър в интервю преди Game Developers Conference, която ще се проведе тази седмица в Сан Франциско. "Днес не можем да направим това на мобилни устройства, но искаме да изградим свят, който смятаме, че ще настъпи и в който тези устройства ще бъдат отворени."

Регулаторни пречки

Регулаторните органи в САЩ, ЕС и Обединеното кралство изразиха опасения относно потенциалното въздействие върху конкуренцията, ако производителят на Xbox закупи разработчика на Call of Duty (COD), който е един от най-популярните франчайзи в света. Sony, производителят на Playstation и основен конкурент на Microsoft на пазара за конзоли, се противопоставя на сделката.

В опит да успокои регулаторите Microsoft е подписал споразумения с Nvidia и Nintendo, с които компанията се ангажира да предостави достъп до COD за срок от 10 години за абонатите на Geforce Now, услугата за облачен гейминг на Nvidia, както и за собствениците на конзолите на Nintendo. Миналата година Microsoft предложи подобна сделка и на Sony, но за момента няма постигнато споразумение между двата производителя на конзоли.

Въпреки това Спенсър твърди, че сделката може да засили конкуренцията в т.нар. от него "най-голяма платформа, на която хората играят", където в момента Apple и Google притежават дуопол върху разпространението на игри и други приложения.

"Законът за цифровите пазари (DMA), който предстои да бъде приет - това са неща, за които се подготвяме", заяви той. "Мисля, че това е огромна възможност."

Очаква се в рамките на DMA ЕС да определи Apple и Google като "пазачи на информационния вход", като ги задължи да променят правилата, които регулират начина на разпространение на приложенията на устройства с iOS и Android. Големите технологични компании обаче могат да обжалват това определение, което би могло да забави неговото налагане след крайния срок, който е насрочен за март 2024 г.