Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

Колко трябва да бъде таксата за паркиране за живеещите в центъра на София?

Преглед на профил Създадена от:Петя Райковска
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email

28 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил Петя Райковска Рейтинг: 1366 Неутрално
30 яну 2011 19:31 1
- +Оценка
-3 +16

Склонна съм да плащам и повече от 120 лв. на година (в разумните граници), стига общината да разшири периметъра, в който може да се паркира около жилището или по някакъв начин гарантира място за паркиране.

_____

Продуктов мениджър Dnevnik.bg, Capital.bg
 
Преглед на профил Karla Miyagi Рейтинг: 1366 Неутрално
30 яну 2011 19:38 2
- +Оценка
-2 +5

До коментар [#1] от "Петя Райковска":

Тъкмо това си помислих преди да гласувам (грешно). Би трябвало да е един от възможните отговори на анкетата.

п.п. Възможно е това и да е целта - да съберат пари за реконструкциите. Все някога трябва да се направи нещо по въпроса...

_____

Klaatu Barada Nikto!
 
Преглед на профил epoc Рейтинг: 1366 Неутрално
30 яну 2011 20:16 3
- +Оценка
-5 +8

Поне 100 лева на месец, тогава наистина ще се разкарат навлеците от центъра, както и тези, свикнали да се паркират ама точно пред входа на кръчмата, където са седнали.

_____

Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
 
Преглед на профил NPaine Рейтинг: 1366 Весело
1 фев 2011 19:46 4
- +Оценка
-6 +20

Нека бъде безплатно или по скоро символично за първа кола на семейство, 70лв на година звучи ок.

Нека бъде скъпо, дори страшно скъпо за втора кола на семейство. Примерно 200-300, че и повече лв.

Ще кажете, че е дискриминация, непсраведливо, не подлежи на пазарна логика, един вид данък лукс. Еми сигурно е вярно, ама нали търсим решение на проблема, места за всеки не може да има. Общината като изгради паркинги, което както гледам май се очертава да бъде някъде след така очакваният цъвтеж на налъмите догодина, тогава ще има места за всеки.

През това време софиянци да продължават да гласуват (индиректно) за Петър Диков, с него в общината и налъмите и паркинзите ще станат, вервайте ми.

_____

"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
 
Преглед на профил sevdakg Рейтинг: 8 Неутрално
2 фев 2011 07:10 5
- +Оценка
-11 +16

Защо да плащат тези хора които живеят в центъра,нима тези които живеят по кварталите ще плащат за това че си паркират пред блоковете.Какво са виновни хората че са се оказали живущи в центъра на София,всичките тези кооперации са строени отдавна и тогава не е било център някой мислел ли е че след 100 години ще стане център.

 
Преглед на профил Vladimir Marinov Рейтинг: 225 Неутрално
2 фев 2011 07:49 6
- +Оценка
-12 +11

Живеенето в центъра на столицата на която и да е нормална страна е лукс, който само богати хора могат да си позволят. 120 лева на година прави 30 стотинки на ден, което е абсолютно смешна работа. Според мен трябва да е поне толкова на МЕСЕЦ. Който не може да си го позволи, да си дава под наем апартамента в центъра и с половината пари да си наеме апартамент по-далече.

 
Преглед на профил super2 Рейтинг: 388 Неутрално
2 фев 2011 07:56 7
- +Оценка
-4 +6

До коментар [#6] от "beesuke":

доста не практично.... За това, че държавата не може да построи нормален паркинг, ние да страдаме?!? Таксата в паркинга под НДК варира от около 120 лв до 200 на месец. Да ти го направят толкова пред блока паркинга и тогава ще говорим ;)

 
Преглед на профил Никола Петков Рейтинг: 225 Гневно
2 фев 2011 08:19 8
- +Оценка
-1 +12

Не се наемам да дискутирам законността на цялата измислена система. Смятам обаче за справедливо след като съм платил "общинския рекет" 120 лв.е се наемам да дискутирам законността на цялата измислена система. Смятам обаче за справедливо след като съм платил "общинския рекет" 120 лв., да имам право да паркирам в района на местоживеенето ми една кола, независимо чия собственост е. Пример: Ако влезе колата ми в сервиз за 2-3 седмици и по необходимост ползвам колата на брат ми, сина ми, кола под наем etc. защо да губя правото си да паркирам, за което вече съм заплатил!

Затова винетен стикер е неуместен, тъй като е привързан към конкретен автомобил - следва да се издава талон-пропуск, на който е указано местоживеенето. След като ПЛАЩАМ, законно или не, за ЕДНО ПАРКОМЯСТО в района на жилщето ми - ИМАМ ПРАВО ДА ГО ПОЛЗВАМ с който си искам автомобил. При това плащам за нещо, което не ми е гарантирано! По този начин в момента е уреден служебният абонамент - плащат повече, но имат ФИКСИРАНО място и то се ползва от КОЯТО И ДА Е кола! Пред банковите клонове даже не от служители, а от клиенти!

 
Преглед на профил Vencislav Dimitrov Рейтинг: 8 Неутрално
2 фев 2011 08:42 9
- +Оценка
-7 +6

Против. Аз за кво плащам данъци?

 
Преглед на профил Vladimir Marinov Рейтинг: 225 Неутрално
2 фев 2011 09:01 10
- +Оценка
-6 +8

До коментар [#9] от "mrraff":

И аз плащам данъци и желая да мога да се придвижвам бързо, удобно и екологично съобразено в центъра на София, когато имам работа там. Тротоарите и улиците се подържат както с Ваши, така и с мои данъци. Ако искате да вземете за лично ползване част от тях за Вашата кола - платете още.

 
Преглед на профил Arthas Рейтинг: 225 Разстроено
2 фев 2011 09:27 11
- +Оценка
-3 +6

Никой не може да ме убеди, че 'поддръжката' на паркоместата в центъра на столицата е по-скъпа от тази в Дружба примерно.. и затова требе да се дават пари там.. нали.. да има някво си перо..

 
Преглед на профил sevdakg Рейтинг: 8 Неутрално
2 фев 2011 09:48 12
- +Оценка
-3 +8

Живея в центъра не защото аз искам а защото съм го наследила този имот и не съм богаташка както пише по горе в коментара.Не съм съгласна да заплащам,защото хората които работят в центъра а живеят в други квартали идвайки на работа си паркират колите също в центъра това значи че и те трябва да си плащат.АКО беше предвидено пренаселването на София сега нямаше да сме на тоя хал.

 
Преглед на профил Vladimir Marinov Рейтинг: 225 Неутрално
2 фев 2011 09:58 13
- +Оценка
-4 +5

До коментар [#11] от "Господинов":

Въпросът не е толкова в подръжката, а във факта, че колите се паркират на публична собственост - държавна или общинска. В този смисъл тя е и моя и когато Вие я използвате постоянно, сте длъжни да ми платите. Купете си място за паркинг и паркирайте колкото си искате.

 
Преглед на профил Vladimir Marinov Рейтинг: 225 Неутрално
2 фев 2011 10:02 14
- +Оценка
-8 +8

До коментар [#12] от "sevdakg":

Животът в центъра е скъп. Особено в центъра на столицата. На която и да било държава. Ако не Ви е по джоба, продайте наследствения си апартамент и си купете същия по големина с част от парите в някой по-евтин квартал.

 
Преглед на профил devett Рейтинг: 8 Неутрално
2 фев 2011 10:13 15
- +Оценка
-1 +8

Ама чакайте малко сега, няма логика аз да плащам да паркирам пред къщата ми, за да е честно спрямо тези, които идват в моя квартал (образно казано, не искам да се заяждам), паркират пред нас (защото за мен няма гарантирано място дори и да плащам), а в същото време имат по 2-3 коли на семейство пред блока си...просто не е честно. Бих паркирала на паркинг, ако има такъв, но тъй като няма, аз искам колата ми да си е пред нас 1во, за да ми е под ръка, 2ро, за да мога да я наблюдавам - нима това е нещо лошо?! Също подкрепям и мнението, че не всички, които живеят в центъра са "богаташи", нито мисля, че това е лукс, подобно твърдение ми се вижда твърде наивно и завистливо..

 
Преглед на профил Vladimir Marinov Рейтинг: 225 Неутрално
2 фев 2011 10:35 16
- +Оценка
-4 +6

До коментар [#15] от "devett":

Нито е наивно, нито завистливо. По същия начин, по който един апартамент в центъра е в пъти по-скъп от същия апартамент в по-отдалечен квартал, и десетки пъти по-скъп от една двуетажна къща с 2 декара двор на село, паркоместата в центъра ще са в пъти по-скъпи. Пазар. Търсене и предлагане. Всяко място за живеене си има цена, определена от търсенето и предлагането. Който не може да си я позволи, да си намери по-евтино място.

Разбира се, че когато платите дебела сума за паркомясто, това място става Ваше и никой посетител (освен ваши гости) не би трябвало да може безвъмездно да го ползва.

 
Преглед на профил nosimoto Рейтинг: 1366 Неутрално
2 фев 2011 19:43 18
- +Оценка
-1 +5

Според мен такса трябва да има за всички, които паркират на улицата, независимо от района, в който живеят. Хората с гараж плащат годишен данък все пак. Предложението да се таксува символично първата кола и солено - от втора нататък според мен ще има чудесен импакт.

А, и разбира се не само в София, моля.

_____

-- i'm sick enough to be totally confident
 
Преглед на профил Постовете на някой друг Рейтинг: 605 Неутрално
3 фев 2011 07:03 19
- +Оценка
-7 +5

По-скоро съм против изобщо. Целта е да ви свикват да плащате за всичко и да не протестирате.

 
Преглед на профил Павел Рейтинг: 1094 Неутрално
4 фев 2011 18:17 20
- +Оценка
-1 +6

Коментар [#4] от "NPaine" е най-близо до справедливостта според мен. Подкрепям неговата идея.

 
Преглед на профил ras16377431 Рейтинг: 1366 Неутрално
4 фев 2011 18:19 21
- +Оценка
-6 +6

Минимум 200 лв. Едно паркомясто в бизнесцентър струва 80 лв НА МЕСЕЦ.

_____

gradinko.bg
 
Преглед на профил morpheus Рейтинг: 8 Неутрално
6 фев 2011 06:18 22
- +Оценка
-3 +4

Общината да раздава по един евтин стикер на домакинство - да речем 120 лв. на година, всеки следващ да е няколко пъти по-скъп - примерно 300. Но също така да изгради и многоетажни паркинги, в които да продава месечни абонаменти, а също и да сложи паркинг-метри по всички улици в идеалния център. Стикера по местоживеене да важи в работни дни от 18.00 до 8.00. През останалото време колата трябва да се разкара от улицата или ако собственика не го удовлетворява да си закупят абонамент и да си паркира в покрития паркинг когато и колкото си поиска. По този начин улиците ще се освободят от "трупове", такива "на трупчета" или всякаква форма на навлеци. През работно време (8.00 - 18.00) да се събира такса от паркинг-метрите... Или накратко казано, някой инициативен общинар да отиде в Ню Йорк или Бостън или където и да е из щатите и да пообиколи улиците , а идеите ще го ударят в лицето ...

 
Преглед на профил arko Рейтинг: 8 Неутрално
19 фев 2011 03:31 23
- +Оценка
+2

Проблемът за личното пространство в градовете по уличните платна и тротоари е често дискутирана тема, като образ на афекта при колективните житейски ситуации. С две думи и афекта и тревогата от нарушаване на личното пространство е един много важен елемент при всекидневния стрес от хаоса по градското улично паркинг-пространство в големите градове на България. В резултат на това, обаче, се губи самата способност на гражданите /дали като водач на МПС или пешеходец/ да идентифицират самите себе си, и къде е границата между тях. Тревожността идва най-вече от това, че малкото пространство по уличното платно и неизменно стоящия до него тротоар, не е урегулирано и идентифицирано за различните смислови и ценностни пътища на пешеходеца и водача на МПС, въпреки бързото нарастване броя на използваните лични МПС-ва в нашето ежедневие. Всичко това се канализира в една и съща роля – тази на защитата от неопределеността в “КОМУНАЛНИТЕ” им отношения. Гражданите отказват буквално взаимно да се третират по уличното пространство като хора, а като враждебни пречки на пътя и не приемат “правото” на другия да ползва своето собствено пространство.

_____

Панславизма е отрова за българската нация.
 
Преглед на профил arko Рейтинг: 8 Неутрално
19 фев 2011 03:46 24
- +Оценка
+1

Приходите в общинският бюджет няма да се увеличат „Паркинги и гаражи”\"Център за градска мобилност"\ ще продължават да отчитат ниски приходи, а от не общинските участници в тази далавера никой не може да им хване края. Продължава се практиката глобите и таксуването да се събират отделно. Във всичко това доминира старата „милиционерска” практика, особено глобяването, което се извършва избирателно и това принуждава водачите на МПС-ва да се откупуват на ръка за да избегнат глобата от извозването с паяк. Вследствие на тази българска методика(рекет) приходите в общинския бюджет са нищожни, едно паркинг место би трябвало да носи приход в общинския бюджет около 7000-8000 лв. годишно при 70% заетост. Никъде не се публикува от общинската администрация колко са паркинг местата в гр. София и какви са приходите от тях? И тъй като в този общински сегмент продължава старата милиционерска корупционна практика на без отчетност и от сегашното управление, то само една публична правно-административна проверка може да установи вътрешните договорените условия между СО и не общинските участници и как се контролират приходите.

_____

Панславизма е отрова за българската нация.
 
Преглед на профил Jordan Рейтинг: 1368 Неутрално
23 фев 2011 02:02 25
- +Оценка
+1

Поне 50 лв/месец, т.е. 600 лв/година както за повечето хора в София. Навсякъде по света да живееш в центъра и още повече да паркираш там е лукс. Така че трябва дори да е двойно или тройно защото заемат обществено пространство необходимо на всички.

 
Преглед на профил Росен съм аз а Путлер ще капитулира Рейтинг: 1366 Неутрално
8 мар 2011 16:32 26
- +Оценка
-1

До коментар [#1] от "Петя Райковска":

Аз живея мнооооого далеч от София, но гласувах НЕ трябва да има такси.
Не е редно да плащаш само заради мястото на което живееш.

_____

в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
 
Преглед на профил Росен съм аз а Путлер ще капитулира Рейтинг: 1366 Неутрално
8 мар 2011 16:34 27
- +Оценка
-1

До коментар [#2] от "Karla":

...........да съберат пари за реконструкциите...............

??????????????

Уж си голямо момиче, пък вярваш ........ в дядо Коледа още.

_____

в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
 
Преглед на профил Росен съм аз а Путлер ще капитулира Рейтинг: 1366 Неутрално
8 мар 2011 16:36 28
- +Оценка
-1

До коментар [#25] от "Jordan":

Много ми е интересно, ако някога имаш жилище в центъра какво ще мислиш по въпроса.

_____

в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando