Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

Одобрявате ли Решението на Съда в Страсбург в което се казва,че България няма право да изселва незаконно настанили се роми, защото с това нарушава правото им на дом и семеен живот

13 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил Tracia Рейтинг: 1395 Неутрално
25 апр 2012 20:54 1
- +Оценка
-1 +18

Не. В наши дни придобиването на жилище, в което да си живееш семейния живот става по два начина - работиш -> получаваш заплата -> плащаш наем или работиш -> получаваш заплата -> вземаш заем от банка -> купуваш си жилище. Не може да се самонастаниш някъде, а след известно време да почнеш да настояваш, че чуждото място вече е твое, щото живееш там.

_____

"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
 
Преглед на профил BGman1 Рейтинг: 1391 Гневно
26 апр 2012 15:19 2
- +Оценка
-2 +9

Да дойдат да се настанят в моето жилище...само на Страсбург ще ми станат...ако ще и при арменския поп да идат да се жалват...

_____

الرجل الكبير
 
Преглед на профил Тихомир Гочев Рейтинг: 525 Гневно
27 апр 2012 13:53 3
- +Оценка
-1 +15

Е де, съда в Страсбург да си гледа работата.
Излиза, че ако роми се настанят в моята къща аз трябва да си трая да не взема да им наруша правото на семеен живот.
Ами да вземат и жена ми да оправят, че да не им нарушим правото на полов живот!...
... и да пребият баба ми, да не им нарушим правото на социален живот и щастие... защото таво им било културна особеност
М....ма му! Ако банката ми вземе жилището, защото имам проблеми с плащането на заема си съда в Страсбург дали ще постанови, че е незаконно, защото нарушава правото ми на семеен живот ?
Ако продължават така няма да е много далече времето, в което българите ще са в настроение да отнемат на циганите правото на живот изобщо. Много опасни прецеденти създава този уж безпристрастен съд....

_____

TiGGo
 
Преглед на профил svetlajd2 Рейтинг: 506 Неутрално
27 апр 2012 18:42 4
- +Оценка
-2 +10

Съдът в Страсбург няма НИКАКВО право да взема решения, с които лишава българските граждани от законните им домове и от собствеността им и да ги дава на когото му хрумне (днес цигани, утре някакви от Занзибар).

_____

Свободата, Санчо, ...
 
Преглед на профил nellyb Рейтинг: 395 Неутрално
27 апр 2012 20:34 5
- +Оценка
+6

Като толкова милеят за циганите да ги приберат при тях!
Но има и нещо друго. Имотите, в които са се настанили обикновенно са изоставени от години и едва когато в тях се настанят цигани се появяват собствениците, а в някои случаи дори не се интересуват.

 
Преглед на профил Митко Василев Рейтинг: 664 Неутрално
28 апр 2012 17:30 6
- +Оценка
-1 +5

В едно от заглавията на Дневник по темата се казваше нещо такова "Съдът забрани на България да изселва хора". В действителност обаче, съдът не е забранил на никого подобно нещо, само е казал да се прави малко по-грамотно.

_____

това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
 
Преглед на профил moriarti Рейтинг: 838 Неутрално
28 апр 2012 17:40 7
- +Оценка
+5

Не. Малцинствата (по целия свят) се превърнаха с претенциите си в бич за масата от хората. Вече за да имаш самочувствието да живееш, работиш, плодиш се, твориш, строиш..., трябва или да си "специален" (толериран от "службите, раздаващи права"), или да си свръхчовек (а такива автоматично биват намразвани от... малцинствата" и техните слуги.). При така наложена "правда", би трябвало да ни се обясни (на нас, останалите) защо се отнемат нашите права, защо биваме дискриминирани, защо търпим загуби - за сметка на циганската "полза"? Така само още малко се пренавива пружината и някой ден...

_____

"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
 
Преглед на профил Цанко Цанов Рейтинг: 450 Разстроено
29 апр 2012 06:55 8
- +Оценка
-1 +8

В малките градове самонастаняването на циганите е масова практика. В селата - още повече. Може би тази "масовост" мотивира съда в Страсбург за подобно решение!?! Не го разбирам като правна логика. По-скоро е анти-логика. Та нали от другата страна са грубо стъпканите собственически и други права на други хора. Ако те сезират този съд, какво ще е тогава решението му?

 
Преглед на профил Atanas Daskalov Рейтинг: 450 Неутрално
30 апр 2012 21:42 9
- +Оценка
-1 +4

Съдът решава ама не разполага....

_____

Daskalov53
 
Преглед на профил БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ Рейтинг: 506 Неутрално
12 май 2012 18:24 10
- +Оценка
-1 +2

Поне направихте ли си труда да прочетете това решение...мотивите му?Съдът приема, че след като общината е бездействала повече от 20 години, а ромите са обитавали имота необезпокоявани , то те са развили трайна привързаност към него ..освен това общината има задължение да им осигури подслон, МАКАР и не дом, когато ги гони и изземва имота си ...за да ВИ СТАНат по-ясни аргументите на съда, следва да Ви напомня , че в правото съществува придобивна давност - това първо, второ-БЕЗДЕЙСТВИЕТО на един носител на право във всяка една правна система СЕ САНКЦИОНИРА ....и трето- да, правото на личен и семеен живот е основно според конвенцията, чл.8 ...препоръката на съда е да се редактира ЗОС и основанията за изземване на общински имот като се предвидят гаранции за постигане на съразмеримост между целите преследвани с изземването и интересите на засегнатите лица.Апропо и по нашето право съдът може да спре изземването, ако интересите на засегнатите надделяват над обществените интереси, но само до спре до влизане в сила на решението му за законосъобразността на заповедта за изземване, но явно според Страсбург това не е достатъчно.

 
Преглед на профил БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ Рейтинг: 506 Неутрално
12 май 2012 18:27 11
- +Оценка
-3

Във Великобритания например деиства закон според който ако завземеш необитаван дом без взлом , то ти си обитател на законно основание и не можеш да бъде изваден....

 
Преглед на профил БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ Рейтинг: 506 Неутрално
12 май 2012 18:29 12
- +Оценка
+2

Следваше да има като опция отговор- одобрявам мотивите на съда, но не и решението му по същество защото циганите наистина са проблем у нас.....но НЕЙСЕ...

 
Преглед на профил БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ Рейтинг: 506 Весело
12 май 2012 19:34 13
- +Оценка
+1


До коментар [#8] от "ccanov":кАТО те гледам КОЛКО си на ТИ с правната логика, свет ми се извива, а словото ми секва!!!!!!!!!!!