Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:
K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).
Коментарът на Че велоалеите се строят "на парче" и ще минат поне още пет години, докато се появят обещаните от кмета велотрасета, които да опасват цялата столица е ясно на всеки, опитал се да кара колело в столицата. За съжаление инцидентът на 7 септември в София, в който загина велосипедистка, доказа още веднъж, че условията за велотранспорт в столицата все още са неадекватни.В Капитал неведнъж сме говорили за инициативи, които целят да привлекат вниманието върху проблема с обезопасяване на велосипедния транспорт в столицата. Пример е късометражният филм "НАРЕДБА", както и построените пешеходни зони и велоалеи около Дунава и в Мадрид. Символичното преброяване на велосипедистите миналата година също имаше за цел проучване на възможностите за развитие на велосипедния транспорт в България, като организаторите отправиха искане към общината да създаде по-адекватни условия за велосипедистите в града. Планове Изграждането на велопътеки е заложено в "Програмата за управление и развитие" на Столична община за 2008 - 2011 г. До 5 години общата им дължина трябва да стигне 100 км, а до 2030 г. - 255 км. Още по тематаПопуляризирането на велосипедния транспорт в България създава добра бизнес среда и за сервизите 29 апр 2011 |
За да подкрепите тази кауза, моля влезте в профила си или посочете двете си имена и валиден email адрес.
+11
Повече коли = по-нисък стандарт
ml
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5974015,00.ht
_____
the devil is in the data+3
8 сеп 2010 13:04 2 Отговор Изтриване
оценка 0 0 гласа
- +
отдавна подкрепят такива идеи и имах и няколко по-радикални:
"Безплатни велосипеди за всеки желаещ". Тук съм разписал и всички ползи от едно такова нещо:
http://nik.pevik.com/%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%8
"Велосипед срещу договор, че в градски условия няма да използваш автомобил"
Втората идея без малко да мине в Разград, но тъкмо тогава се смени мнозинството в общинския съвет.
+8
Браво за започнатата тема! Особено, когато продължават да се случват трагедии като вчерашния инцидент.
amp;task=view&id=129&Itemid=26) и Младост (http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.ph p?folder=podrobni/Veloalei_Mladost/)
Първо ще разкритикувам мнението на гл архитект Диков, който няколко пъти съм чувал да казва, че велоалеи в София не може да има по модела примерно на държавите от БеНеЛюкс. Той твърди, че в жилищните комплекси има място за тях, но не и в центъра.
Именно затова и проектирането на велоалеите от СО започва с Люлин (http://sofia-agk.com/index.php?option=com_content&
Ако разгледате плановете за велоалеи в Люлин и Младост от линковете ще ви направи впечатление начина на проектиране - те са предвидени само по главните артерии и големи булеварди. Всеки, който ползва всеки ден велосипед, би ползвал именно големите булеварди минимално за сметка на малките и по-спокойни улици.
Тази концепция на проектиране на велоалеи според мен е грешна - място за велосипеди трябва да има на абсолютно всички улици в градовете. И то трябва да бъде част от маркировката на платното, в случаите когато е абсолютно невъзможно да се...
Прочитане на целия коментар отдели място от сечението на улицата специално за това. Не може по някои улици (примерно от плана на Младост) да има място за автомобили, а да няма за велосипедисти. Това значи, че общината тотално бърка приоритетите на движението. В тази статия например (http://www.kultura.bg/bg/article/view/16986) се описва как се приоретизира движението в градовете във Фландрия. А именно предимството в движението в града е в следния ред: пешеходно движение, велосипедно движение, публичен транспорт, индивидуален транспорт. По този начин трябва и е правилно да се степенува предимството във всеки град, който претендира че се модернизира. Т.е. това е водещия приоритет при проектирането и използването на улиците в града.
Както и авторът на каузата е отбелязъл места на много от булевардите в София за велоалеи има. И тези места отсега трябва да се разчертават, а не да продължават да се строят нови улици и булеварди, отсега осакатенио без велоалеи. Добър пример за съвместяване на вело и авто движение е Брюксел например, където улиците в центъра са доста тесни, но винаги е предвидено място за велосипеди.
Не коментирам другите български градве, защото не познавам възможностите им добре. Само твърдя, че за тях би трябвало да даже по-лесно да дадат приоритет на велосипедите.
_____
http://pavel-yanchev.blogspot.com/+9
"Областните градове", а се говори само за София...
Във Варна има изградени няколко "велоалеи", в кавички, защото общата им дължина не надминава 2-3 км. Не броя онази глупост с червената лента и синята гланцирана боя по Алея Първа, която кметът ни нарича "велоалея".
Едно трябва да е ясно: велоалеите не са част от тротоарите! Те _ТРЯБВА_ да са асфалтирани, а не покрити с чакъл, плочки или всякакви идиотски приумици на разни бюрократи, дето се придвижват само със служебните си коли.
Другото е, защо се търсят идеи от БГ НПО-та и такива щуротии?? Цяла западна Европа е покрита с велоалеи, толкова ли е трудно да се извикат няколко души от някоя голяма община там за съветници? Пак ли ще изобретяваме топлата вода? АМАН!
_____
Гоце ~ Gotse ~ Goatse-1 +8
Аз съм голям почитател на карането на колело, ходя на работа с него. Работя в областен град, но всеки път като се придвижвам по улиците, се страхувам да не ме отнесе някой камион, кола..... Отделно от това дишам газове от колите и пушилка от мръсните улици. Трагедия...............
+3
Аз също карам много.Но по улиците си е доста опасно.
И забелязвам, сигурно не само аз, че велосипедистите в последните няколко години страшно се увеличиха и много хубаво.А и доста качествени велосипеди има на пазара на много приемливи цени.
_____
the devil is in the data+4
Това е абсолютно задължително! Без условия! Аз лично имам много по-радикални идеи за ограничаване на автомобилния транспорт в градовете и въвеждане на алтернативни превозни средства.
_____
Отделете време навреме.+5
Мога само едно да кажа: придвижването с колело из града е суперзареждащо, пък макар и опасно за живота.
_____
SOS Витоша! Не позволявай да унищожат 1000 дка от най-стария парк на Балканите!+2
Искам сутрин да излизаме всички с колелата- аз и мъжа ми за работа, а децата ми за училище и детска градина ... т.е ...от крайните квартали до центъра с децата на колела
+2
До коментар [#10] от "akwaflorel":
За съжаление това е невъзможно както заради липсата на вело-инфраструктура, така и заради "войната по пътищата". Обърнете внимание, че и двете са в по-общата директна сфера на приоритети и компетенции на настоящия премиер, така че е уместно да го държим лично отговорен за развитието по тези теми. За съжаление думата "компетенции" за този конкретен човек звучи несериозно. Може би заради наскорошната му декларация, че вече бил станал и икономист.
_____
Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net+2
До коментар [#11] от "mapto":
ами, да ...правили са го мъжа ми и 6 год. ми син лятото, доста пъти, но аз сама не се наемам, защото ме е страх за децата ...много искам, обаче да се случи...
+2
Здравейте,
Поради страстта ми към велосипедите аз се смятам за един от "ветераните" на тази кауза.
Много хора в България смятат, че придвижването с велосипед в лошо време е невъзможно и това прави този вид транспорт неприложим у нас.
Хората в Европа не се смущават да карат велосипедите си в къде по-влажни климатични условия, но ние българите сме очевидно по-топлолюбиви и това ни пречи.
За това мисля, че е уместно да се обсъди планирането на покрити велоалей в София - нещо като пластмасовите тунели в които върви метрото от Младост до Борисовата градина.
Моля споделете какво мислите за тази идея.
+1
Много отдавна , в ученическите си години ходих на екскурзия в Казанлък и ми направи впечатление колко много хора се придвижват из града с велосипеди. Дали и сега е така?
Със сигурност е трудно да се осигури такава възможност в много градове поради липса на подходяща инфраструктура, но там където е възможно е добре да се направи. Дори да е по периферни маршрути, пак е полезно. Но трябва да се осигурят и паркинги за велосипеди, ако примерно човек ползва колелото си само до метрото в София. В София може да се усвои и част от територията над реките /каналите/.
+1
До коментар [#14] от "genmila":
В малките градове велотранспорта има потенциала не само да бъде допълнение на обществения транспорт, но и негова алтернатива. Затова примери като Казанлък са изключително необходими. Наистина там имаше завидно покритие от велоалеи.
Паркинги/стоянки е по-сложна тема заради кражбите, но основното е да има желание от администрацията, като разпоредител на инфраструктурата. Аз досега не съм чул и едно министерство дори да прояви интерес. А явно от велоалеи имат интерес доста министерства: транспорт, околна среда, здравеопазване, енергетика, регионално развитие,...
_____
Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.netДо коментар [#9] от "moreni":
Абсолютно! Особено преди работа, направо хвърчиш след това в офиса! И колкото повече коли, толкова по-зареждащо! Но очите на ЧЕТИРИ!
_____
Орелът умира по време на полет. Лети до последния си дъх!Подкрепям! Пешеходни зони, велоалеи - това придава на един град човешки облик!
_____
Мърфи е оптимист!