Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

Книгата на собствениците е в полза на ...чиновниците!

10 10 мар 2010, 105551 прочитания
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
Темата на: ANTONIA PETROVA
Преглед на профил

Темата е в развитие и се разработва от Капитал.
Предложена е от ANTONIA PETROVA и подкрепена от 44 човека.

Темата е изпратена от Петър Найденов по електронната поща

Защо е важна:


Здравейте,

Ето ви тема,която ще става все по-актуална защото касае милиони живущи в стари панелки. Пиша Ви за Закона за управление на етажните собственост, който вместо да е в полза и помощ на подобряването на междусъседските взаимоотношения, върви отново към поредния лост в ръцете на чиновниците да притискат и подтискат напълно обезверените живущи в стари панелки в цяла България.

Книгата на собствениците е в полза на ...чиновниците! Няма и година след като Парламентът прие Законът за управление на етажната собственост, сега нищо неподозиращият етажен собственик го притискат, че е изпуснал някакви срокове за вписване в Домовите книги, плашат го с глоби, а истината…всички собственици на стари панелки до 1991 г. и да искат пак ще са некоректно вписали данните за апартаментите си в Книгата на собствениците!

Акцентите в Книгата на собствениците са встрани от междусъседските взаимоотношения.

Първо: Ще ви хванат, че от години имате наематели и не сте дали/сте си платили данъци върху наемите.

Второ: Ще ви хванат домашните любимци - кучета , котки, папагалчета!!!...и за тях дали сте си платили данъците? Да приемем, че първите две са нормални за държавата, макар че не е работа на домовата книга да обхваща нещо повече от живеещите хора в даден апартамент. Но сега вижте как открито се върви към напълно стъкмяване по отношение на квадратурите на старите жилища и процентът от идеалните части.

Трето и най-важно: Всички които са си усвоили балконите ТРЯБВА да ги добавят към квадратурата на апартаментите си, като това трябва да стане с издаването но нов нотариален акт, както и да се преизчислят всички % от общите части на сградата, това пък се прави от експерт оценители. Вие всъщност си увеличавате жилищната площ и на 100% трябва да се добави квадратурата на всеки балкон т.е. плюс 10 кв.м минимум, а тези с по два балкона плюс 20 кв.м. Да не говорим, че всички балкони от старото строителство преди 1991 г. изобщо не са вписвани в нот.актове и са си ОБЩИ ЧАСТИ и до днес! Сега дори и да не е направено усвояване те трябва да се впишат към нотариалните актове, както съм посочил по-горе с тази разлика, че се вписват три четвърти от квадратурата на балкона. А това увеличаване на квадратурата след включването на балконите пък ще доведе до вашия по-висок данък сгради и такса смет ! Сега разбирате ли колко ала-бала е това което се прави в момента и в полза на кого е! Разбирате ли, че никой от старите ЕС не може коректно да си напише кв.м и процентите от общите части. Погледнете си нотариалните актове и ще разберете, че там липсват балконите изобщо, а тези които вече са ги усвоили и превърнали в кухни?

Какво е решението:

Нека уважаемите депутати от Парламента първо да решат въпроса с прехвърлянето на земята под блоковете на етажните собственици, после да се коригира ЗУЕС и се разбере как ще се узаконят усвоените балкони, как ще се добавят към общата площ и % на общите части как се променя!

Потърсете отговор от хора от Столичен общински съвет, от МРРБ, от Парламента и ги попитайте как хората да бъдат коректни и по какъв механизъм да стане това, след като се приемат закони без да се интересуват, че законовите изисквания могат да касаят само ново строителство и са изобщо недействащи по отношение на старото строителство?

Коментарът на

Новият законов срок за свикване на общи събрания в кооперациите и регистрирането на домови книги беше удължаван вече два пъти - веднъж до края на януари тази година и втори път до края на юни.

Министерството на регионалното развитие готви промени в Закона за етажната собственост, с които се предвижда регистрацията на общо събрание и домова книга в общините да отпадне съвсем. Очаква се промените да бъдат готови до началото на ноември.

Повече по темата - в материала Внимание, съседи.
Искам да получавам съобщение за развитието на каузата
Подкрепете позицията си с коментар

10 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил gost22 Рейтинг: 936 Весело
18 мар 2011 01:08 1
- +Оценка
-1 +7

Абсурдистан — рай за чиновника.

_____

"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
 
Преглед на профил оптимист Рейтинг: 8 Неутрално
26 юли 2011 11:12 2
- +Оценка
+8

За ужас на всички ни, настоящият Парламент създава само недоносени и взаимнопротиворечищи си закони, които веднага след приемането им се нуждаят от поправяне, ако има обществено недоволство и се произнесе ......, е знаете кой!

 
Преглед на профил demonoid - чао тирани! Рейтинг: 726 Неутрално
4 авг 2011 10:49 3
- +Оценка
-2 +5

Странно, апартамента ми е панел от 1973-та, но в нотариалния акт са включени терасите като квадратура.

_____

http://whynot-reflect.blogspot.com/
 
Преглед на профил 'ΕΡΕΒΟΣ Рейтинг: 1401 Неутрално
7 яну 2012 07:32 4
- +Оценка
+5

До коментар [#2] от "оптимист":

Мнозинствотоот депутатите рядко са компетентни или разбират точно какво гласуват.

_____

Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
 
Преглед на профил Курт Деликуртев 662 галерии плюс X Рейтинг: 1366 Неутрално
12 мар 2012 01:13 5
- +Оценка
-1 +1

Домова книга е добре да има, но само за пребиваващите на адреса! Нека напомня, че Германия дори изисква лична регистрация в съвета по местоживеене! Това за Германия за да не почнат да ме критикуват. че се нарушавала свободата за пребиваване!

_____

http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
 
Преглед на профил mak1951 Рейтинг: 317 Неутрално
13 апр 2012 15:02 6
- +Оценка
+2

Нещо е неясно. В книгата на собствениците нямат место наемателите и техните домашни любимци. Данните за площа на апартаментите и общите площи би трябвало да е равна на сумата на нотариалните актове на съсобствениците.
Домовата книга, която според мен е повече от необходима трябва да отразява кой в живее във входа. Много измами нямаше да стават така лесно и масово ако тези книги не се водеха формално. Поне аз за последно съм виждал такава през 1996-1997 ....
Останалото с включване на остъклените балкони към жилището, ако ги няма в площа му по нотариален акт може да стане при изготвянето на паспорт на сградата

_____

mak1951
 
Преглед на профил nellyb Рейтинг: 388 Гневно
27 апр 2012 21:10 7
- +Оценка
+4

Сжалявам много но не съм съгласна! Това, че администрацията се чуди как да ни рекетират е факт. Обаче за балконите не виждам какви претенции могат да се предявяват. В масовия случай действията по включването на балконите към жилищнтата площ е извършено съвсем незаконно, няма планове по които са извършени съответните строителни работи, не са съгласувани с нито една инстанция и ..... В последна сметка фасадите са заприличали на дрипи. По-горе е цитирана Германия. Там живущите се събират, решават, изпълняват законовите изискавния и целия блок например се сдобива с балкони или съществуващите балкони се превръщат в еркери. Всичко по реда си. Ние тук поддържаме хаоса и после се възмущаваме. Не става така!

 
Преглед на профил Sasho Aleks Aleksandrino Рейтинг: 8 Неутрално
4 юни 2012 21:34 8
- +Оценка
-1 +2

След като държавата само иска,защо тя не си оправя нещата???
Знаят много добре,че на времето на сила ни вкарваха в блоковете.
Нека сега тоя (батак)те да го оправят......

 
Преглед на профил Sasho Aleks Aleksandrino Рейтинг: 8 Неутрално
4 юни 2012 21:36 9
- +Оценка
+4

До коментар [#4] от "EREBUS":
Как да са компетентни,като не са живяли в панелки и нямат представа

 
Преглед на профил thepirineagle Рейтинг: 799 Неутрално
20 яну 2016 00:40 10

Хаос! Абсолютен. Породен в този случай по взаимно съгласие на държава и поданници / за граждани е пресилено да се говори,поне не мнозинството/. Все пак главният отговорен за хаоса е държавата/правителствата или по-скоро липсата на такава. Логично, обаче, накрая сметката я плащат всички граждани на РБ.

_____

ThePirinEagle
 
Подкрепям темата
44 човека подкрепят темата Легенда
  • Регистриран потребител

  • Потвърден имейл