Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

Докога съседите ще правят ремонт или купон

29 15 авг 2010, 98674 прочитания
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
Темата на: Нина Ог
Преглед на профил

Темата е нова.
Предложена е от Нина Ог и подкрепена от 108 човека.

Защо е важна

Проблемът: няма вечер, събота или неделя от пролетта до късна есен, през която да не се чува къртене, разбиване на стени и стари дограми, рязане, пробиване на дупки, после мазане и т.н. Някои по предприемчиви българи - мъже са превърнали гаражите си, а вече и площадките около блоковете в работилници, които не спират докато не се наложи да се пусне парното. Колкото и да обяснявате на тези "работохолици", че мозъкът ви се нуждае от почивка поне събота и неделя и че имате право на спокойствие и тишина в собствения ви дом - няма никакъв резултат. Единствено от 14.00 до 16.00 и от 23.00 до 6.00 тези хора спират, за да не ги глобят от службите за обществен ред. А останалите хора - купуваме апартементи с чудна гледка и после се чудим как да не стоим в тях от петък следобед до неделя вечер, за да не ни "надуят главата" съседите.

Какво е решението

Решението за съжаление не е да целим шумящите субекти с въздушна пушка, нито да чукаме по пода или тавана, докато ни падне мазилката, за да разберат колко вече не можем да ги търпим. Решението е да се направи промяна на часовете на почивка, регламентирани с решение от всеки Общински съвет. Тези часове от посочените от 14:00 до 16:00 и от 23:00 до 6:00 е хубаво да станат от 14:00 до 16:00 и от 20:00 до 8:00, както и целите денонощия през събота и неделя. По този начин ремонтите ще се правят приблизително по времето, когато всички работят, а не по времето когато се връщаме от работа, освен това шумните гостувания ще се преместят там където им е мястото - в шумните заведения, а не под или над спалнята ни. А за в бъдеще да си пожелаем поне с безвъзмездната помощ от оперативните програми да си изградим инфраструктура, такава, че на който не му изнася да може да живее край града, без пътя до там и обратно да отнема време колкото да стигнеш до Белград, бил той и извън ЕС.

Коментарът на


Искам да получавам съобщение за развитието на каузата
Подкрепете позицията си с коментар

29 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил kokoto2 Рейтинг: 471 Любопитно
16 авг 2010 18:44 1
- +Оценка
-42 +22

А защо мислите че Българина позва именно това време? Много хора по различни причини не могат да ползват отпуските си и им остава именно този "прозорец".

_____

Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
 
Преглед на профил ras16377431 Рейтинг: 1316 Неутрално
17 авг 2010 13:23 2
- +Оценка
-54 +32

Разбира се, има и други решения - хубава дограма (шумоизолираща е), уикенд на планина, започване на собствен ремонт... но специално за авторката на темата аз предлагам лексотан, ксанакс или заселване в населено място със затихващи (хехе) функции.

Предложението да каним гостите си не у нас, а на заведение предизвиква въпроса те тогава чии гости са - наши или на заведението? Но по-важен е въпросът какво да правим с разтрепераните бабички, на които заведенията са им твърде шумни? Или трябва да каним гостите си не на какви да е заведения, а на извънградски такива?

_____

gradinko.bg
 
Преглед на профил Симо Рейтинг: 1130 Неутрално
17 авг 2010 13:46 3
- +Оценка
-6 +33

20 ч. е много рано. По-добре от 22 ч. - 9 ч. Няма майстор дето шуми по-рано от 9 ч. Ако се налага голямо къртене си е стандарт да се чака поне до 10 ч. За събота и неделя да са без шум съм съгласен. В момента правя ремонт вкъщи и гледам всички шумни къртачни дейности да са през работните дни когато повечето хора са на работа.

 
Преглед на профил Нина Ог Рейтинг: 583 Неутрално
20 авг 2010 11:01 4
- +Оценка
-21 +33

До коментар [#2] от "gradinko":
Предложението Ви да избягаме от реалността като блиндираме дома си или като се дрогираме е наказание, което никой в съвременното общество не заслужава. Авторката на темата не съм бабичка, а 30 годишна жена. Открила съм, че смисълът на живота е в грижата за децата ни и за възрастните ни родители, а средството е да работим. Всеки, който е осъзнал отговорността си пред децата ни и пред пенсионираните ни родители да бъдат здрави, щастливи и достойно да живеят би гласувал за тази тема, защото в семейството и в обществото трябва да има правила, съобразени с по-слабите и уязвими хора. Именно това ни прави общество - ние не отхвърляме и не изяждаме болните и беззащитни представители на вида ни както животните! Ние сме призвани да направим всичко възможно да живеем в по-добър свят, основан на законността, на която се крепи държавата, да повярваме и в държавата - нали уж това искахме с избора на последното правителство. В същото време чакаме някой "от горе" да въведе ред и правила. НИЕ ТРЯБВА ДА НАПРАВИМ ПЪРВАТА МАЛКА КРАЧКА - В СОБСТВЕНИЯ СИ ДОМ, БЛОК, КВАРТАЛ. Не спираме да обсъждаме проблемите в социалната сфера и здравеопазването, не спираме да критикуваме липсата на направления за здравна помощ, качеството на медицинските услуги, липсата на места в детските градини, качеството на образование - а не правим поне една малка крачка да намалим стреса, да си създадем сигурност и спокойствие в...

Прочитане на целия коментар
къщи. Знаете, че сме на първите места в Европа по процент на социално значими заболявания сред населението, този процент се увеличава всяка година по отношение на децата ни. Нима искате да осигурим устойчивост на фармацевтичните компании, вместо да направим всичко възможно да сме независими от техните продукти? НЕ МИСЛЯ, ЧЕ ПРАВИЛНОТО РЕШЕНИЕ Е ДА БЯГАМЕ ОТ РЕАЛНОСТТА ДОКАТО НЕ СЕ БЛЪСНЕМ ЧЕЛНО С НЕЯ. ВСЕКИ ОТ НАС ТРЯБВА ДА ОСЪЗНАЕ ОТГОВОРНОСТТА СИ КЪМ СЕБЕ СИ И КЪМ ДРУГИТЕ, ЗА КОИТО Е ПРИЗВАН ДА СЕ ГРИЖИ И ДА НАПРАВИ МАЛКА КРАЧКА В ДОМА СИ ДА ОСИГУРИ НОРМАЛНИ УСЛОВИЯ ЗА ПЪЛНОЦЕННА ПОЧИВКА И ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ, КАКТО И ДА ОСИГУРИ УСЛОВИЯ НА ДЕЦАТА ДА РАСТАТ ЗДРАВИ, А НА ВЪЗРАСТНИТЕ НИ РОДИТЕЛИ ДА ИЗЖИВЕЯТ ДОСТОЙНО СТАРИНИТЕ СИ. ЗАТОВА ГЛАСУВАЙТЕ ЗА ТЕМАТА - ТЯ Е НАЙ-МАЛКОТО ПО ПЪТЯ КЪМ СОЦИАЛНАТА, ПРАВОВА ДЪРЖАВА.

 
Преглед на профил Нина Ог Рейтинг: 583 Неутрално
20 авг 2010 11:04 5
- +Оценка
-7 +20

До коментар [#3] от "Симо":

22.оо часа е много късно за малките деца

 
Преглед на профил d_gergova Рейтинг: 531 Неутрално
26 авг 2010 14:09 6
- +Оценка
-6 +49

До коментар [#3] от "Симо":

и на мен 22ч ми е късно, а не съм дори малко дете. Ако съм в къщи в събота вечер например, то е защото искам да почивам, а не някой да тропа по стената ми... Ако правите ремонт 1 път годишно, за по няколко дни - преживява се, но ежедневен тормоз защото някой си изкарва някой лев "на частно" - не мисля, че е справедливо.
Същото се отнася и до каненето на гости - рожден ден, имен ден... 3-4 пъти годишно, и то с предупреждение - ок.. Но всяка седмица с пиянски крясъци и бясна чалга до зори - не е приемливо.
Подкрепям авторката на 100%

 
Преглед на профил soregashi Рейтинг: 1316 Неутрално
28 сеп 2010 16:27 7
- +Оценка
-36 +19

На мен пък не ми е кеф, че милите комшии ми вдигат скандал за това, че си пускам музика през уикенда, когато по случайност почивам и аз. Решението е в групова търпимост и уведомяване, а не в подобни крайни забрани.

 
Преглед на профил el Рейтинг: 479 Неутрално
5 окт 2010 12:19 8
- +Оценка
-3 +52

gradinko, обикновено се радвам искрено на мненията ти, но специално в този случай ми се ще да те пусна малко да поживееш в блок, където:

- съседите от долния етаж крещят на детето си всяка вечер по около 3 часа, вследствие на което то реве с пълно гърло в следващите 2;
- съседите от горния етаж или отново нещо ремонтират или просто местят поставените си на колелца шкафове насам-натам;
- съседите от едната страна са си надули плазмата до дупка, "щото е мноо по-яко";
- дъщерята на съседите от другата страна е на 15 и разбирането й за добре прекаран съботен ден е да дъни любимата си музика, така че етажът да се тресе...

И аз обичам да се забавлявам, но гледам да не го правя за сметка на околните. А когато се прибера вкъщи след (напоследък) 15 часов работен ден, единственото, което искам, е да мога да си почина.

Всички тези неща се уреждат, ако наистина има нормално ниво на толерантност. Но за тази цел хората трябва да имат и елементарна социална адекватност, т.е. - да се сещат за това, че съжителстват с някакви други хора и може да не причиняват на съседите си онова, което не искат да бъде причинено на тях самите.

 
Преглед на профил Кирил Кирилов Рейтинг: 1211 Неутрално
21 окт 2010 17:07 9
- +Оценка
-3 +26

Каквито и часове за почивка да се сложат, проблема не може да се реши защото не е точно дефинирано понятието "недопустимо висок шум" (например над 80 dB) и не е регламентирано кой и как ще го измерва. Субективното измерване "на ухо" не върши работа, всеки има много различен критерий кой шум е недопустимо висок. Шум се измерва от сертифицирани за това уреди от служебни лица, но кой, кога и как, никой не може да ти каже.

_____

Кирил Кирилов
 
Преглед на профил moreni Рейтинг: 793 Неутрално
21 окт 2010 19:49 10
- +Оценка
+32

Адът - това е принудителното съжителство.
Достоевски, "Записки от мъртвия дом" (цитирам по памет) :)

_____

SOS Витоша! Не позволявай да унищожат 1000 дка от най-стария парк на Балканите!
 
22 окт 2010 09:16 11

Коментарът беше изтрит от модераторите.

Преглед на профил tfs10580910 Рейтинг: 8 Неутрално
22 окт 2010 13:39 12
- +Оценка
-19 +10

"... няма вечер, събота или неделя от пролетта до късна есен, през която да не се чува къртене, разбиване на стени и стари дограми, рязане, пробиване на дупки, после мазане и т.н. "

Интересно ми е как се чува мазането?
Налага се да се присъединя към препоръката на Градинко.

пп. Съседите не са виновни че живеем в панели и гипсокартон. Има алтернативи, за който може и е наясно с приоритетите си.

 
Преглед на профил vcb Рейтинг: 8 Неутрално
22 окт 2010 13:47 13
- +Оценка
-4 +16

Напълно съм съгласен да се променят часовете и на 100% съм за забрана през почивните дни.Пример: нови съседи над нас които повече от 15 месеца правят ремонт и то само в почивните дни или националните празници...ами извинявайте много, но аз работя предимно нощем и вечер, и тези отредени часове не ме устройват никак, а и не съм само аз, предполагам, че в днешно време има доста хора които работят на някакво друго нетрадиционно работно време и тези часови интервали отредени за почивка рядко отговарят на нуждите ни.Предполагам, че нормите за това са доста стари вероятно?!?....та така тормозът над мен продължава вече 15 месеца, лепих бележки с молби за поне малко разбиране, тъй като по закон немога да направя нищо, но това не помага...хората тогава имали свободно време....ами незнам...единственото което ми идва вече като идея е да се качвам през почивните дни да им помагам, така или иначе няма как да си почивам пълноценно от тях, та поне така да приключат по скоро..
А колко добре би било хората които смятат да правят ремонти да го съгласуват и с другите в даден блок или вход, а да не говорим колко приятно би било да видиш съощение с което ти се извиняват за причиненото от тях неудобство.....едва ли скоро и в Бялгария де

 
Преглед на профил valterr Рейтинг: 8 Неутрално
22 окт 2010 13:58 14
- +Оценка
-2 +3

До коментар [#7] от "soregashi": Явно милите ти комшии не харесват музиката, която слушаш - не ги е срам!

 
Преглед на профил Николов Рейтинг: 531 Весело
22 окт 2010 14:50 15
- +Оценка
-12 +7

Нямам опит така че мен сегашната наредба ме устройва :) Определено не подкрепям темата. Успех на авторката.

 
Преглед на профил ninochka Рейтинг: 740 Неутрално
22 окт 2010 14:54 16
- +Оценка
-1 +7

инцидентно да си слушаш силно музика е ок - аз също мн се дразнех на предишните ми съседи - не ми даваха да си пея караоке на микрофона хех
но това с къртенето е ужасно - на мен съседите отгоре ми къртиха и беше кошмар - а бях и болна с малко дете - ама работен ден и какво да им кажа
незнам - няма разрешение въпроса - търпиш - и твоя апартамент шумно са го правили
колкото до тези с професиите - е това следва да е регулирано да бъде в отделно извънблоково помещение

 
Преглед на профил Александър Алексов Рейтинг: 426 Неутрално
22 окт 2010 17:01 17
- +Оценка
-7 +3

От коментар Номер 4:
"Именно това ни прави общество - ние не отхвърляме и не изяждаме болните и беззащитни представители на вида ни както животните!"
...дали е чак толкова лоша идея?

 
Преглед на профил lout66 Рейтинг: 636 Неутрално
22 окт 2010 17:06 18
- +Оценка
+9

Има закон за етажната собственост, друг е въпроса дали се спазва.Накратко да не преразказвам целият закон : в всяка сграда режим на етажна собственост общото събрание гласува правилник.Несъгласните с решението на общото събрание го обжалват в раионният съд в 14 дневен срок .В правилника може да напишете часовете за ремонтна дейност .Глобите според закона ги налага домоуправителя. Не са лоши законите лошото е че никой не ги спазва , като с всички закони в България.

 
Преглед на профил zaza Рейтинг: 483 Неутрално
22 окт 2010 17:30 19
- +Оценка
-10 +10

Малко е преувеличено това с ремонтите... "няма вечер, събота и неделя..." В повечето случаи ремонтите не се извършват вечер или събота и неделя, освен ако човек не си ги прави сам. Фирмите работят предимно в делничните дни. Дори и да е през почивните е от 9 до 18.

Смяна на дограма - свалянето на дограмата обикновено се извършва от фирмите производителки, които работят предимно в делничните дни. Свалянето на дограмата отнема мах 1 ден за цял апартамент.

Къртене извършва се предимно за бани, тоалетни, кухни... ако се разбиват стени там други компетентни органи трябва да се намесят. Колкото и да са големи помещенията отново 1 ден за къртене, максимум още 1 за довършване и изхвърляне на боклука. Друга шумна част в случая е рязането на плочки ако се извършва с машина. Пробиването на стени не знам колко време ще отнеме, но какво толкова ще се дупчи? Една дупка се прави за 2 мин.

Циклене на паркет - 1-2 часа на стая - максимум 1 ден

С това общо взето се изчерпват шумните дейности. Мазането, боядисването, лепенето на плочки и т.н. вече не са шумни дейности. Шумната част на всеки ремонт отнема няколко дни. Друг е въпросът ако в блока има много съседи и извършват ремонтите щафетно :-)

_____

Няма по-глух от този, който не иска да чуе и по-сляп от този, който не иска да види!
 
Преглед на профил zaza Рейтинг: 483 Неутрално
22 окт 2010 17:39 20
- +Оценка
-2 +10

До коментар [#8] от "el":

Много добро мнение - в повечето случаи наистина нещата опират до съобразяване със съседите. Не е нужно да правиш ремонт, за да вбесиш някого... това лесно се преживява. Достатъчно е всяка вечер след 10 да пуснеш пералнята, прахосмукачката и да увеличиш телевизора на Шоуто на... понеже вече не можеш да го чуваш добре.

Една наредба няма да забрани на съседите да се карат, на бебето да реве, да правят шумен секс, да се разхождат на токчета по теракота и т.н. Всичко е въпрос преди всичко на възпитание и съобразяване с другите. Това нещо с наредби трудно се оправя.

_____

Няма по-глух от този, който не иска да чуе и по-сляп от този, който не иска да види!
 
Преглед на профил bzm Рейтинг: 406 Неутрално
22 окт 2010 18:40 21
- +Оценка
-2 +7

Съгласен съм с написаното,но искам да добавя и за шумните заведения под прозорците ни и шумните наематели с тъпите наемодатели,за съжаление наши съседи,който не ги интересува колко са им шумни наемателите понеже те не живеят с тях,а бе жива трагедия сме.

_____

Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
 
Преглед на профил goodtime Рейтинг: 426 Неутрално
26 окт 2010 14:34 22
- +Оценка
-2 +6

Към средствата за изтезание от страна на съседите трябва да добавя и денонощното дънене на климатици, поставени на метър от спалнята ти. След като разбрах, че институциите няма да разрешат проблема ми и никой чиновник няма да защити правото ми на сън и почивка поне 6 часа в денонощието, решението ми е да поведа моята "малка война". Вече имам строен план за системен тормоз на тормозчиите.

 
Преглед на профил Постовете на някой друг Рейтинг: 583 Неутрално
5 ное 2010 14:13 23
- +Оценка
-3 +4

Мен и предложените часове не ме устройват. Даже ми е много по-приемливо да се правят ремонти от 18 до 22 часа, защото тогава не спя, а в 8, 10 или 12 часа спя. Кой става в 6 или 8 часа? Кой спи от 14 до 16? Това са много остарели часове. За мен е кощунство да се вдига шум преди 11-12 сутринта. Иначе и в момента часът е 8, а не 6. Проблемът е много тежък и решение изглежда няма освен правещият ремонт да иска съгласуване на часовете от непосредствените си съседи, на първо място, на второ да се ограничава продължителността на ремонта - някои ги правят по 1 до 2 месеца, че и повече, трето, може всички ремонти да се правят в един месец от годината, често, когато са летните отпуски, а не през цялата година, да не могат да правят повече от един ремонт на определено време, всичко да минава през разрешение от домсъвета и др.

 
Преглед на профил ThePuppetMaster Рейтинг: 397 Неутрално
20 мар 2011 16:36 24
- +Оценка
-2 +10

До коментар [#2] от "gradinko":

Аз пък предлагам една 3-месечна терапия на 'градинко' в Карлуково на Ксанакс и Халперидол, обездвижен с ремъци за метален креват като симултанно в/у кревата му се стърже с флекс а стените се разбиват с Канго/хилти машини.
След края на терапията да доиде ида си каже мнението за темата и доколко са му помогнали 'лекарствата'!

Темата и е абсолютно навременна и необходима и единственото което мога да кажа е "Браво" на авторката.

Писна ми да ми тържат на главата разни изкукали, безмозъчни елементи накоито смисъла на съществуването им е да правят ремонти.
Да дълбаят дупки и после да ги зазидват ик така..... до един Бог знае кога!
Това само в България може да става!

_____

"Those who are ready to sacrifice liberty for security, deserve neither!" Benjamin Franklin. За плоските мозъци - плосък данък!
 
Преглед на профил Нели Кочева Рейтинг: 583 Неутрално
8 апр 2011 08:30 25
- +Оценка
-3 +6

За мен не трябва да има почивка от 14 до 16ч. в делничните дни - хората тогава са на работа, а като се прекъсне работния процес на майсторите, и за това се мотаят до 9 вечерта после. Ако има малки деца - така или иначе няма да спят от шума, а за тази почивка от 2 часа - тъкмо ще са заспали, и хайде отначало.

 
Преглед на профил xflood Рейтинг: 1010 Неутрално
15 апр 2011 08:51 26
- +Оценка
-1 +5

Чак пък от 8 вечерта.. Не съм съгласен.
Обичам да слушам музика (нормално усилена), но самият бас при някои честоти понякога резонира и би могъл да дразни някого. Затова засега в 10 вечерта минавам на слушалки. Мисълта от 8 да слагам слушалките не ми харесва.
Разбирам, че има малки деца, и се опитвам да се съобразя. И не казвам нищо на комшиите, чиито деца се разревават в 4 сутринта, после почва да се чува суетене, тропане.. а аз ставам в 6 сутринта.
Комромисите трябва да са взаимно.
Съжалявам.

_____

Fail with honour then succeed by fraud
 
Преглед на профил Нефертити Рейтинг: 1345 Неутрално
13 сеп 2012 09:36 27
- +Оценка
-3 +5

Абсолютно подкрепям Нина! Писнало ми е от съседи купонджии и работохолици.

_____

Предразсъдъците са за ограничените.
 
Преглед на профил pip1967 Рейтинг: 8 Неутрално
11 окт 2012 11:41 28
- +Оценка
+4

Крайно време е в България,да контролират живота нормалните хора.Стига са ни управлявали и са ни се налагали ПРОСТАЦИ.Благодарение на ИДИОТСКИТЕ условия на живот в
България дори и учениците от основните училища мечтаят да напуснат
родината си ЗАВИНАГИ.Кой е виновен за това???Една екскурзия до коя и да е цивилизована страна е достатъчно показателна, за всеки нормален човек,дали да остане или не в идиотската ни държава с прекрасна природа.На циганите ли да разчитаме или може би на
турците-строители?Докога българското дете ще прави това,
което 3 или 5 простака в класа му налагат като поведение?Докога
в общините ще ни вдигат рамене от безпомощност,а може би от безотговорност,а понякога с насмешка ,само и само ,за да не приложат ЗАКОНА.Докога българският полицай ще е страхлив и бюрократ?Защо във всяка нормална държава ,хората търсят без всякакъв свян и страх институциите,а в България...От тротоарите до кофите за боклук,от обществените тоалетни до жилищата ни ,от надрасканите ни училища до омацаната с доматено пюре централна съдебна палата...А може би от нас от външния ни вид до нацупените ни комплексирани физиономии.Или от това какво гледаме,на какво се възхищаваме,каква "история" ни натрапват за дедите ни,какви филми търпим и кои идоли ни натрапват мирогледа си в най гледаното телевизионно време.

 
Преглед на профил Geoimg Рейтинг: 688 Неутрално
11 дек 2012 21:21 29
- +Оценка
+4

Всеки някога прави ремонт. Най-простото правило е: "Не прави това което не искаш да ти правят на теб!" Не вярно, че със спиране на шумните работи се спира "полета" на майстора. Във всеки процес има шумни и нешумни дейности. Въпрос на грамотно "майсторско" подреждане във времето. Задължително трябва да има принципни общи правила. ПО-ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да има междусъседски комуникации, независимо(въпреки) от емоционалните отношения!!!
В САЩ НЕСЪОБРАЗИТЕЛНО бях пуснал българска радиостанция на компютъра, така че да я чувам от едната стая на балкона на другата!? Любезно ми направиха забележка, извиних се.

_____

*Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
 
Подкрепям темата
108 човека подкрепят темата Легенда
  • Регистриран потребител

  • Потвърден имейл