Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

Законови промени за заплащане на неустойки при неспазване на договор за енергоносители

Защо е важна

Пазарът на енергийни ресурси в България липсва. И вследствие на това потребителите на енергийни ресурси са оставени на произвола на енергоразпределителните дружества. Всяко прекъсване на електрозахранването или газоподаването води до загуби на производства и договори от страна на фирмите и гражданите, но за подобряването на тези услуги не се прави нищо.

Какво е решението

Решението е просто и е открито отдавна. Налагането на санкции на енергоразпределителните дружества при спиране на електрозахранване или газоподаване ще доведе до по-балансирани договорни условия на клиент - потребител.

Предложена oт Христо Кошев, 15 авг 2010
  • Споделяне:
  • Facebook
  • Twitter
25

Редукция на общините в България и като цяло общинската реформа

Защо е важна

В страната ни сега има 264 общини. Всяка община трябва да отговаря на следните условия:
1. наличие на население над 6000 души общо в населените места, които са включени в нея;
2. наличие на населено място, което е традиционен обединяващ център с изградена социална и техническа инфраструктура за обслужване на населението;
3. да включва всички съседни населени места, за които не съществуват условия за създаване на отделна община или които не могат да се присъединят към друга съседна община;
4. максималната отдалеченост на населените места от центъра на общината да не е повече от 40 км.

В България има "уникални" населени места с население от около 2000-3000 души наричащи се "градове" и поддържащи администрация кой знае за какво. В период когато трябва да се правят реформи и да се свиват разходи е глупаво даже се направи и това. Примери доста - Антоново (население – 1550 души), Грамада (население – 1600 д.), Маждарово (население – 600 д.) и т.н. Някои ще кажат "да, ама ако се закрият като общини те скоро ще изчезнат и като градове " - ами нормално е, ако едно място не предлага дадено качество на живот, то хората отиват да живеят на друго място, град или село - нормални процеси при човешкия избор. А и за размерите на нашата държава е нормално да има около 100 - 120 общини.

Ето и един особен случай на общинското делене в България: Община Тополовград (в момента е в обшина Хасково) по принцип преди 1990г. е била в обхвата на Ямболска област (съвсем обосновано). Но през 1990г. тя бива анексирана към Хасковска област по незнайни причини и в момента ситуацията е така:
1. Тел. код на Тополовград е 047 (този на общ. Ямбол)
2. Пощ. код е 8700 (този на общ. Ямбол)
3. ВиК-то е на подчинение на ВиК Стара Загора
4. Най-близката болница е на 12 километра - в Елхово
5. Най-близката областна болница е на 60 км. в Ямбол (Хасково е на над 90 километра)
6. МВР Тополовград е на подчинение на МВР Ямбол. Хората, които искат да си оправят документи, трябва да пътуват 90 километра до Хасково, вместо 60 километра.

Нека за край цитирам думите на Гагаузов, който уж трябваше да прави тази реформа - "аз няма да съм този министър, който ще го направи".

Какво е решението

Провеждане на реформа за редуциране на общинските центрове с цел оптимизиране на разходите. Но това трябва да стане с ясни критерии и принципи за съблюдаване.

Предложена oт birdman, 3 авг 2010
  • Споделяне:
  • Facebook
  • Twitter
2

Автомобилният трафик в Борисовата градина

Защо е важна

В последните месеци Борисовата градина стана по-натоварена от Цариградско шосе. Автомобилите са буквално навсякъде - около ст. Българска Армия, Колодрума, езерото с лилиите. Една от малкото останали зелени площи в столицата отстъпва все повече територия на автомобилните газове.

Какво е решението

Да се постави бариера на входа откъм Драган Цанков. Минаването на бариерата да става само с карти, които да се издават само на автомобили, които се нуждаят от постоянен достъп (доставчици, служители на заведенията и учрежденията, базирани в парка) срещу определена сума - пр. 200 лв. месец. Така ще се ограничи достъпът и паркът ще остане зелена зона.

Предложена oт Минчо Шишков, 30 юли 2010
  • Споделяне:
  • Facebook
  • Twitter
3

Климатици в градския транспорт

Защо е важна

В София и Варна голяма част от автобусите на масовия градски транспорт (+ концесионираните линии) са сравнително нови и в пъти по-модерни и удобни от Икарусите, които заместиха. Питам се защо не им работят климатиците и се налага да морят населението в тези жеги от по 30 и нагоре градуса (в превозното средство температурата е над 40 градуса).

Какво е решението

Заповед на съответните общини до превозвачите. При поръчка на нови возила, те да са с климатик. Монтиране на климатици в по старите превозни средства. (по образец на маршрутните линии, които обслужват маршрутите на юг от Бургас или тези Варна-Бургас)

Предложена oт kbderror, 25 юли 2010
  • Споделяне:
  • Facebook
  • Twitter
2

С катализатор / Без катализатор

Защо е важна

Кога за последно бяхте в задръстване? Или кога за последно паркирахте на минус Н-тия етаж на някой затворен паркинг? Да - въздухът е отвратителен не само заради трошките, които се карат в България, а защото масово се махат катализаторите (филтрите за твърди частици) на колите. Тези устройства съдържат метал платина, която е доста скъпа - на черно върви по стотина двеста лева, а също така и в колата остава една част по-малко за разваляне. По документи се пише, че колите разполагат с катализатор и така се плащат по-малки данъци. Контролът за това е нулев, дори при регистрация на колата това не се проверява.

Какво е решението


Пътните патрули на КАТ трябва да разполагат с мобилни анализатори на отходните газове на автомобилите и камионите и да се налагат солени глоби на тези, които за стотина лева ни тровят.

Предложена oт Нищо лично, 20 юли 2010
  • Споделяне:
  • Facebook
  • Twitter

Вашите теми за

Това са ваши предложения за теми, които да разработим. Можете да изпращате сигнали и проблеми, с които сте се сблъсквали, както и теми, които искате да видите на страниците на "Капитал".