|
© Георги Кожухаров
|
Защо е важна:Медийното пространство е монополизирано от непроизвеждащи хора и професии. Политици, банкери, адвокати, чиновници, певци, актьори, журналисти :) и т.н. - повечето твърдят, че произвеждат нещо виртуално - закони, услуги, изкуство и т.н., но са малко хората, които виждаме/чуваме/четем, за които знаем, че са част от създаването на дреха, храна, енергия, инструмент - въобще нещо измеримо, от което имаме нужда и ползваме (изключвам произведенията на изкуството). Ясно е, че това е изтъркана и скучновата тема, но отсъствието от публичното пространство, както и изопачавенето и в реклама постепенно изкривява ценностната ни система. Ставаме идиотски консуматори, загубили стремеж към осмисляне - нещо, за което преди години се подигравахме на американците и в което сме на път да ги задминем. Създаването на продукт - от хляб до софтуер изисква в различна степен задълбочено познаване, разбиране, фантазия, стремеж към съвършенство - иначе /при неизкривен пазар/ конкуренцията те изхвърля, а глупаците не оцеляват /понякога така разбираме, че сме били глупави/. Това все-повече ми липсва в медиите за сметка на натрапените псевдозвезди на консумацията.
Какво е решението:серия от статии, тип соц.очерк :) за популярни производители - с хората, свързани със самото производство. Обяснения за средата, трудностите, тенденциите, конкуренцията, перспективите в търсене на смисъла - защо и как човек /о/става производител. Напр. ферми, земеделски стопанства, облекла, велосипеди, храни, напитки.
От няколко години в Капитал Кариери има поредица, която представя мениджъри, които управляват малки и големи предприятия на територията на България - Pro.File.
Във форума по-долу може да предложите още популярни производители, които желаете да видите на страниците ни
|