🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Започна търг за проектиране на 60 км от "Хемус"

Ако бъдат осигурени средства, строителството може да започне през 2015 г.

От 70 до 100 млн. лева годишно ще бъдат отделяни за рехабилитация на първокласни, второкласни и третокласни пътища, обяви регионалният министър Десислава Терзиева
От 70 до 100 млн. лева годишно ще бъдат отделяни за рехабилитация на първокласни, второкласни и третокласни пътища, обяви регионалният министър Десислава Терзиева
От 70 до 100 млн. лева годишно ще бъдат отделяни за рехабилитация на първокласни, второкласни и третокласни пътища, обяви регионалният министър Десислава Терзиева    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
От 70 до 100 млн. лева годишно ще бъдат отделяни за рехабилитация на първокласни, второкласни и третокласни пътища, обяви регионалният министър Десислава Терзиева    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП) обяви търг за проектиране на 60-километрова отсечка от магистрала "Хемус". Поръчката обхваща частта от село Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч. Това е и частта от северната магистрала, чието строителство е най-вероятно да започне през новия програмен период, но за момента не е ясно как ще бъдат осигурени средства.

 

Процедурата

Документи за участие в търга за проектиране може да се подават до 23 януари следващата година. Поръчката включва два участъка – първият е с дължина 24 км от Ябланица до отклоненията към селата Гложене и Микре, а вторият с дължина 36 км  - оттам до разклона за Плевен и Ловеч.

Прогнозната стойност на поръчката е 1 млн. лв., осигурени по програма "Транспорт". Срокът за изпълнение е 392 дни. Подготовката на идейния проект за трасето обхваща проектиране на надлъжните и напречните профили на пътя, на пътните възли, подробно геоложко и хидроложко проучване, преглед на техническата инфраструктура по трасето и съгласуване на проекта със съответните експлоатационни дружества, подготовка на парцеларен план на пътя.

Заедно с това от НКСИП обявиха обществена поръчка и за провеждане на процедура по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) за цялото незавършено трасе на "Хемус" между Ябланица и шуменското село Белокопитово. Прогнозната стойност на поръчката е 550 хил. лв. без ДДС, осигурени също по програма "Транспорт".

Според министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева надеждите са, че след приключването на проектирането през 2015 г. ще може да започне и самото строителство на отсечката от магистралата до разклона за Плевен – Ловеч.

За ремонт

Магистралите в България трябва да бъдат построени, за да имаме добра връзка с Европа, но сега обръщаме внимание и на второкласни пътища, които не са пипани от двадесет и повече години, каза Десислава Терзиева. Тя посочи, че за следващата година е планирана рехабилитацията на 700 км пътища. От 70 до 100 млн. лева годишно ще бъдат отделяни за рехабилитация на първокласни, второкласни и третокласни пътища, допълни  регионалният министър.

По повод настъпващата зима Десислава Терзиева коментира, че в подготовка на пътищата в страната вече са вложени 14 млн. лв., а за зимната поддръжка са заделени 60 млн. лв. Тя допълни, че се надява времето да е благосклонно и част от тези средства да бъдат спестени за рехабилитацията на малки пътища, защото тя към момента е най-големият проблем.

16 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 4
    • + 26

    цитат:

    "Поръчката включва два участъка – първият е с дължина 24 км ... .....а вторият с дължина 36 км ....Прогнозната стойност на поръчката е 1 млн. лв., осигурени по програма "Транспорт"."

    >>> 1 млн. лева и имаме проект за 60 км магистрала. Само напомням, че допреди няколко години за подобни обекти беше обичайно първо да се направи един търг за "международен консултант", а в тръжните условия да е заложено, че същият следва да представи референции от минимум 5 държави на минимум 4 различни континента, че е "консултирал" поне 5 отсечки със същия релеф и т.н.. И накрая печели някой никому незнаен, срещу сума, достатъчна поне едната от двете гореописани отсечки да бъде пусната до ключ само от неговия хонорар

    Нередност?
  • 2
    ancho66 avatar :-|
    ancho66
    • - 3
    • + 10

    Така е. 100 пъти да бъдат проклети консултантите и тем подобните обирджии.

    Нередност?
  • 3
    simo87 avatar :-|
    simo87
    • + 24

    Дано се случи магистрала Хемус, но "министръката с цикламеното костюмче" лъже като дърта циганка. Как така второкласните пътища не били "пипани" от 25 години? Това, че следващата година ще има бюджет за рехабилитация на първокласни, второкласни и третокласни пътища е представено като прецедент и чудо невиждано. А съвсем не е. Макар и страната да отделя хронично недостатъчно средства за поддръжка и строеж на нови пътища, някъде от 1985 г. насам, съвсем не е вярно, че нищо не е "пипано" и че не са влагани никакви средства.
    Не мога в момента да открия бюджетите на АПИ по години за ремонт на пътища и отчетите им за свършена работа, но набързо попаднах на една журналистическа статия от Монитор.

    http://www.monitor.bg/article?id=355618

    Друг е въпросът как смята госпожата да рехабилитира 700 км. пътища със 70 млн. лева. По 100 хил. лева на километър път ми се струва крайно недостатъчно.

    Нередност?
  • 4
    aucun avatar :-(
    v_vendeta
    • + 25

    Не искам да се хващам за думата, но Ябланица не е село, а град от 68-ма година.
    Иначе наистина няма как да се изпълнят популистки обещания за рехабилитация. Подобни "пипания" винаги са били съпроводени с вид "пощипвания".
    Тотално неглижиране на Хемус за десетилетия.Срам!

    Нередност?
  • 5
    liubopitkovski avatar :-P
    liubopitkovski
    • - 1
    • + 10

    Само не разбрах първият участък до къде е при положение, че от Гложене до Микре разстоянието е 35 км.

    Нередност?
  • 6
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • - 5
    • + 15

    До коментар [#4] от "v_vendeta":

    Ябланица е циганска дупка, както и останалите две села преди разклона Ловеч/Троян, а след това до качването при Шумен се минава през и покрай други кочини, а най-скапан е прехода през Търново. Хайде бе хора, постройте я таз магистрала за да ни спестите мизерията по пътя!

    Нередност?
  • 7
    65vesso avatar :-|
    65vesso
    • - 1
    • + 6

    Кога ще започне строителството? Знаем,че ДПС и БСП са царе на проектирането. Всичко го докарват до пректна фаза. После пари не остават.

    Нередност?
  • 8
    val71 avatar :-|
    val71
    • + 8

    Бързат, бързат............:))). Точно като преди избори.

    Ще бъде интересно дали по трасето на избора на изпълнител ще се появи "Магистрала Хемус" АД, за да отхапе някой голям залък от проекта.

    Нередност?
  • 9
    stoyant avatar :-|
    Stoyan Tsolov
    • - 1
    • + 5

    Трябва да се помисли за южен обходен път на Плевен, защото, ако магистралата стигне до там, пътят София - Букурещ ще минава през Плевен от юг на север, а това означава 5-6 светофара, 5-6 километра градско и много шум и замърсяване от тирове за Плевен.

    Нередност?
  • 10
    tsyrvulan avatar :-|
    tsyrvulan
    • - 3
    • + 4

    До коментар [#9] от "stoyant":

    То дай Боже най-накрая да построят тази магистрала, пък после нека и южен обходен път да направят, пък дано и автомагистрала Черно Море да почне да добива вид. Само дето силно се съмнявам, щото до сега всички правителства пренебрегваха северна България, и така при управлението на Рапон Тиквочевий ( Бойко Борисов ) парите за Дунавската стратегия отидоха за втори метродиаметър на София. Мисля си че тези и следващите хубостници ще направят нещо подобно.

    Нередност?
Нов коментар