🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Ремонтите на трите магистрални виадукта приключват до края на годината

До края на май ще е готово дясното платно на съоръжението при село Церово на "Тракия"

При 67-ия километър на "Тракия" ще се укрепват носещите стълбове на виадукта
При 67-ия километър на "Тракия" ще се укрепват носещите стълбове на виадукта
При 67-ия километър на "Тракия" ще се укрепват носещите стълбове на виадукта    ©  Капитал
При 67-ия километър на "Тракия" ще се укрепват носещите стълбове на виадукта    ©  Капитал
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

До края на годината трябва да приключат ремонтите на трите виадукта на магистралите "Тракия" и "Хемус". Това съобщиха министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева и председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков.

Двамата направиха проверка на строителните работи на виадукта при 67-ия километър от "Тракия" до село Церово. Освен там ремонти текат и при съоръжението "Бебреш" на "Хемус" и "Вършилата" на "Тракия".

Текущо

При проверката на Десислава Терзиева и пътната агенция стана ясно, че до края на май трябва да приключи ремонтът на дясното платно на виадукта при 67-ия километър в посока София – Пловдив. Там в момента е изцяло отстранена връхната конструкция и се работи по укрепване на носещите стълбове на съоръжението. Приключва поставянето на надлъжните греди.

Планът е веднага след завършването на работата по дясното платно да започне работата по другото – в посока от Пловдив към София, а до края на годината виадуктът да е готов.

Дотогава остава в сила временна организация на движението, при която тежкотоварните автомобили над 12 тона се пренасочват по обходен маршрут, а в обхвата на виадукта движението се пренасочва двупосочно в едното платно. До 90-ия километър е въведено и ограничение на скоростта на движение на 120 км/ч.

Трите ремонта

Ремонтите на трите магистрални виадукта се извършват със средства от републиканския бюджет. Подготовката за тях започна още през 2012 г., след като беше обявено, че съоръженията са в лошо състояние и са опасни за експлоатация.

Парите – общо 32 млн. лв. с ДДС, бяха осигурени с правителствено постановление на ГЕРБ в началото на миналата година, като беше реализирана икономия от първоначално предвидените 43 млн. лв. След известно забавяне строителните работи започнаха през летните месеци – около година след заявената нужда за спешен ремонт.

Ремонтът на виадукта при 67-ия километър на "Тракия" се изпълнява от австрийската компания Porr Bau, а инвестицията е за близо 8.7 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор се осъществява от обединение "Виадукти 2012" и е на стойност 321 хил. лв. с ДДС. Изпълнителите на останалите два ремонта са "ГБС – Инфраструктурно строителство" и обединение "Геостро–Мостремонт 97–Пътстрой 92".

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 3

    Текстът на снимката не отговаря на истината. Както добре се вижда, не само ще се укрепват стълбове, но махнаха без никаква нужда здравите греди - може би единствен подобен случай в европейски мащаб. Нищо чудно тепърва да ги измажат за фасон и после да ги изпишат като нови на някой следващ строеж.

    Нередност?
  • 2
    daks avatar :-@
    ДАКС
    • - 1
    • + 3

    "Ремонтите на трите магистрални виадукта приключват до края на годината"

    Така написано заглавието създава невярното впечатление, че в българия има всичко на всичко само 3 магистрални виадукта.

    Нередност?
Нов коментар