🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Столичната община прекрати търга за довеждащия транспорт до метрото

Само една оферта отговаря на изискванията на конкурса на стойност 33 млн. лв. с ДДС

   ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

И тази година София няма да има вътрешноквартален обществен транспорт, който да извозва хората към и от станциите на метрото. Макар това да беше едно от основните предизборни обещания на кмета Йорданка Фандъкова за 2020 г., както и един от аргументите за вдигането на данъците в началото на годината, сега обществената поръчка на "Столичен автотранспорт" за нови автобусчета за 33.1 млн. лв. е спряна. Формалната причина е, че на финала е стигнала само една оферта, която отговаря на изискванията и така няма конкуренция. Но практиката досега е показала, че в такива случаи почти винаги се сключват договори, още повече че и Законът за обществените поръчки позволява това. Което пък повдига съмнение, че просто допуснатия в случая кандидат не е "правилният" за общината.

Търгът всъщност вече беше прекратен веднъж заради грешка в техническата документация и впоследствие беше обявен наново в началото на март. Обособените позиции в него са две - за доставката на 30 нови електробуса с дължина между 5.5 и 7.5 метра и на други 22 с дължина от 7.6 до 9.6 метра. Общата стойност е 27.6 млн. лв. с ДДС, или 33.12 млн лв. с ДДС, като финансирането идва от европейските програми като мярка за справяне с мръсния въздух.

Идеята за довеждащия транспорт е малките електробуси да возят пътници от кварталите "Овча купел", "Люлин", Горна баня, "Витоша ВЕЦ Симеоново", "Малинова долина", "Манастирски ливади" и "Хаджи Димитър" до метрото.

Участниците

В търга участваха общо три кандидата - консорциум "К-Бул" София, състоящ се от фирмите "Карсан Ич Ве Дъш Тиджарет Аноним Ширкети" и българския лидер на автомобилния пазар - "Булавто", с изпълнителен директор Петър Лефтеров. Друг кандидат бе обединение "Екселор-Алфа", в което се включват специализираната в доставка на техника "Екселор Холдинг груп" и китайският производител на електробуси, сертифициран от ЕС - Jiangsu Alfa Bus, който спечели в началото на годината обществената поръчка на община Велико Търново за доставката на 3 електробуса на стойност 1.6 млн. лв. Третият кандидат бе "Българска автомобилна индустрия".

С доклада на оценителната комисия от 9 септември "Екселор Алфа" е предложено за отстраняване от участие и по двете позиции заради това, че не отговаря на техническите изисквания, както и заради несъответствие с посочените енергийни разходи. "Българска автомобилна индустрия" пък е предложена за отстраняване заради несъответствие с изискванията по обособената позиция за доставката на 22 електробуса.

Така на финала е трябвало да остават само офертите на консорциум "К-Бул" за двете обособени позиции, както и на "Българска автомобилна индустрия" за втората такава. На 17 септември обаче изпълнителният директор на "Столичен автотротранспорт" Слав Монов връща преписката на оценителната комисия, указвайки, че трябва да се вземе предвид разминаване в данните за максималната маса на автобусите между документите на английски и български. В резлутат на това още на следващия ден (18 септември) комисията е решила, че офертата на "Българска автомобилна индустрия" всъщност също не отговаря на изискванията и кандидатът е отстранен. При което остават само офертите на "К-Бул".

Другите електрически

Доставката на новите електробуси в София е част от плановете на общината да обнови градския транспорт с европейски средства от 218 млн. лв. На финала е търгът на "Столичния електротранспорт" за 30 нископодови и бързозарядни електробуса за близо 35 млн. лв., като в началото на септември на първо място беше класиран китайско-българският консорциум "Чериът моторс - Хайгър".

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар