Малки и големи строители в необичайна надпревара за ремонт на ГКПП Калотина
"Джи пи груп", "Каро Трейдинг" и "Парсек груп" са в състезанието за 31 млн. лв. без ДДС
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Западната врата на България", или граничният пункт Калотина, е първото нещо, което идващите от Европа по суша виждат. То обаче никак не е лицеприятно - ръждиви и порутени сгради, олющени кабинки, лош асфалт, като цяло усещане за мизерия.
Агенция "Митници," изглежда, е решила да промени този облик на страната и е обявили поръчки за ремонти на граничните пунктове. През есента на 2019 г. беше пуснат търгът за ГКПП Златарево на границата със Северна Македония между Петрич и Струмица, като тя предизвика силен интерес сред строителите - бяха подадени цели девет оферти. През тази година беше обявен и търга за ремонт на граничния пункт Калотина на българско-сръбската граница, който е един от най-натоварените.
Прогнозните стойности на двете обществени поръчки са внушителни - съответно 19.8 млн. лв. и 31 млн. лв. без ДДС. Очакванията са, че ремонтите могат да започнат още преди края на тази година.
Кой иска Калотина
Офертите за ГКПП Калотина бяха събрани на 8 юни 2020 г. през новата електронна платформа за обществени поръчки.
Самостоятелно са подали оферти "Джи пи груп" и "Парсек груп" на Бончо Бонев. Докато първата компания е широко позната в обществото и е в топ 5 на най-големите строители по оборот от няколко години насам, то "Парсек" е по-малка фирма, но с опит. Миналата есен обединение с нейно участие спечели търг за ремонт на гарата в Стара Загора.
Останалите кандидати в търга са обединения. Едното е с участници "Пътстрой Варна", "Пътища", "Дизарх" и "Пецински". Собственик на варненската фирма е Ангел Дерменджиев през своето дружество "Пътно поддържане 2003". Името му нашумя през август 2011 г., когато беше задържан в полицейска акция, за която от МВР съобщиха, че е предприета по сигнал за "натискане" на длъжници, незаконна финансова дейност, изнудване за обществени поръчки и принудително прехвърляне на фирми за 1.5 млн. лв., припомня dnevnik.bg. "Пътстрой - Варна" има 8 млн. лв. оборот за 2018 г. и 144 служители. "Пътища" АД е шуменска фирма. "Дизарх" е архитектурно студио, a "Пецински" е проектантска фирма.
Второто обединение включва "Пътища и мостове", варненска фирма на Росен Колиев и бургаската "Мидия инфраструктурно строителство", която работи по сградни проекти предимно в област Бургас. Другите им двама партньори са "Бест брокерс" и "Би ес проект".
В търга участват и "Каро трейдинг" в обединение с "Рутекс" и "Кортес - 95". Първото дружество, собственост на Красимир Караинов и Божидар Роев, спечели поръчка за строителство на пречиствателна станция за отпадни води в Айтос преди две години, като елиминира цялата конкуренция. "Каро трейдинг" работи и по редица други проекти, включително по канализация в с. Драгичево заедно с "Парсек груп", а през 2019 г. подписа договор за отводняване и укрепване на свлачища в ломския крайбрежен квартал Боруна за над 8 млн. лв.
Последното обединение е "Политрейд Кънстръкшън" и "Ел смарт".
Какво ще се прави
Почти всички стари сгради и съоръжения ще бъдат разрушени, а тези, които биха могли да се ползват за други цели, ще се преместят и складират. На тяхно място е предвидено да се изгради изцяло ново трасе за входящ товарен трафик - дължина около 80 м, ширина 2 х 3.75 м, така че да отговарян на натовареността на пункта.
Ще се разшири и трасето за входящ пътнически трафик, а за изходящия ще има ремонт. Съществуващият мост на входа на ГКПП-то също ще бъде обновен.
Предвидено е да има и нова разделителната ивица с дължина около 140 м и ширина 3 м между трасета за входящ и изходящ трафик.
На-видимата промяна обаче ще бъде новата портална рамка на входа на граничния пункт над трасета за изходящ пътнически и товарен трафик. Тя ще бъде със светла височина 5.75 м и габарит около 25 м.
А за ремонта на Златарево
В този търг има цели девет кандидати. Тук "Джи пи груп" са в обединение с "Парсек груп". "Каро трейдинг" са подали оферта с абсолютно същите партньори като за Калотина.
Сред по-големите и познати кандидати са "Геострой", част от групата на "Геотехмин" и "Автомагистрали Черно море", която строи магистрала "Хемус" между Шумен и Търговище. И двете участват в обединения.
Сред другите фирми, подали оферти, са "Никмар Кънстръкшън", "БС Конструкцуя", "Риск инженеринг" и др.
3 коментара
няма да стане добре, то е ясно. пак се тръгва отзад напред
трябваше да обявят конкурс са архитектурен проект, да изберат нещо красиво но и функционално, да има 'wow' ефект...
по тая схема с познатите изпълнители ще стане стандартното - асфалт,асфалт, бетон, и някакви самоделни конструкцийки от евтини мат'ряли.
толкоз
ще гледаме стандартните безидейни грозотийки от бетон и асфалт.
Защо не направихте конкурс за диайн и архитектурен проект? Пак бяло ПВЦ и контейнерни конструкции ли ще гледаме. Вижте какво са трендовете в екстериорния дизайн и адаптирайте идеи. Пак "Българска работа" ми намирива. Споделям мнението на предходните коментари.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.