София прави втори опит за ремонта на "Чепинско шосе" за 10 млн. лв.

Макар прогнозната стойност да е същата в сравнение с миналия търг, ще се ремонтират близо 3 км по-малко

   ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

За жителите на софийските села Негован и Чепинци, изглежда, има добра новина: след протестите им от 2018 г. заради лошото състояние на "Чепинско шосе" и последвалия неуспешен опит за ремонта на пътя, който ги свързва с града, сега Столичната община отново се е присетила за обещанието си. Обявен е търг за избор на изпълнител, който да ремонтира именно участъка от селата до Северна София. Това прогнозно ще струва 10 млн. лв. без ДДС, които обаче все още не са осигурени, макар ремонтът да беше един от акцентите при представянето на бюджета за 2020 и 2021 г. от кмета Йорданка Фандъкова.

Пътят от години е в критично лошо състояние и по всичко личи, че близо петте хиляди души, живеещи в двете софийски села, ще продължат да пътуват по разбити пътища още около две години. В най-добрия вариант, ако няма обжалване от някой от кандидатите, ремонтът ще започне в края на годината. А колко ще продължи самият той ще зависи от офертите на участниците. При всички случаи зимните месеци няма да има активно строителство.

Какво ще се ремонтира

В обхвата на търга влизат два участъка - 5.8 км от "Чепинско шосе" от началото на с. Чепинци до жп прелез на ул. "Жак Дюкло" в районите "Нови Искър" и "Кремиковци" и 3.2 км и от с. Негован до кръстовището с "Чепинско шосе" в район "Нови Искър".

Общината е променила плана си спрямо поръчката от 2018 г. и в новия търг не е включен ремонтът на отсечките, отвеждащи до бул. "Първа българска армия" в "Орландовци", който впрочем също скоро ще се ремонтира от "Щрабаг" в частта му между ул. "Мара Бунева" и бул. "Илиянци".

В новия търг липсва и ремонтът на участъка от жп прелеза на ул. "Жак Дюкло" до ул. "Рояк", изграждането на мост при ул. "Жак Дюкло" и ул. "Лавандула" над река Владайска, както и ремонта на ул. "Рояк" от ул. "Жак Дюкло" до бул. "Първа Българска армия". Независимо, че ще се ремонтират 9 км вместо първоначалните 11.65 км, цената остава същата - 10 млн. лв.

От най-голямо значение в критериите за избор на изпълнител сега е цената (60%), както и техническите показатели (30%), следвани от технологията и организация на изпълнението (10%), срока за изпълнение (10%) и др. Кандидатите трябва да имат оборот минимум 10 млн. лв. за последните три години и опит с дейностите от поръчката.

Срокът за подаване на оферти е 10 май.

Да започнем отначало, този път с проекти

Странни са и обстоятелствата, при които общината е прекратила предишния търг. Той бе обявен в края на 2018 г., няколко месеца след протестите на жителите и година преди провеждането на местните избори. Ценовите предложения бяха отворени през пролетта на 2019 г., а после имаше затишие в рамките на близо една година. Чак през февруари 2020 г. на страницата на "Профил на купувача" към Столичната община бе публикувано съобщение, че поръчката е прекратена. Мотивът е, че общината погрешно е поискала от изпълнителите да изработят инвестиционен проект и после да преминат към строителните дейности. Това е довело до получаването на оферти с повече от 50% разлика в цената и заради това общината е решила, че нейната администрация трябва да изготви инвестиционните проекти и предметът на поръчката да бъде единствено строителството. Което пък допълнително прави сегашната процедура още по-скъпа.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар