🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Ремонтираната част от "Тракия" пак затваря за ремонт

От 19 април колите ще се движат само в платното за Бургас заради ремонт на жп надлез, който ще продължи до 15 юни

В момента движението слиза от магистрала и минава покрай Чирпан
В момента движението слиза от магистрала и минава покрай Чирпан
В момента движението слиза от магистрала и минава покрай Чирпан    ©  Цветелина Белутова
В момента движението слиза от магистрала и минава покрай Чирпан    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Големият ремонт на магистрала "Тракия" продължава, но изпълнителите се връщат към участък, които вече беше ремонтиран.

В петък Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви, че на 19 април, понеделник, участъкът между 163-ти и 157-ми км в посока София ще е затворен и движението ще е еднопосочно в платното за Бургас. Причината е ремонт на жп надлеза при 159-ти км над линията Пловдив - Бургас. Затварянето ще е до 15 юни.

Въпросният надлез се намира на същия 12-километров участък, който бе ремонтиран през декември 2020 г. Отсечката беше първият етап от големия ремонт на трасето при Чирпан и Стара Загора на общо 52 км от "Тракия", позната разговорно като "вълнистата" магистрала. Засега не се знае колко точно ще струва той, но едва 16 км от него прогнозно са 70 млн. лв., казаха от АПИ, което значи, че е възможно общата стойност да е около 200 млн. лв.

"Ремонт на жп надлеза, който е с дължина 164 м, не е правен. Предвидено е той да бъде извършен през 2021 г. в началото на новия строителен сезон при трайно подобряване на метеорологичните условия, в съответствие с изискванията за ремонт на съоръжения", обясняват сега от агенцията. Така въпросните 6 км, които бяха ремонтирани и отворени за движение през зимния сезон, ще бъдат затворени през април 2021 г. до лятото.

Един ремонт, една мечта

В началото на февруари държавата затвори цяла отсечка от магистралата, за да се ремонтират следващите 16.5 км - от п.в. "Плодовитово" до п.в. "Чирпан", възможно най-бързо и мобилизирано, като трябваше до 31 март да бъдат завършени.

На 27 март премиерът в оставка Бойко Борисов и зам.-министърът на регионалното развитие в оставка Николай Нанков направиха "инспекция" на ремонта и заявиха, че до няколко дни 6-те километра ще бъдат готови, а останалите 10 км ще са готови през "втората половина на април".

В крайна сметка на 2 април, точно преди изборите, бяха пуснати за движение 6-те километра. "За да се възстанови трафикът и в двете платна, които са в експлоатация от 2007 г., на обекта се работеше максимално мобилизирано без почивен ден, съобразно метеорологичните условия. Отсечката е с възстановена носимоспособност на пътното тяло, подобрено отводняване, нова асфалтова настилка, ограничителни системи, маркировка и знаци", съобщиха тогава от агенцията.

АПИ даде заявка, че ремонтът на следващите 10 км ще приключи до 20 април, но все още няма информация дали този срок ще бъде спазен.

След като приключи работата по тези 16.5 км, трябва продължат дейностите в последните 24 км до Стара Загора. Не е ясно дали ще може да бъдат ремонтирани до началото на летния сезон през юни предвид темпото, с което се извършва работата.

Изпълнител на ремонта е "Европейски пътища", чието старо име е "Пътища Пловдив" и която е свързана с "Грома холд". Тя е подизпълнител на държавната компания "Автомагистрали", която от своя страна има петгодишен договор за поддържане на "Тракия".

"Европейски пътища", има договор с АПИ за поддържане на пътищата в област Пловдив, като в рамките му изпълняват ремонт на Околовръстния път на града за 25 млн. лв. и на пътя за Кръстова гора за 58 млн. лв., а и в обединение свързани с нея фирми разширяват 13 км от пътя Ботевград - Мездра за общо 222.4 млн. лв.

11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    silverman avatar :-|
    silverman
    • - 1
    • + 10

    Още много ще трябва да се ремонтира управлението на Бойко!!!

    Нередност?
  • 2
    lal12575638 avatar :-|
    lal12575638
    • + 12

    Заглавието казва всичко... излагация

    Нередност?
  • 3
    evpetra avatar :-P
    evpetra
    • - 1
    • + 7

    Наистина, 10 години няма да стигнат, за да се ремонтира построеното от Борисов.

    Нередност?
  • 4
    tacheaux avatar :-|
    tacheaux
    • + 10

    Няма ли виновни за това? Главният прокурор защо не е повдигнал обвинения към виновните за тези безобразия?

    Нередност?
  • 5
    043 avatar :-P
    043
    • - 11
    • + 1

    Подвеждащо и злонамерено заглавие, целящо бейткликове породени от революционен плам. И балъците радостно плюват и попържат без да се прочели, че всъщност "ремонт на ремонта," няма.

    Нередност?
  • 6
    evpetra avatar :-|
    evpetra
    • + 6

    До коментар [#] от "":

    "Няма ли виновни за това? Главният прокурор защо не е повдигнал обвинения към виновните за тези безобразия?"

    Кой? Каскета ли? Вие сериозно ли говорите?

    Нередност?
  • 7
    manuel.neuer avatar :-|
    Jordan Dimitrov
    • + 2

    То сега и на тази магистрала движението е по-слабо спрямо това през отпускарският сезон.

    Нередност?
  • 8
    bramasole avatar :-|
    bramasole
    • + 6

    До коментар [#1] от "silverman":

    Борисов разполага с достатъчен ресурс за дестабилизация на следващото правителство. Заложил е много мини във всяка област. Ще бъде нужна много работа, за да преодолее обществото наследеното от неговото управление.
    Според Илиян Василев "Ще празнуваме, когато видим реалните резултатите на деборисовизацията и деолигархизацията на страната." Съгласявам се с думите му изцяло.

    Нередност?
  • 9
    ajsayder avatar :-|
    sim4o
    • + 1

    До коментар [#] от "":

    Taм баш не беше ли строено от Станишев?
    Иначе 162 км. имаше няколко катастрофи ..

    Нередност?
  • 10
    bat_plamen avatar :-|
    bat_plamen
    • + 3

    Поредният жълт строителен резил!

    Нередност?
Нов коментар