Русия търси различни части за индустрията си от Индия заради западните санкции

Москва иска да се снабди с компоненти за автомобили, самолети и влакове

Министърът на външните работи на Русия Сергей Лавров и министърът на външните работи на Индия Субрахманям Джайшанкар имаха работна среща в Ню Делхи в началото на ноември.
Министърът на външните работи на Русия Сергей Лавров и министърът на външните работи на Индия Субрахманям Джайшанкар имаха работна среща в Ню Делхи в началото на ноември.
Министърът на външните работи на Русия Сергей Лавров и министърът на външните работи на Индия Субрахманям Джайшанкар имаха работна среща в Ню Делхи в началото на ноември.    ©  Reuters
Министърът на външните работи на Русия Сергей Лавров и министърът на външните работи на Индия Субрахманям Джайшанкар имаха работна среща в Ню Делхи в началото на ноември.    ©  Reuters
Темата накратко
  • Руската промишленост е притисната от недостиг на части заради западните санкции.
  • Страната иска помощ от Индия, която изглежда като един от последните съюзници на Москва.
  • "Москвич" се завръща в производство след пауза от 20 години.

Русия е изпратила официално искане до Индия за различни части за автомобили, самолети и влакове, тъй като западните санкции лишиха достъпа на Москва до подобни компоненти, съобщава Reuters. Общият брой на исканите от Русия видове части надхвърля 500, като това е предварителен списък и не е ясно колко от тях ще бъдат реално доставени.

Документът е видян от журналисти на новинарската агенция в Ню Делхи, като говорител на индийското правителство е заявил, че искането е "необичайно". Индия има желание да засили търговията по този начин, твърди източникът, като желанието на азиатската страна е да намали нарастващия търговски дефицит с Русия. Някои от местните компании обаче са притеснени от възможността да бъдат включени към санкциите заради дейността си с руски компании.

Източник на Reuters от Москва, който е запознат с въпроса, заяви, че Министерството на на индустрията и търговията се е обърнало към редица големи компании с въпроса от какви материали се нуждаят. Той също така добавя, че преди да бъдат извършени първите доставки, има да бъдат проведени преговори за спецификации и количество.

Правителството на министър-председателя Нарендра Моди е едно от малкото, които не са се присъединили към откритите критики към Москва заради войната в Украйна. Страната също така рязко увеличи покупките си на руски петрол и природен газ, което смекчава част от въздействието на санкциите срещу Кремъл, които целят намаляване на приходите от енергийни източници.

Ефектът от санкциите

Западните санкции оказаха сериозно въздействие върху доставките на някои изключително важни продукти в Русия. Авиокомпаниите например изпитват остър недостиг на части, тъй като почти всички самолети са произведени в чужбина. Автомобилните части също са търсени, след като световните автомобилни производители напуснаха пазара.

Източник от индустрията за продажба на автомобили в Русия е заявил за Reuters, че търговското министерство е изпратило списък с необходимите автомобилни части до съответните министерства и държавни агенции в други страни, включително Индия. Информация кои са били другите потърсени държави обаче не се съобщава.

Списъкът с исканите от Русия части, който се простира на близо 14 страници, включва части за автомобилни двигатели като бутала и маслени помпи. Също така се търсят брони, предпазни колани и информационно-развлекателни системи. За самолети и хеликоптери Русия се нуждае от поне 41 артикула, които включват компоненти за колесници, горивни системи, комуникационни системи и пожарогасителни системи, спасителни жилетки и авиационни гуми. Също така в списъка присъстват суровини за производство на хартия, хартиени торби и потребителски опаковки и материали и оборудване за производство на текстил. Най-спешна нужда в страната се усеща от прежди и багрила според документа, разгледан от агенцията.

"Москвич" с втори живот

Друго развитие, което е следствие на войната в Украйна и последвалите я санкции, е повторното производство на "Москвич". След прекъсване от повече от 20 години марката отново влиза в производство, като за целта се използва вече бившият завод на Renault в страната. Новото поколение сериозно се различава от предшествениците си, като за целта е използван китайски дизайн. Автомобилът изглежда досущ като компактния кросоувър Sehol X4, произведен от китайската JAC.

Източници твърдят пред Reuters, че дизайнът, инженерството и платформата на JAC са били използвани, като частите са били доставяни от Китай. Една от главните екстри на колата е прилагането на антиблокираща спирачна система (ABS), която беше изоставена заради западните санкции и невъзможността на руската индустрия да добие нужните материали. До края на годината се очаква заводът до Москва да произведе едва 600 превозни средства. По този начин новата кола едва ли ще промени мрачната перспектива за по-широката индустрия, чиито годишни продажби почти сигурно ще завършат годината под един милион за първи път в съвременната история на Русия.

Крайната цел на правителството да произвежда 100 хил. автомобила "Москвич" годишно, някои от които ще бъдат електрически, е далеч под средното за индустрията за автомобилен завод от 200 до 300 хил. Tesla произвежда 22 хил. автомобила седмично в завода си в Шанхай.

5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    grogro avatar :-|
    grogro

    Света ще бъде спасен от катастрофа от Майка Индия!

    Нередност?
  • 2
    evpetra avatar :-P
    evpetra
    • + 1

    "...информационно-развлекателни системи..."
    Всичката Мара втасала, за развлеченията се загрижила!

    Нередност?
  • 3
    guentchovelev avatar :-P
    guentchovelev

    Багрила и куркума бол в Индия, що да не им продадът?

    Ама части за самолети, коли, индийски?!? То няма такива, и да има заводи-те са по лиценз на Западни фирми, който няма да рискуват санкции , който да им ликвидират дейността в целия свят .Заради 1-2% от пазара ли да го правят???

    Нередност?
  • 4
    uprsport avatar :-|
    Uprsport
    • + 3

    Твърде рано е да се говори за втори живот на Москвич. До края на годината ще бъдат сглобени ръчно 600 броя от китайските заготвки. След това ще се опитат да пуснат поточните линии. Базирайки се на историческия опит (участвал съм в производството на поточна линия за Камаз и се чудех защо е с японски датчици), не само моя, руснаците не са успявали да имат своя собствена поточна линия за автомобили (поточната линия на ВАЗ се запуска от италиански инженери, които са там до нейното спиране ). Така, че дпогодина сглобките ще продължат да се извършват ръчно, като може би само отделни участъци от поточната линия ще проработят. Бройката от 100 000 няма да бъде достигната.
    п.п. Като говорим за технологично развитие на русия, скоро разбрах, че втория Буран навремето е бил само корпус, без оборудване. Да първия полета, но само дотам. Икономиката не се гради върху пропаганда и лъжи.

    Нередност?
  • 5
    jch121099443 avatar :-|
    jch121099443

    Индия има далеч по-важни партньори от Русия , със сигурност ще се изкушат да изкарат някой друг долар, но дотам. Ще има сделки но епизодично и най - вероятно в малки обеми. В дългосрочен план Русия става нежелано място за инвестиции с това си управление.

    Нередност?
Нов коментар