🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Сърбия търси изпълнител за обхода Димитровград – българска граница

Търгът се обявява за пореден път след провал на автрийската "Алпине" и българската "Трейс Груп Холд" да завършат обекта

До края на годината от ГКПП Калотина до Димитровград ще има завършена магистрала
До края на годината от ГКПП Калотина до Димитровград ще има завършена магистрала
До края на годината от ГКПП Калотина до Димитровград ще има завършена магистрала    ©  Цветелина Белутова
До края на годината от ГКПП Калотина до Димитровград ще има завършена магистрала    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

18.5 млн. евро беше стойността на договора за отсечката с "Трейс Груп Холд"

Сръбската държавна магистрална компания "Koridori Srbije" обяви миналата седмица търг за дострояването на обходния път от Димитровград до българската граница. Отсечката е част от източния ръкав на паневропейския транспортен Коридор 10. Проектът ще бъде финансиран с част от заема в размер на 275.2 млн. евро, отпуснат от Световната банка за изграждането на магистрала, която дублира международния път Е80, свързващ Ниш с България.

Изпълнителят има 300 дни срок за да изгради 5.8 километра магистрала и 7 моста с дължина от 20 м до 500 м. Изискванията към кандидатите са да имат приходи за последните три години от поне 30 млн. евро. Те трябва да имат налични финансови средства от поне 6 млн. евро. Срокът за подаване на оферти е 1 февруари.

От границата с България при Калотина магистралния път би трябвало да продължи към София и от там да се свързва с магистралите "Тракия", "Хемус", "Струма" и "Марица". Към момента обаче все още няма готов проект за отсечката като към края на миналата година пътната агенция беше на финала с избора на проектант за 16-километров участък от пътя между с. Храбърско и Северната скоростна тангента.

Пореден опит

Това е трети опит на сръбската магистрална компания да завърши успешно пътя Димитровград – българската граница. Строителството първоначално беше възложено на автрийската компания "Алпине", която обаче обяви банкрут през 2013 г. и не можа да построи отсечката.

Проектът е възложен в края на юни 2014 г. на българската строителна компания "Трейс Груп Холд", която изпълнява редица пътни поръчки в Сърбия и Македония. Срокът за изпълнение беше 450 дни, а стойността на договора – близо 18.5 млн. евро. Към октомври миналата година обаче работата беше изпълнена на едва 13%. Директорът на сръбската компания Koridori Srbije обяви, че ще прекрати договора с 'Трейс" като заканата е изпълнена месец по-късно.

От "Трейс" неофициално коментираха, че е имало редица фактори за забавянето на строителството. Компанията едва ли ще се яви на търга. Той е обявен без прогнозна стойност, но трябва да бъде завършен до края на годината – както е бил първоначалния план.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    gosko22 avatar :-|
    gosko22
    • - 7
    • + 65

    Евала на Сърбите. Закъсняваш с проекта - гонят те.
    В БГ просто ти дават още пари.
    Това е и причината Сърбите да имат пътища и магистрала до границата скоро, а ние дори да нямаме проект за такава.
    Срам

    Нередност?
  • 2
    irv1424242340390894 avatar :-|
    MARKET BMD
    • - 11
    • + 40

    До коментар [#1] от " gosko22 ": Точно така е. Ковачки изгоря с едни 10 млн евро там след като не си изпълни приватизационният договор . ТИМ също бяха натирини след като им отнеха лиценза за банкова дейност там. Някой да даде поне един подобен пример с БГ....?

    Нередност?
  • 3
    cezar_cezar avatar :-|
    есе
    • - 10
    • + 22

    До коментар [#2] от "MARKET BMD":

    Ти пък как си ги съчини тия глупости? Банките, свързани с ТИМ никога не са имали клонове в Сърбия, за да им бъде отнет лиценза там? А пък Ковачки никога не изгаря с пари, той винаги е на печалба.

    Нередност?
Нов коментар