"Ломско пиво" ще инвестира над 1.7 млн. лв. за модернизация

Осемдесет и пет процента от сумата е безвъзмездна по програма "Иновации и конкурентоспособност"

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Ломско пиво" ще инвестира над 1.7 млн. лв. през тази година, като 57% от сумата (над 995 хил.) са безвъзмездни от програма "Иновации и конкурентоспособност". Останалата част ще бъде набавена чрез кредит, съобщи за "Капитал Daily" Красимира Владимирова, изпълнителен директор на компанията.

Какво се предвижда

Целта на инвестицията е модернизиране и пълно автоматизиране на производствените процеси, свързани с бутилиране на готовата продукция, с нейното етикетиране и палетизиране.

Предстои да бъдат закупени четири автоматични машини - за измиване, пълнене и затваряне на бира, етикетираща, палетизатор, за увиване на палети със стреч фолио. "С въвеждането им ще се намалят производствените разходи и ще се увеличи два пъти производителността при PET бутилките (пластмасовите) от 2 и 2.5 литра. Автоматизацията при палетизирането и увиването на палетите ще помогне да увеличим и производството на бира в стъклени бутилки. Сега тези процеси се извършват ръчно и линията за стъкло не успява да достигне капацитета си от 18 000 бутилки на час", коментира Красимира Владимирова.

От компанията уточняват, че около 10% от продукцията на "Ломско пиво" се продават в Румъния и САЩ. След инвестицията плановете на дружеството включват разширяване на пазара в Румъния и начало на продажби в Гърция.

Това е пръв за "Ломско пиво" проект за модернизация, финансиран с европейски средства. Досега фирмата е печелила проекти по "Човешки ресурси" за нови работни места и заетост за безработни младежи, както и за въвеждане на здравословни и безопасни условия на труд. "Обяснението е, че за пръв път пивоварният бранш получи право да кандидатства по програма "Иновации и конкурентоспособност", поясни Красимира Владимирова.

Над 5 милиона лева за 5 години

Новата инвестиция е продължение на усилията за модернизиране на "Ломско пиво". През миналата година дружеството е инвестирало над един милион лева, а за последните пет – общо над пет милиона, съобщи Владимирова.

Компанията е наследник на основаната през 1894 г. от чешките братя Милотин и Хозман пивоварна в Лом. В края на 60-те години на XX в. след реконструкция и разширение тя е преименувана на пивоварен завод "Дунав". Днес е публично акционерно дружество, в което акциите се държат от "Би Джи Ай проджектс" (49.96%), "БГ Томи" ООД (13.37%) и други физически и юридически лица (36.67%). Заетите в него са около 150, а през лятото броят им се увеличава.

Фирмата произвежда 11 продукта под марките "Алмус", "Мизия", "Дунавско", Gredberg, Robeer и "Шопско пиво" и има 3% пазарен дял за 2015 г., посочи Владимирова.

"Оцеляваме трудно, защото сме малка пивоварна и зад гърба ни не стоят мощни мултинационални корпорации. Залагаме на това, че произвеждаме бира по класическа технология", коментира Красимира Владимирова.

През 2012 г. пивоварната постига максимален капацитет от 19.9 млн. литра бира годишно производство. За 2015 г. обаче отбелязва спад в обемите до 16.837 млн. литра и в приходите от продажби, които достигат 9.9 млн. лева. Според Красимира Владимирова основната причина за това е оттеглянето на "Пени" (Penny) от българския пазар през есента на миналата година. "Веригата беше ключов клиент за нас, за който произвеждахме около 3 млн. литра бира годишно", каза Владимирова. По думите й новост за пивоварната е, че от тази година тя вече работи и с веригата "Метро".

Проектът по програма "Иновации и конкурентоспособност" трябва да приключи на 23 декември т.г., така че реално ефектът от новите инвестиции ще се усети през 2017, уточняват от "Ломско пиво".

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    forza avatar :-|
    forza
    • + 7

    Успех!

    Нека има поне една голяма пивоварна, която да е независима и местна.

    Но и нека не наблягат предимно на евтината пластмаса с течност за лятно охлаждане.

    Нередност?
  • 2
    athanatos avatar :-|
    Athanatos
    • + 7

    Алмус е изненадващо добра бира.
    А Алмус тъмно е супер за зимните дни.
    Горещо препоръчвам.

    Нередност?
  • 3
    dragozow avatar :-|
    Кум Вълчан
    • + 7

    Бирата им никога не е била лоша, просто явно им трябват инвестиции и маркетинг.

    Нередност?
  • 4
    sol_inv avatar :-|
    sol_inv
    • + 2

    Присъединявам се към мнението, че Алмус тъмна е супер. За съжаление в София, никъде не мога да я намеря. Което е жалко, защото по магазините се продават всякакви марки, но не и Ломското пиво. Успех им пожелавам.

    Нередност?
Нов коментар