🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Thyssenkrup ще преструктурира корабния си бизнес

Германската компания получи предложение за съюз от френския си конкурент DCNS

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Германската индустриална група Thyssenkrupp обмисля преструктуриране на корабния си бизнес,след като загуби търга за 12 подводници на стойност 40 млрд. долара, обявен от правителството на Австралия. Поръчката, която е един от най-големите военни договори в историята, беше спечелена от френската DCNS в края на април. В наддаването участва и японска компания.

Трудна обстановка

"В момента ръководството на групата прави оценка дали подразделението Thyssenkrupp Marine Systems е правилно позиционирано в структурно отношение и как представянето му може да бъде подобрено в тази динамична и много предизвикателна обстановка", заявява говорителят на компанията, цитиран от Reuters. Той изтъква, че обсъжданията на плановете за преструктуриране все още се намират в ранна фаза.

Германският седмичник Welt am Sonntag публикува вътрешно съобщение до служителите на Thyssenkrupp Marine Systems, в което се заявява, че загубата на австралийския договор ще има тежки последици за подразделението и представлява значително предизвикателство за компанията. Вестникът изтъква, че само до няколко месеца утилизацията на производствените мощности на компанията в северните германски градове Кил, Хамбург и Емден може да достигне рекордно ниски нива.

Официалната позиция на Thyssenkrupp обаче е, че загубата на австралийския търг няма да наруши операциите на подразделението за производството на плавателни съдове, което осигурява 3500 постоянни и 600 временни работни места. "Сега Thyssenkrupp Marine Systems се съсредоточава върху корабите и подводниците, които вече се изграждат, както и върху подготовката на заявления за потенциални нови поръчки. В момента използването на мощностите за производство на подводници е високо и загубата на австралийския търг не променя това", заявява говорителят на компанията.

Предложение за съюз

По-рано този месец DCNS, която се контролира от френското правителство, обяви, че е готова да предложи съюз с Thyssenkrupp. Според директора по стратегията в DCNS Андреас Льовенщайн такова сътрудничество би спомогнало компаниите да се справят с натиска от ниските цени на стоманата и увеличаващата се конкуренция в отбранителния сектор в Европа. "Готови сме да започнем преговори веднага щом германската компания преглътне загубата си", заявява той.

По думите на Льовенщайн на фона на срива в цените на стоманата и конкуренцията на руски и азиатски компании европейските групи трябва да работят над създаването на индустрия, която може да остане жизнена в дългосрочен аспект. Според него начинът да се постигне това е консолидация в европейския отбранителен сектор.

В това отношение вече бяха направени някои стъпки. През миналата година германският производител на бронирани машини KMW се сля с френския си конкурент Nexter. Наскоро главният изпълнителен директор на обединената KMW-Nexter Франк Хаун заяви, че компанията търси начини да засили допълнително позициите си в Европа.

Според Льовенщайн при потенциален съюз между Thyssenkrupp и DCNS стратегическите позиции на германската страна ще бъдат гарантирани, като същевременно компаниите ще подсилят продуктовото си портфолио. Представителят на DCNS не предоставя повече подробности за предложеното сътрудничество, а Thyssenkrupp е отказала да коментира въпроса.

В края на миналия месец германски медии съобщиха, че Thyssenkrupp е получила предложение от финландската Kone за сливане на бизнесите им с производство на асансьори. Германската компания не коментира дали наистина е имало такова предложение, но изтъква, че това подразделение е интегрална част от групата и плановете са то да продължи да се развива самостоятелно.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов
    • - 1

    Има смисъл в такъв съюз, защото силата на Thyssenkrupp е в малките подводници, докато баракудите на DCNS са двойно по-големи.

    Нередност?
Нов коментар