Седмични новини за ритейл

"Лидл" откри първия си магазин от ново поколение в България, Кандидатстването за "Продукт на годината 2017" вече е отворено, "Кока-Кола ХБК" е световен лидер в устойчивото развитие за сектор "Напитки" в класация на "Дау Джоунс", "Изида" внедри продукта за справки и анализ на данни RI, "BILLA България" е "Национален шампион" на Европейските бизнес награди

   ©  Анелия Николова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]

"Лидл" откри първия си магазин от ново поколение в България

Първият магазин на "Лидл" в България, построен изцяло по новата концепция, която веригата въвежда в световен мащаб, отвори врати в жк "Младост" в София. Новата концепция се изразява в промяна в дизайна, функционалността и енергийната ефективност на сградата. Това е първата и единствена по рода си интелигента сграда в ритейл сектора в България, проектирана и изпълнена с фокус върху опазването на околната среда, твърдят от веригата. Като следваща стъпка предстои монтирането на фотоволтаични панели на покрива на магазина и 2 станции за зареждане на електрически автомобили на паркинга.

"И в новата концепция, с променения дизайн и архитектура, клиентите ще открият това, което е най-характерно за ДНК-то на Lidl – оптимално съотношение качество - цена. Откриването на този магазин е потвърждение за нашия дългосрочен инвестиционен ангажимент и развитие на бизнеса в страната", каза Милена Драгийска-Денчева, управител на "Лидл България".
Тя поясни, че българският магазин отваря врати по-малко от година след премиерата на новата концепция в Италия. Той е 20-ият за София, третият за "Младост" и десетият "Лидл" в света, притежаващ BREEAM сертификат за устойчива сграда от най-високо ниво. Всички следващи магазини "Лидл" в България (които са самостоятелни обекти) ще бъдат построени по този модел. До края на годината предстои да бъдат отворени магазинът в Sofia Ring Mall и първият магазин на веригата в Благоевград. През 2017 г. планираме да открием поне още 5", каза Милена Драгийска-Денчева.

Мисли се и за редизайн на съществуващите магазини, но той ще бъде осъществяван по-плавно, тъй като най-старите от тях са на шест години, а средната възраст е три години и половина. Стана известно, че като начало ще бъдат обновени първият "Лидл" в жк "Младост", този на ул. "Резбарска" и обектът в жк "Дружба".

Кандидатстването за "Продукт на годината 2017" вече е отворено

Кандидатстването за престижната международна награда за иновации в потребителския сектор "Продукт на годината 2017" вече е отворено. Крайният срок е 31 октомври 2016 г. Номинираните продукти и услуги трябва да са лансирани на българския пазар през последните 18 месеца (след юни 2015 г.) и да демонстрират иновация в своята функция, дизайн или опаковка. "Продукт на годината" осъществява най-голямото проучване за иновации в потребителския сектор на отделните пазари. Следвайки методологията на програмата, Nielsen Bulgaria ще реализира това изследване за нашата страна чрез национално представителна извадка на населението. Същевременно наградата е силно послание към потребителите и дистрибуторите и е ефективно средство за насърчаване на продажбите.

Победителите се определят единствено от потребителския вот. Във всяка отделна категория победителят е само един и той получава за една година ексклузивно лиценза на наградата "Продукт на годината" и възможността да се промотира, като използва червеното лого в маркетинговите и публичните комуникации на продукта или услугата.

"Кока-Кола ХБК" е световен лидер в устойчивото развитие за сектор "Напитки" в класация на "Дау Джоунс"

"Кока-Кола ХБК" - бутилираща компания на търговските марки на The Coca-Cola Company, беше обявена за световен лидер в устойчивото развитие за сектор "Напитки" в класация на индекса за устойчиво развитие на "Дау Джоунс" (DJSI). Компанията постигна общ резултат от 90 точки – с 40 точки по-висок от средния за индустрията и с 3 по-висок спрямо миналата година.

Това е 9-ото включване на "Кока-Кола ХБК" в глобалната класация. През 2015 г. компанията продължи да намалява въздействието си върху околната среда с двуцифрено понижение на въглеродните емисии. В същото време намали още повече потреблението си на вода за литър произведена напитка, както и количеството на опаковъчните материали, въпреки увеличението в обемите и продажбите.

"Кока-Кола ХБК" е най-диверсифицираното бутилиращо предприятие в системата на Coca-Cola, обслужващо близо 600 млн. потребители в 28 пазара на 3 континента. Компанията е инвестирала 8.2 млн. евро, или 2.3% от печалбата си преди данъчно облагане за 2015 г., в подобряване на благосъстоянието на общността, като се фокусира върху 3 ключови области (активен начин на живот, опазване на околната среда и водите, развитие на младежта) в партньорство с над 230 неправителствени организации.

"Изида" внедри продукта за справки и анализ на данни RI

Българският сладоледен бранд "Изида" избра вертикалното решение RI (Retail.Intelligence), за да анализира процесите си по търговия и дистрибуция. RI е продукт за управленски справки и анализ на данни, разработен на база Business Intelligence (BI) платформата Qlik Sense. Създаден е специално за компании от ритейл сектора от консултантската фирма Balkan Services.

Продуктът съдържа набор от предефинирани справки, подходящи за анализ на продажбите, а основно предимство е краткото време за внедряване – само няколко дни. RI осигурява още възможност за интерактивност, като позволява генериране на справки според индивидуалните предпочитания на отделния потребител. Решението предлага сравнение на данните в различни времеви рамки, а също и следене на ключови показатели за клиенти и продукти.

За нуждите на компанията са разработени няколко допълнителни функционалности на продукта, които да обслужват специфичните бизнес процеси в предприятието.

"BILLA България" е "Национален шампион" на Европейските бизнес награди

"BILLA България" отново е "Национален шампион" на Европейските бизнес награди, съобщиха от компанията. Веригата се сдоби с този приз за втора година, след като представи своите топ проекти и инициативи в сферата на корпоративната социална отговорност и опазването на околната среда.

Тази година компанията издаде първия си доклад за своите постижения в страната в сферата на корпоративната социална отговорност за периода 2010 – 2014 г. Част от постиженията са: намаляването на емисиите на парникови газове с 15%, рециклирането на 72% от отпадъците през 2014 г., оползотворяването на около 30% от общото количество биоразградими отпадъци от магазините на веригата в София, като те се преработват до получаването на биогаз, използван за генериране на електроенергия.

Следващият кръг на Европейските бизнес награди ще започне на 14 септември, когато BILLA ще представи страната ни и ще се състезава с компании от 34 държави. Победителите от този кръг ще бъдат обявени в началото на 2017 г.

Накратко

С промоционални цени на всички стоки отвори врати първият магазин на CCC в Плевен - в Panorama Mall Pleven. Това е осмият магазин на полската верига за обувки и чанти в страната.

Милтос Триантафилу е новият главен изпълнителен директор на "Белла България". Той ще отговаря за производството, снабдяването, маркетинга и продажбите на компанията, на която през периода 2009 - 2014 г. беше главен оперативен директор.