Веригата за обувки ССС планира да открие нови магазини
Полската компания смята да отвори още три обекта до една година
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
трябва да станат магазините на компанията в страната в средносрочен план.
Полската верига за обувки ССС планира да разшири мрежата си от магазини в България, като в близката година ще бъдат отворени три нови обекта, а в средносрочен план се планират още седем. По този начин компанията, която в момента разполага с 10 магазина в по-големите градове, трябва да удвои броя им. Това съобщи генералният директор на компанията за българския и сръбския пазар Венцислав Огнянов.
Нови обекти
Към момента компанията разполага с пет обекта в София и по един в Русе, Плевен, Стара Загора, Пловдив и Бургас. До края на годината предстои да бъдат отворени нови магазини в софийския търговски център "Парадайз" и във Велико Търново, а след това и още един обект във Варна, съобщи Венцислав Огнянов. Всички досегашни обекти на ССС са в търговски центрове, като идеята е това да продължи. Фокусът на компанията остава уплътняването на магазинната мрежа в големите градове. Паралелно с това компанията ще развива и онлайн търговията си през сайта obuvki.bg, чрез който освен собствените марки на ССС се предлагат и други. В началото на 2016 г. компанията майка ССС купи сайта eobuwie.pl, като негови еквиваленти бяха открити и във всички държави, където компанията присъства. Към момента българският obuvki.bg има 15% дял в общия бизнес на групата в България според Огнянов. "В сайта се предлагат над 500 марки обувки", коментира той и допълни, че през онлайн търговията се продава по-голям дял обувки на други марки, докато в магазините основните продажби са на собствените марки обувки на ССС, които се произвеждат в Полша.
Слаб сезон, но силна година
Огнянов съобщи, че очакванията са през 2017 г. да бъде реализиран ръст от около 5% на приходите, макар че годината е започнала със забавяне. Данните за последните месеци показват, че има задържане на продажбите, като обяснението за това е студеното време, заради което и клиентите са ползвали по-дълго зимните си обувки и съответно са купували по-малко такива от пролетните колекции. Данните на ССС показват и интересна тенденция като цяло - въпреки че България е пазарът с най-ниска покупателна способност, в който веригата присъства, тук се реализира една от най-високите средни стойности на покупката от клиентите. Според Огнянов има високо търсене на модели от естествена кожа, заради което и делът на марките с такива обувки като Lasocki, But- S, Quazi е увеличен до 40%.
ССС стъпи на българския пазар през пролетта на 2015 г. с откриването на първи обект в София, след което и продължи с отварянето на още.
Преди няколко седмици от германския търговец на обувки Deichmann също обявиха, че продължават експанзията си в България. През месеца компанията е открила нов обект в Сливен, а през есента предстои да започне работа и още един нов в София. Така дружеството ще разполага с общо 22 магазина, десет от които са в столицата, а останалите - в други областни градове. Паралелно с това компанията е започнала и онлайн продажби на обувки.
На българския пазар присъства и aвстрийският търговец Humanic, който разполага с обекти в София, Варна, Бургас и Стара Загора.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.