🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Стратегията на H&M за промяна дава резултат през второто тримесечие на 2019 г.

Печалбата забавя спада си, а акциите на шведската верига се покачиха след обявяване на резултатите

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Шведската модна верига Hennes&Mauritz, позната повече като H&M, регистрира много по-малък спад на печалбата през второто тримесечие на 2019 г. Компанията преминава през затруднения през последните три години, поради което промени цялостната си стратегия по продажбите. Тя се опитва да намали обема на продажбите с намаления, който изяждаше маржовете й на печалбата. Новините за печалбите и успеха на стратегията се отразиха благоприятно на акциите на веригата, пише Reuters.

Финансови резултати

Акциите на H&M се покачиха с 15% в Стокхолм в края на седмицата, след като компанията регистрира по-добри от очакваното печалби и продажби за второто тримесечие на 2019 г. Нетната печалба е спаднала за осмо поредно тримесечие, но с много по-малко от прогнозираното - с 1.5% до 4.57 млрд. крони (490 млн. долара). Компанията уточнява, че инвестициите в новата й онлайн стратегия и опитите да намалят натрупания инвентар ограничават възможните печалби.

Запасите от продукция са се понижили като процент от продажбите до 18.2% от рекордните 18.9% през август миналата година. В същото време продажбите през юни - първия месец на третото фискално тримесечие, са нараснали с 12%, което допълнително повишава инвеститорското доверие в H&M. Постъпленията през второто тримесечие са нараснали с 11% и са достигнали 57.47 млрд. крони (6.19 млрд. долара).

Не на последно място, компанията - която е вторият ритейлър в сектора след собственика на Zara - Inditex, обеща да съкрати плановете си за експанзия тази година с 26% до 130 нетни нови магазина.

В борба да си върнат трона

Съвсем до скоро H&M, която се представя добре в България, беше най-голямата компания за облекло в света. В резултат на проблемите през последните три години тя беше изместена от Zara. През това време онлайн ритейлъри като Zolando и по-евтини вериги като Primark също отнеха от потребителите на H&M.

Това доведе до натрупване на огромни количества инвентар от предишни колекции, който трябва да се разпродава на силно намалени цени. И до момента H&M продава летни дрехи от миналата година с намаления до 50%. Поддържането на допълнителната складова наличност и промоционалните цени силно вредят на печалбата на компанията.

Резултатите на шведската компания през второто тримесечие са обнадеждаващи, защото показват начален прогрес за овладяване на загубите. Обещанията за намалени разходи, силно трето тримесечие и използване на нови технологии за по-ефективно управление на фирмените магазини, които компании като Inditex вече използват, дават надежда за възстановяване на шведската модна верига.

Все още няма коментари
Нов коментар