🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Байерн Мюнхен" иска компенсация от BMW за провалена спонсорска сделка

Германският футболен отбор настоява за неустойка в размер до 20 млн. евро

Договорът между производителя на автомобили и германския футболен отбор трябваше да влезе в сила най-късно от 2025 г. и да е с валидност десет години
Договорът между производителя на автомобили и германския футболен отбор трябваше да влезе в сила най-късно от 2025 г. и да е с валидност десет години
Договорът между производителя на автомобили и германския футболен отбор трябваше да влезе в сила най-късно от 2025 г. и да е с валидност десет години    ©  Reuters
Договорът между производителя на автомобили и германския футболен отбор трябваше да влезе в сила най-късно от 2025 г. и да е с валидност десет години    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Германският футболен отбор "Байерн Мюнхен" ще поиска компенсация в размер между 10 и 20 млн. евро от автомобилния производител BMW за провалената, вече договорена, спонсорска сделка, съобщава германският всекидневник Bild. Тя е била за 800 млн. евро и ако беше сключена, щеше да се превърне в най-голямата в историята на Бундеслигата.

Договорът между производителя на автомобили и германския футболен отбор трябваше да влезе в сила най-късно през 2025 г. и да е с валидност от десет години. В бъдеще се предвиждаше BMW да стане и нов акционер в Bayern München AG.

Вината за провала на сделката все още е неясна. Според FAZ най-вероятно причината е поискана от BMW в началото на май "неизпълнима" претенция. Каква е тя все още не е известно. Подозренията са, че "ябълката на раздора" е старият спонсор на "Байерн Мюнхен" – конкурентната Audi. BMW e поискала от футболния отбор да прекрати настоящия договор за спонсорство, който е с валидност до 2025 г., по-рано.

Филиалът на VW е изключителен партньор на футболния отбор от години и притежава дял от 8.33% в клуба. Връзките между двете компании са близки: главният изпълнителен директор на VW Херберт Дийс е член и на управителния борд на клуба.

На практика BMW щеше да изкупи дела на конкурентната компания Audi. Автомобилният производител от Инголщад влезе в клуба през 2010 г., инвестирайки 90 млн. евро само през първата година. Audi закупи 8.33% от акциите на футболния отбор през 2014 г. Според Frankfurter Allgemeine Zeitung от компанията са направили още по-добро предложение, за да удължат настоящото партньорство. То е на стойност 1 милиард евро за период от още 12 години.

Bayern Munich AG e непублично акционерно дружество, която се притежава от голям брой акционери. В момента освен Audi собственици са застрахователят Alianz и производителят на спортни стоки Adidas, които също имат по 8.33%. Мажоритарният дял от 75% се държи от членовете на клуба.

Правилото "50+1" в Бундеслигата задължава германските клубове да предоставят мажоритарния дял на плащащите членски внос. Това не позволява на отделен човек или компания да притежава повече от 49% от акциите в даден клуб.

Все още няма коментари
Нов коментар