Adidas заменя американските и европейските роботи с азиатски
Германската компания може да премести високотехнологичното си производство в Азия
Снежина Пашинова
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Германският производител на спортно облекло Adidas обмисля да затвори високотехнологичните си роботизирани заводи в Германия и Съединените щати. Производството в две от фабриките, отворени с цел да сближат потребителите с пазара, ще бъде преустановено най-късно до края на април 2020 г. и преместено в Азия, съобщава Reuters.
Според компанията разширяването на производствения процес в Азия ще бъде по-икономичен и гъвкав, но в същото време не назовава конкретна причина за затварянето на заводите, които са се доказали като скъпи, с неприложими за други продукти технологии.
Създадена през 1949 г. от обущаря Ади Даслер, Adidas премества по-голямата част от производството си от Европа в Азия и сега разчита на работна ръка от над от 1 млн. души във фабрики, част от които са на територията на Китай и Виетнам.
През 2016 г. тя започва масово производство на обувки в роботизирания завод Speedfactory в баварския град Ансбах, а през следващата година открива ново предприятие в близост до Атланта в САЩ. Тези технологични заводи на германския производител са част от стратегията му за покриване на нуждите от различни стилове на големите пазари, за намаляване на разходите за заплати и за по-бърза доставка на стоки.
Какво следва?
Роботизираните фабрики помогнаха на компанията да подобри експертизата си в иновативното производство, но в момента стремежът е доставчиците да приложат технологичният напредък, твърди Мартин Шанкланд, ръководител на главните операции на компанията. Автоматизираните производствени процеси ще бъдат използвани за изработването на нова, по-широка гама обувки за бягане с минимално време за изработка. Компанията ще продължи да тества нови процеси в т.нар. adiLab в Шайнфелд, Германия.
Adidas ще продължи да работи съвместно с управляващата заводите компания Oechsler в други сфери на производството като изработка на подметки за обувки от серията Boost за футболни обувки, а също и 3D принтирани такива.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.