🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Nissan очаква най-ниска печалба от 11 години

Японската автомобилна компания отчете 70% срив на оперативния си финансов резултат за тримесечието

Продажбите на автомобили на компанията в световен мащаб са намалели със 7.5%, до 1.27 млн. през последното тримесечие
Продажбите на автомобили на компанията в световен мащаб са намалели със 7.5%, до 1.27 млн. през последното тримесечие
Продажбите на автомобили на компанията в световен мащаб са намалели със 7.5%, до 1.27 млн. през последното тримесечие    ©  Reuters
Продажбите на автомобили на компанията в световен мащаб са намалели със 7.5%, до 1.27 млн. през последното тримесечие    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Почти година след отстраняването на изпълнителния директор на Nissan Карлос Гон напрежението около компанията продължава да расте. Силната японска валута и спадащите продажби са причините компанията да намали прогнозата за годишните си резултати до най-ниското ниво от 11 години.

Оперативната печалба за третото тримесечие е намаляла до 30 млрд. йени (274.98 млн. долара) в сравнение със 101.2 млрд. за същия период година по-рано, съобщава Reuters. Резултатът е далеч под прогнозата от 47.48 млрд. йени, изготвена от анализатори от Refinitiv. Това е най-слабото тримесечно представяне от десетилетие и половина.

Nissan, чието финансово представяне се влошава от близо две години, намали прогнозата си за годишната оперативна печалба. Новите очаквания са до март 2020 г. тя да бъде 150 млрд. йени, докато предишните предвиждания бяха за 230 млрд.

Продажбите на автомобили на компанията в световен мащаб са намалели със 7.5%, до 1.27 млн. през последното тримесечие. Наскоро назначеният главен финансов директор Стивън Ма споделя, че в Китай компанията поддържа добро ниво на продажби, но изостава в други ключови региони като САЩ, Европа и Япония.

Renault следва да понесе голяма част от загубите, тъй като притежава 43% от Nissan, които намалиха междинния си дивидент с 65%. "Печалбите на Renault също не са много добри, така че по-малко дивиденти означава понижение в паричния поток и гъвкавостта", твърди Тацуо Йошида, анализатор от Bloomberg Intelligence.

Ново ръководство

Освен спад в продажбите и напрежение около главния акционер Renault Nissan е изправена и пред несигурност за бъдещото управление.

Компанията започна да обновява висшия си мениджмънт с по-млади ръководители, сред които е и Стивън Ма, а 53-годишният Макото Учида ще бъде следващият изпълнителен директор. Автомобилният производител обяви, че на 18 февруари 2020 г. ще се проведе извънредно събрание на акционерите, за да бъдат избрани директори на компанията измежду членовете на новия изпълнителен екип.

Подготвя се план за възстановяване

Намаляващото търсене на автомобили в Съединените щати и Китай и относително постоянното предлагане засилва конкуренцията на пазара, а изоставането на Nissan в началото на 2019 г. илюстрира мащаба и сложността на задачата, пред която се намира новият изпълнителен екип.

"Преразглеждаме всичките си очаквания и, както виждате, затова променихме прогнозата си за обем на продажбите за цялата година", споделя Ма.

Nissan подготвя план за възстановяване в глобален мащаб. Предвижда се съкращаване на близо една десета от работната сила и редуциране на световното производство на превозни средства с 10% до 2023 г. с цел контрол над разходите.

Все още няма коментари
Нов коментар