WizzAir очаква по-голяма печалба за 2020 г.

Разходите за гориво продължават да растат

Фокусът на авиокомпанията към Централна и Източна Европа я защити от ожесточената ценова конкуренция, която доминира на авиационния пазар в Западна Европа през последните години
Фокусът на авиокомпанията към Централна и Източна Европа я защити от ожесточената ценова конкуренция, която доминира на авиационния пазар в Западна Европа през последните години
Фокусът на авиокомпанията към Централна и Източна Европа я защити от ожесточената ценова конкуренция, която доминира на авиационния пазар в Западна Европа през последните години    ©  Красимир Юскеселиев
Фокусът на авиокомпанията към Централна и Източна Европа я защити от ожесточената ценова конкуренция, която доминира на авиационния пазар в Западна Европа през последните години    ©  Красимир Юскеселиев
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Нискобюджетната авиокомпания Wizz Air вдигна годишната си прогноза за печалбата и допълнително повиши очакванията си за ръста на пътниците. През първата половина на годината унгарският превозвач, която използва София за един от хъбовете си, превози повече пътници и ограничи разходите си в условията на конкуренция в сектора.

По-добро представяне

Wizz, която оперира основно в Централна и Източна Европа, заяви, че нетната печалба за финансовата 2020 г. ще бъде между 335 млн. и 350 млн. евро. Предишната прогноза беше за печалба в диапазона 320-350 млн. евро. Главният изпълнителен директор Йозеф Варади заяви, че авиокомпанията очаква и по-голям ръст на превозените пътници – до 22%, при 20% през юли. Нетната печалба за шестте месеца, приключила на 30 септември, е нараснала с 87.1% до 371.5 млн. евро. Разходите за гориво обаче са се увеличили с 5.3% на годишна основа, съобщава Reuters.

Wizz, която се конкурира с дъщерната на Lufthansa Eurowings на европейските летища като Виена, се представя добре в сектор, затруднен от по-слабо търсене, нарастващи разходи за гориво, конкуренция, стачки, фалити и приземяване на самолетите Boeing 737 MAX. IAG – компанията майка на British Airways, предупреди, че печалбата й за цялата година ще бъде ударена от стачката на пилотите на превозвача от Обединеното кралство, докато Lufthansa има да разрешава дългогодишен спор с персонала. Ryanair също очаква допълнителни закъснения на доставките на 737 MAX.

Предизвикателствата

Варади обаче каза, че Wizz, чиято флотилия е от самолети на Airbus, всъщност не се е възползвала от приземяването на американските машини заради две катастрофи. "Авиокомпаниите бяха интелигентни и създадоха начини за заместване на капацитета в 85% от случаите", каза той.

Фокусът на авиокомпанията към Централна и Източна Европа я защити от ожесточената ценова конкуренция, която доминира на авиационния пазар в Западна Европа през последните години.

"Въпреки бързо растящите разходи за гориво, несигурността на Brexit и хроничния свръхкапацитет в сектора Wizz Air успя да отчете рекордни финансови резултати за първата половина на годината", казва анализаторът на eToro Адам Веттесе.

Варади съобщи още, че британското дъщерно дружество на Wizz, създадено преди 18 месеца с 10 самолета, за да осигури пълен достъп до Великобритания след Brexit, се представя добре.

Унгарската авиокомпания също така ще придобие някои от летищните слотове на фалиралата туристическа компания Thomas Cook.