🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Продажбите на автомобили в Китай спадат 17-ти пореден месец

През ноември сделките са се понижили с 5% спрямо октомври

Reuters    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Продажбите на автомобили в Китай са спаднали през ноември за 17-ти пореден месец, което е отражение на забавянето на икономическия растеж на втората по големина икономика в света.

През изминалия месец сделките са намалели с 5.4% в сравнение с октомври и с 3.6% на годишна база.

Според Джанет Люис, анализатор във финансовата институция Macquarie Capital Securities, евтините модели са засегнати най-силно от спада, докато луксозните марки успяват да поддържат нивото на продажбите. Suzuki се оттегли от китайския пазар миналата година, но Toyota и BMW продължават да увеличават инвестициите си в страната поради по-силното търсене на хибридни коли и луксозни превозни средства. Audi, Mercedes-Benz и BMW отчетоха увеличение на продажбите през изминалия месец, съобщава Financial Times.

Основни фактори

Според експертите една от главните причини за спада в продажбите през последната година в Китай, който е най-големият пазар в света, са новите правила за емисии на въглероден диоксид. По-рано тази година Пекин въведе по-строги регулации, с които цели да намали задръстванията и замърсяването на въздуха.

Забавянето в китайската икономика е намалило цялостното търсене в страната. По-малкият брой потенциални клиенти е увеличил конкуренцията в сектора, поради което се прогнозира бъдеща консолидация на отделни производители. Джанет Люис твърди, че една от причините китайското правителство да не поеме активна роля за стабилизиране на индустрията е, че се надява на консолидация. Правителството цели да се намалят инвестициите в производствен капацитет, тъй като в момента има излишък от мощности.

Несигурността около бъдещите търговски отношения между САЩ и Китай също се отразява на сектора. Допълнително напрежение създават новите конкуренти в бранша, сред които компаниите за споделени пътувания, които намаляват нуждата от притежаването на собствен автомобил.

Новите електрически автомобили

Въпреки че китайското правителство категорично подкрепя производството на новия вид превозни средства, субсидиите за електроколи намаляха миналата година и се очаква да бъдат напълно премахнати след 2020 г. Причината за това са критиките, че финансирането е довело до поскъпването на някои модели, което е обезсърчило потенциални купувачи.

Според проучване на BloobmergNEF увеличение в продажбите на китайски електрически автомобили се очаква догодина. Прогнозата за първите девет месеца на 2020 г. са за продажби на 912 хил. броя, което ще е с 13% повече от тази година. Анализатори също очакват обновяване на политиките в подкрепа на сектора през следващата година, което може да бъде под формата на отслабване на ограниченията за лицензиране на превозно средство или намаляване на таксите за купувачите.

Все още няма коментари
Нов коментар