Nespresso отвори първия си магазин в България

Производителят на кафе планира разрастване в страната

Симеон Горанов, кънтри мениджър на дистрибуторската компания на Nespresso за България
Симеон Горанов, кънтри мениджър на дистрибуторската компания на Nespresso за България
Симеон Горанов, кънтри мениджър на дистрибуторската компания на Nespresso за България    ©  Цветелина Белутова
Симеон Горанов, кънтри мениджър на дистрибуторската компания на Nespresso за България    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Швейцарската компания Nespresso, която произвежда кафе машини, капсули за кафе и аксесоари, стъпи на българския пазар. Първият магазин на марката, собственост на Nestlé, беше открит в Paradise Center в партньорство с официалния дистрибутор на Nespresso в България - компанията "Есеф1 кофи". Целта им е магазинната мрежа да се разшири в столицата и други големи градове страната.

Модел на работа

Nespresso е създадена през 1986 г. в Швейцария и се позиционира във високия сегмент на производителите на кафе. До момента марката има над 792 магазина по цял свят и за пръв път отваря свой т.нар. Nespresso бутик и в София. На някои от по-големите пазари компанията стъпва директно, но тук решава да влезе чрез дистрибутора "Есеф1 кофи", които си партнират с гръцкия филиал Nespresso Hellas. Българското дружество е част от сръбската група "Есеф 1", която е специализирана в дистрибуцията на луксозни марки в региона. Групата е официален дистрибутор на Nespresso за Сърбия, Хърватия и Словения. По думите на мениджъра за България Симеон Горанов след доброто представяне на бизнеса на тези пазари решават да отворят магазин и тук. "Еспресо културата в България е добре развита, 90% от хората тук са потребители на еспресо, което е достатъчна база, за да се влезе с премиално позициониран кафе продукт, какъвто е Nespresso", допълва той пред "Капитал".

Инвестицията за откриването на магазина е на дистрибутора, но моделът на работа ще следва стратегията на Nespresso по целия свят - дизайн на бутика, асортимент от продукти и тематични серии през годината.

Първият магазин

Първият бутик на Nespresso в София ще бъде в Paradise Center, като целта на компанията е той освен точка за продажба да бъде и място, където посетителите могат да се запознаят с продуктите на марката. Затова там всеки има възможност да пробва различни видове капсули или да научи нещо повече за произхода на кафето. Компанията има и български онлайн магазин с налични всички артикули за поръчка. "Опитът ни от други страни показва, че основният канал за продажба си остава бутикът, а продажбите през сайта са между 20% и 40%. В развитите пазари са разделени поравно, към което ще се стремим и тук", обяснява мениджърът за страната.

Магазинът на Nespresso започва с продажба на 28 вида капсули, а единичните им цени варират между 0.82 лв. и 0.98 лв. Компанията продава и шест вида кафе машини на цени от 195 лв. до 490 лв. Цените в България не се различават значително от тези на останалите пазари, където компанията има магазини, като по думите на Симеон Горанов целта е да отговорят на ценовите очаквания на потребителите, които вече познават бранда от други държави. Именно хората, които вече са опитвали Nespresso или имат машини, ще са сред таргет клиентите на компанията в страната.

За да достигне до нови клиенти, Nespresso ще инвестира в реклама във всички канали. "Основно сме заложили на комуникация в телевизия и онлайн реклама. Ще имаме кампании няколко пъти през 2020 г. и целта ни е да покрием целия комуникационен микс", уточнява Горанов.

Дистрибуторите на Nespresso имат желание да разраснат магазинната мрежа още през първата половина на следващата година. "Планираме откриването на поне още един бутик в София и на базата на представянето им ще разгледаме и други градове в България. Разглеждаме различни варианти за позициониране както в молове, така и хай стрийт локации", казва в заключение Горанов.

6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    albenageleva avatar :-|
    Албена Гелева
    • + 11

    Цени на капсула от 82 до 98ст. (41 зо 49 евроцента) са по-високи от тези в магазина на Неспресо на най-скъпата улица в центъра на Амстердам. Там стандартните серии са по 35-40 цента, сезонните са около 50. Неоправдано е според мен, още повече, че ще дойдат да пласират непродадените си стари модели машини и капсули. Напомня ми на Икея България, която минава за луксозна в моловете.

    Нередност?
  • 2
    zun59432773 avatar :-|
    zun59432773
    • + 2

    Права сте, но не бива да се пропуска факта, че цената на продукта е в корелация с оборота на квадратен метър. Факт е, че в почти всички случаи които съм виждал в БГ този показател е максимум на половина спрямо, която и да е държава на запад от Чехия.
    До коментар [#] от "
    Албена Гелева
    ":

    Нередност?
  • 3
    albenageleva avatar :-|
    Албена Гелева
    • + 5

    Цени на капсула от 82 до 98ст. (41 зо 49 евроцента) са по-високи от тези в магазина на Неспресо на най-скъпата улица в центъра на Амстердам. Там стандартните серии са по 35-40 цента, сезонните са около 50. Неоправдано е според мен, още повече, че ще дойдат да пласират непродадените си стари модели машини и капсули. Напомня ми на Икея България, която минава за луксозна в моловете.
    До коментар [#] от "
    zun59432773
    ":

    Благодаря ви за отговора. Не знаех за тази корелация. Все пак, цената на кв.м. в софийски мол е доста по-ниска от тази в Амстердам, в това съм сигурна. И при това положение съотношението на кв.м. би трябвало да не е прекомерно по-малко. Странно ми е наистина, но не претендирам за задълбочени познания по темата :)

    Нередност?
  • 4
    dimitarstef avatar :-|
    Стеф
    • + 5

    При всяко положение, да се твърди, че 'цените в България не се различават значително', когато те са 5-10% по-високи, е подвеждащо. Явно милите бизнесмени от 'Есеф1 кофи' са решили да продължат практиката на досегашните сиви вносители и да продават на по-високи цени, което значително намалява ползата за потребителя от директното навлизане.

    Нередност?
  • 5
    kiro1234 avatar :-|
    Kiril Kirilov
    • - 1
    • + 6

    Нестле рекламират това кафе като Био, но никой не поставя въпроса за огромното количество боклук от еднократните дози кафе.
    И това е цинично.

    Нередност?
  • 6
    western_ avatar :-|
    western_
    • + 2

    Благодаря за новината, но ще си го пазарувам и за в бъдеще от чужбина. Не виждам смисъл да плащам на тези пишман прекупвачи от "Есеф1 кофи". Направих справка с цените в Австрия, Гърция и Румъния - в България са 5-10% по-високи от тези в Австрия, а там респективно са по-високи от Румъния и Гърция. Абсолютна наглост!

    Нередност?
Нов коментар