🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Pepsi купува компанията за енергийни напитки Rockstar за 3.85 млрд. долара

Сделката ще осигури на гиганта по-голям дял на пазара

Продажбите на енергийни напитки и енергийни шотове в САЩ са се увеличили с 29.8% в периода от 2013 г. до 2018 г. и са достигнали приблизително 13.5 млрд. долара през изминалата година
Продажбите на енергийни напитки и енергийни шотове в САЩ са се увеличили с 29.8% в периода от 2013 г. до 2018 г. и са достигнали приблизително 13.5 млрд. долара през изминалата година
Продажбите на енергийни напитки и енергийни шотове в САЩ са се увеличили с 29.8% в периода от 2013 г. до 2018 г. и са достигнали приблизително 13.5 млрд. долара през изминалата година    ©  Reuters
Продажбите на енергийни напитки и енергийни шотове в САЩ са се увеличили с 29.8% в периода от 2013 г. до 2018 г. и са достигнали приблизително 13.5 млрд. долара през изминалата година    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

PepsiCo ще придобие компанията за енергийни напитки Rockstar Energy в сделка за 3.85 млрд. долара. Това ще позволи на гиганта да навлезе по-сериозно на пазара на стимулиращи напитки, където по-големият конкурент Coca Cola разширява влиянието си, съобщава Reuters. Очаква се сделката да приключи през първата половина на 2020 г., ако бъде одобрена от регулаторите.

Кофеинов шот

Rockstar е частна компания, основана през 2001 г. в Лас Вегас, която разчита на екстремни спортове и музикални фестивали като основно средство за маркетинг. Pepsi има споразумение за дистрибуция на част от продуктите й в Северна Америка от 2009 г. Портфолиото на американския гигант в "енергийното пространство" включва брандовете Mountain Dew Kickstart и Mountain Dew Fuel.

Според финансовия директор на компанията Хю Джонстън този договор с конкурента е ограничавал производителя на газирани напитки да прави иновации в енергийните напитки и да си партнира с други фирми. Ако сделката бъде приключена, Pepsi ще може да си сътрудничи с други производители на безалкохолни напитки, коментира още той.

"Тъй като работим да сме по-ориентирани към клиентите и да се възползваме от нарастващото търсене на напитки, това силно стратегическо придобиване ще ни позволи да използваме предимствата на PepsiCo, за да ускорим представянето на Rockstar и да отключим способността си да разширим пазара на съществуващи марки като Mountain Dew", коментира главният изпълнителен директор на Pepsi Рамон Лагуарта.

Стратегически ход

От Pepsi споделят, че сделката няма да повлияе на приходите или на печалбите на акция през 2020 г. Тя е стратегически ход за изпълнителния директор Лагуарта, който встъпи в длъжност през 2018 г. и идва във време, в което резките промени във финансовите пазари принуждават бизнесите да търсят възможности за сливане или придобиване.

Продажбите на енергийни напитки и енергийни шотове в САЩ са се увеличили с 29.8% в периода от 2013 г. до 2018 г. и са достигнали приблизително 13.5 млрд. долара през изминалата година, пише CNBC, позовавайки се на данни от компанията за пазарни проучвания Mintel.

Coca Cola, която притежава част от акциите на конкурентната на Rockstar компания Monster Beverage, пусна на пазара собствена енергийна напитка в САЩ по-рано през годината, след като започна разпространението й на европейските пазари няколко месеца по-рано. Световният пазар на енергийни напитки обаче е доминиран от австрийската Red Bull.

Все още няма коментари
Нов коментар